Returnarea aplicaţiilor pentru telefoane? Da, este posibilă

Scris de | 23 iulie, 2011
Returnarea aplicaţiilor pentru telefoane? Da, este posibilă

Probabil ţi s-a întâmplat să achiziţionezi o aplicaţie de pe Apple App Store, Android Market sau alt magazin virtual şi după ce ai plătit-o să descoperi că este complet inutilă, să simţi că ai aruncat banii degeaba. Ei bine, există posibilitatea să-ţi recuperezi aceşti bani, chiar dacă nu mereu şi chiar dacă nu de la toate magazinele.
Chiar dacă nu există un drept legal, returul este posibil. Se cumpără aplicaţia, se testează, se evaluează ca fiind nesatisfăcătoare şi se returnează.

Lucrurile funcţionează aşa doar în Android Market. Google oferă utilizatorilor săi un drept de returnare de 15 minute şi asta fără a motiva decizia de returnare, ceea ce este extrem de comod şi reprezintă marea excepţie de la regulă. În general însă, un drept de returnare a aplicaţiei – indiferent de ofertant – nu există, deci cei ce cumpără o aplicaţie, ar trebui să fie siguri că şi doresc utilizarea acesteia.Totuşi, schimbul este posibil, în cazul unui motiv bine întemeiat.

Apple specifică şi în Termenii şi condiţiile generale că o aplicaţie poate fi returnată, în cazul în care descărcarea nu a funcţionat corect sau, din greşeală a fost achiziţionată versiunea incorectă, ca de exemplu versiunea pentru iPad în loc de versiunea pentru iPhone. În acest scop, problema trebuie relatată serviciului clienţi, iar în general returul are loc fără probleme.

Modelul Microsoft
Fiecare download din Ovi Store trebuie confirmat de două ori, Nokia încercând astfel să evite din start cumpărarea altor aplicaţii decât cele dorite. RIM sau Samsung exclud din Termenii şi condiţiile generale posibilitatea returnării aplicaţiilor, dar şi aici este valabil: în cazul în care aplicaţia nu oferă ce s-a promis, este suficientă trimiterea unui mesaj referitor la dreptul de garanţie către serviciul clienţi.

Microsoft a găsit o soluţie elegantă pentru Windows Marketplace: cu aşa numita funcţie „Try before you buy“, utilizatorii au posibilitatea, de a testa pentru o perioadă scurtă de timp majoritatea aplicaţiilor ce sunt disponibile contra cost  – în majoritatea cazurilor cu funcţii limitate –  astfel încât să nu cumpere ce nu vor.

Etichete: , , , ,