Servicii de voce HD, pe 2.1 milioane km pătraţi

⇣ Sari la articol

Operatorul australian Telstra, în colaborare cu cei de la Ericsson implementează servicii de voce HD pe un teritoriu cu o suprafaţă record, de 2.1 milioane de kilometri pătraţi.

Dacă te întrebi care sunt avantajele tehnologiei de voce high-definition (HD), ei bine, aceasta  îmbunătăţeşte semnificativ calitatea serviciilor de voce şi reduce interferenţele ce pot fi cauzate de sunete de fundal prea puternice

 

Ericsson a furnizat soluţiile de software necesare modernizării reţelei de bază şi de acces radio WCDMA a Telstra pentru a susţine noile servicii de date ale companiei

Mike Wright, director al diviziei de reţele şi tehnologii de acces din cadrul Telstra, a spus: „Telstra a realizat o serie de premiere pe piaţa de telecomunicaţii din Australia, inclusiv prin lansarea tehnologiei HSPA+, şi a fost, de altfel, şi primul operator local care a iniţiat procedurile de implementare a tehnologiei de telecomunicaţii 4G LTE”.

Johan Wibergh, head of Business Unit Networks în cadrul Ericsson, a declarat: „Noi credem că tehnologia de voce HD reprezintă o inovaţie în domeniul serviciilor de voce similară cu tranziţia de la serviciile TV standard la HDTV. Diferenţa evidentă de calitate reprezintă un pas înainte important pentru serviciile de voce şi suntem încântaţi că parteneriatul puternic dintre Ericsson şi Telstra a permis crearea celei mai mari reţele de voce HD din lume.”

 

În plus, integrarea soluţiilor de software Mobile SoftSwitch Solution (MSS) şi WCDMA a fost realizată fără a fi necesară întreruperea serviciilor susţinute în mod curent de reţea. În plus, după cum a adăugat Wibergh, „multe dintre cele mai noi telefoane mobile lansate de piaţă includ capabilităţi de voce HD, cum ar fi, spre exemplu, ultimele modele din gama Sony Ericsson Xperia.”

În condiţiile în care un procent de aproape 70% din veniturile mondiale realizate din serviciile de telefonie mobilă este încă strâns legat de apelurile de voce, tehnologia de voce HD poate ajuta operatorii să se diferenţieze pe piaţă şi să le ofere utilizatorilor lor o experienţă de utilizare net superioară.