Instagram generează cu ajutorul AI titluri și descrieri SEO pentru postările utilizatorilor, fără știrea acestora. Aparent face asta în încercarea de a obține o plasare mai bună în rezultatele căutării Google. Dar diferențele dintre text și realitate ar putea avea impact negativ pentru companii.
Deschideri generate automat cu AI
Descrierile generate de Instagram au fost remarcate datorită unei postări pe Bluesky a autorului Jeff VanderMeer. Săptămâna trecută, omul a postat pe Instagram un videoclip cu un iepuraș mâncând o banană. VanderMeer nu a inclus nicio descriere sau comentariu la postare, dar a observat că aceasta a apărut în rezultatele căutării Google cu următorul titlu: „Faceți cunoștință cu iepurașul căruia îi place să mănânce banane, o gustare nutritivă pentru animalul de companie”.
O altă postare de pe Instagram a Bibliotecii Publice Groton din Massachusetts — o imagine a copertei cărții Annihilation de VanderMeer care promova o lectură în grup — nu a inclus nici ea descriere text sau un comentariu. Aceasta apare în rezultatele căutării Google cu următorul titlu: „Alătură-te lui Jeff VanderMeer într-o aventură palpitantă pe plajă alături de Mesta…”.
404Media a confirmat că Instagram generează titluri într-un stil similar și pentru alți utilizatori, fără știrea lor. O fan cosplay care a dorit să rămână anonim a postat un videoclip în care își etalează costumele în diverse locații. Aceeași postare a apărut pe Google cu un titlu despre descoperirea unor locații reale pentru cosplay în Seattle. Această postare de pe Instagram a menționat orașul într-un hashtag, dar nu a scris nimic asemănător cu acel titlu.
Google a confirmat de asemenea faptul că nu ei generează titlurile și că extrage textul direct de pe Instagram. Meta a confirmat într-un e-mail că a început recent să folosească inteligența artificială pentru a genera titluri pentru postările care apar în rezultatele motoarelor de căutare și că acest lucru îi ajută pe oameni să înțeleagă mai bine conținutul. Meta a spus că, la fel ca în cazul întregului conținut generat de inteligența artificială, titlurile nu sunt întotdeauna corecte. De asemenea, Meta a trimis presa către acest articol din Centrul de ajutor pentru a explica cum pot utilizatorii să dezactiveze indexarea în motoarele de căutare.
„Se pare că Instagram oferă acest titlu doar pentru Google (și poate altor boți de căutare)”, a spus Jon Henshaw, expert în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). „Nu am găsit nicio referință la acesta în HTML-ul din Chrome Dev Tools. Se pare că Instagram generează titluri și o face explicit pentru motoarele de căutare”.

