Rezultatele anului fiscal de la Microsoft România

Scris de | 5 iulie, 2011
Rezultatele anului fiscal de la Microsoft România

Microsoft România a anunţat rezultatele anului fiscal 2011, încheiat în 31 iunie, şi priorităţile pentru perioada următoare. Creşterea de 50% în retail, programe educaţionale şi oferta completă de servicii comerciale in cloud pe piaţa autohtonă, au fost câteva dintre noutăţile din ultimele 12 luni.

Microsoft România a prezentat rezultatele anului fiscal 2011 și prioritățile de implementare pentru perioada următoare. Ultimele 12 luni au însemnat un număr impresionant de lansări și prezența pe piața din România cu oferta completă de servicii comerciale in cloud. În domeniul educațional, anul fiscal a adus noi  succese pe piața locală cu ajutorul  programelor educaționale, cum ar fi lansarea unei platforme web în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și o participare record pentru România la Imagine Cup 2011.

Ronald Binkofski, Director General, Microsoft România a declarat într-un comunicat de presă: „În ultimul an, am valorificat punctele tari ale companiei în pe zona desktop și server pentru a crește, împreună cu partenerii noștri, ritmul de adopție al celor mai noi tehnologii Microsoft. Pe termen mediu și lung, ne propunem să  extindem relevanța locală a Microsoft și să concretizăm potențialul serviciilor în cloud în România.”

Noutăţile anului fiscal 2011 pe diferite categorii de produse:

Information WorkerAnul fiscal care a trecut a fost un an al lansărilor de produse precum: Office 2010 în limba română în septembrie, Lync Server 2010 în noiembrie, Office 365 beta în aprilie și nu în ultimul rând, disponibilitatea comercială a Office 365 în iunie 2011. Cota de piață a suitei Microsoft Office a crescut cu 3%, Lync Server 2010 a însemnat vânzări de 4 ori mai mari decât anul trecut şi peste 200 de clienți de Office 365/Business Productivity Online Suite și peste 900 de conturi de evaluare Office 365 din aprilie 2011, au fost printre principalele noutăţi din cota de piaţă.

Windows În anul fiscal 2011, cota de piață a sistemului Windows a crescut cu aproximativ 4,5% pentru  PC-urile noi. Adopția Windows 7 în România a ajuns la aproximativ 32%. Tot în acest an fiscal Microsoft a lansat și primul serviciu comercial in cloud specific Windows Business Group – Windows Intune, o soluție cloud  pentru monitorizarea și administrarea calculatoarelor în cadrul companiilor  mici și mijlocii, care în doar două luni a ajuns să fie testat de peste 100 de clienţi.

Microsoft Dynamics Microsoft raportează o creștere cu 50% a numărului de clienți noi de soluții ERP și o dublare a numărului de clienți noi de soluții de CRM – prin proiecte importante în toate segmentele comerciale de clienți. Serviciul in cloud CRM Online a fost foarte bine primit pe  piață, cu peste 600 de conturi de evaluare deschise în cele 5 luni de la lansarea serviciului în România.

Servers and Tools În anul fiscal 2011, cota de piață a Windows Server a crescut cu 2% în raport cu echipamentele hardware de tip server noi vândute în piață.

Windows Phone Terminalele Windows Phone 7 au fost foarte bine primite de clienții români, Microsoft dispunând  de 1-3 modele în oferta celor mai mari trei operatori (Orange, Vodafone, Cosmote), precum și oferte ce au inclus LG Optimus 7, HTC 7 Mozart, HTC Trophy 7, Samsung Omnia 7. IDC și Gartner estimează că smartphone-urile Windows Phone vor avansa până în 2015 pe locul al doilea după cota de piață datorită parteneriatului cu Nokia.

Măsuri anti-piraterie Microsoft România estimează că rata pirateriei strict pentru produsele Microsoft este mult mai mica de 64%, cifră care reflectă pirateria pentru întreaga piață software românească. Conform unui studiu IDC citat de BSA, dacă România reușește să-și accelereze ritmul de scădere al pirateriei software la 2,5% pe an (10% în 4 ani), PIB-ul ar crește cu peste 573 milioane USD,  veniturile din taxe și impozite cu 87 milioane USD și s-ar crea 3.711 noi locuri de muncă.

Creșterea cotei de piață în segmentele comerciale și sute de clienți pe segmentul cloud au fost principalele noutăţi de la Microsoft România pentru anul fiscal 2011.

Etichete: , , ,