HBO Go: O aplicaţie excelentă, cu acces limitat momentan (review)

Scris de | 12 aprilie, 2012

HBO a lansat de curând aplicaţia HBO Go, care oferă prin streaming serialele şi filmele postului TV pe smartphone-urile şi tabletele cu iOS şi Android. Am primit un cont VIP pentru a testa funcţionalitatea aplicaţiei şi în afară de limitările despre care am mai discutat deja (momentan doar operatorii Romtelecom, iNES şi Pacris) şi doar Wi-Fi pe iOS, am rămas impresionaţi de conţinutul pus la dispoziţie şi de simplitatea cu care ai acces la acesta.

După ce instalezi aplicaţia şi finalizezi procesul de setup, care conţine chiar şi o secţiune care îţi permite să setezi control parental, vei fi întâmpinat de un ecran în care sunt prezentate o serie de recomandări – de regulă cele mai în vogă seriale şi filme ale acelei perioade. Acum vei găsi aici Urzeala Tronurilor, Spartacus Vengeance sau Inception. Prezentarea grafică este excelentă, cu focus pe partea vizuală.

În cazul în care te interesează un film sau un serial mai vechi, apasă click în colţul dreapta sus şi vei avea acces la un meniu cu secţiuni precum Filme, Seriale, Extra (Late Night, documentare). Selectează spre exemplu Seriale, Anturaj sezonul doi şi apoi episodul 1. Vei fi direcţionat către un ecran cu informaţii despre serial, unde găseşti şi comenzile Play sau adaugă în Playlist (simbolul plus). Apasă Play. După o aşteptare de circa 5 secunde în care este afişat mesajul „Se obţine licenţa”, playback-ul episodului ales începe. Imaginea şi sunetul sunt excelente, iar streaming-ul prin Wi-Fi oferă un flux constant, fără întreruperi.

Din interfaţa de playback poţi pune redarea pe pauză, ajusta volumul sau poţi naviga rapid spre anumite secţiuni ale clipului video.

Un element care merită menţionat este faptul că majoritatea filmelor sunt disponibile pentru o perioadă limitată, urmând să fie înlocuite de alte titluri. Inception, spre exemplu, este disponibil până în 30.04.2012.

Cei de HBO au mai ţinut să precizeze că dorinţa lor este ca HBO GO să fie disponibil pentru toţi abonaţii MAXPAK din România şi că sunt în discuţii cu toţi operatorii care nu au lansat încă serviciul. De asemenea, abonatii din reţeaua Romtelecom care au MAXPAK şi doresc să aibă acces la HBO GO trebuie să sune la 1930 ramura 2.2 pentru a-şi activa serviciul. Astfel, vor avea acces la streaming.

În ceea ce priveşte conexiunea, HBO Go este disponibil prin 3G pe Android, iar în viitorul apropiat această conexiune va fi disponibilă şi pe dispozitivele cu iOS.