ASBIS România – Distribuţie IT completă

Scris de | 25 octombrie, 2010
ASBIS România – Distribuţie IT completă

De 12 ani în România, ASBIS România este un nume de referinţă în domeniul distribuţiei IT care aduce pe piaţă mărci consacrate. Monica Aluaş, Country Sales Director al companiei, a vorbit pentru connect despre ceea ce reprezintă aceasta pe piaţa de la noi, gamele de produse proprii Canyon şi Prestigio, planurile de viitor ale companiei şi multe alte amănunte imporante.

interviu de: Bogdan Bele

connect: ASBIS România este prezenta de 12 ani pe piaţă. Care au fost cele mai importante momente din activitatea de până acm a companiei?

Monica Aluaş: Am început activitatea în 1998, cu o echipă mică, dar dinamică şi entuziastă. Am fost de la început distribuitori de Intel, iar după câţiva ani am devenit şi distribuitori autorizaţi Microsoft.
Pe parcurs am extins portofoliul de furnizori cu nume de referinţă din domeniul IT: AMD, Seagate, Kingston, Western Digital şi altele. În 2003 am început să comercializam produsele proprii grupului ASBIS, mărcile Canyon şi Prestigio, moment important în istoria noastră. Un alt moment de referinţă este anul 2008, când am decis să ne concentrăm şi mai mult pe dezvoltarea firmei în segmentul de notebook-uri, în scurt timp adăugând în portofoliu produse Dell, Lenovo şi Acer. De-a lungul timpului am încercat şi diverse variante de locaţii, pentru a ţine pasul cu evoluţia pieţei şi a business-ului propriu. În 2003 ne-am mutat sediul şi depozitul în Souseaua Odăi, pe la marginea Bucureştiului, iar după doi ani am găsit o locaţie mai centrală, în zona Tineretului. În prezent suntem localizaţi în SEMA Parc, fostă Semănătoarea, unde avem birourile şi un depozit foarte potrivit necesităţilor noastre.

connect: Lucraţi de cinci ani în cadrul ASBIS România şi de 15 ani în domeniul distribuţiei IT. Cât de mult s-a schimbat piaţa românească de profil în această perioadă?

Monica Aluaş: Pe la începutul carierei mele în industria IT erau mai mulţi distribuitori, în diverse mărimi, fiecare încercând să includă în portofoliul sau cât mai multe mărci şi cât mai renumite. De-a lungul timpului firmele de distribuţie existente s-au extins, au mai apărut companii noi, fie deprinse din altele mai mari, fie că filiale ale altor grupuri regionale sau ca urmare a intrării în domeniul distribuţiei a unor firme care lucrau preponderent cu clienţii finali. La un moment dat au apărut grupuri de IT cuprinzând o parte de distribuţie şi una de vânzare cu amănuntul, care doreau să maximizeze beneficiile pe partea de distribuţie prin intermediul vânzărilor mari, rezultate în reţeaua de magazine proprii. În ultimii ani au apărut noi mişcări în piaţă, firme care s-au repoziţionat, firme care au fuzionat sau care au fost cumpărate de altele. Spre exemplu Omnilogic şi-a restructurat la un moment dat direcţiile de acţiune, păstrând focus-ul de distribuţie doar pe anumite mărci sau produse. Flamingo Distribution a fost achiziţionat de ASESOFT, Tornado şi-a unificat unele activităţi-cheie cu RHS. Distribuitorul Proca a fost inclus în grupul RTC şi ulterior în grupul RHS. Astfel am asistat şi asistăm încă la un proces puternic de consolidare în domeniul IT.
În paralel, dificultăţile prin care trece România şi industria IT, în mod particular, în ultimii ani, şi-au pus puternic amprenta, mulţi dintre distribuitorii mai mici restrangandu-şi activitatea sau chiar dispărând, contribuind astfel şi ele la consolidarea pieţei. Eu, personal, văd piaţă distribuţiei IT cu 2-3 jucători foarte mari şi încă 7-8 alte firme mari, aceste firme concentrând cam 90% din totalul pieţei.

connect: Care este, în acest moment, poziţia pe care o deţine ASBIS România pe piaţa de la noi?

Monica Aluaş:

Citeste mai mult aici

Aboneaza-te la revista connect

Asus ROG Zephyrus g16 - 2024

Etichete: