Ochelarii Google (Project Glass): Fanii vin cu idei geniale pentru viitorul gadgetului

⇣ Sari la articol

google glassesGoogle a postat de curând pe YouTube un clip video prin care ne permite să ne facem o idee despre cum ar putea arăta și funcționa ochelarii Google, un proiect al companiei denumit Project Glass, care ar putea crea valuri uriașe pe piața dispozitivelor mobile. Clipul postat pe 4 aprilie înregistrează deja peste 6,5 milioane de vizualizări, iar pagina de Google Plus dedicată proiectului se apropie de 140.000 de plusuri.

Anunțul legat de mult așteptații ochelari bazați pe realitatea augmentată a reușit să stârnească peste 500 de comentarii în cadrul postului de pe pagina proiectului. Aceasta era și dorința proiectanților, care încearcă să sondeze piața și să descopere la ce se așteaptă lumea de la un gadget de acest gen.

Idei geniale

Unele idei sunt de-a dreptul geniale – pe lângă camera frontală care îți permite să folosești ochelarii pe post de cameră foto/video, Google ar putea integra și o cameră care să filmeze în spate, ceea ce ți-ar oferi o perspectivă asupra acțiunii care nu se află în câmpul tău vizual. Un “ochi în ceafă”. O altă idee ar fi perfectă pentru cei care au probleme să rețină numele persoanelor. Ochelarii Google Glasses ar putea folosi sistemul de recunoaștere facială pentru a afișa în dreptul persoanelor din fața ta numele și eventual alte detalii de interes.

Nu lipsesc însă nici cometariile care atrag atenția asupra riscului destul de ridicat de securitate și asupra posibilității pierderii intimității. Practic, cineva ți-ar putea accesa ochelarii, având acces la tot ceea ce vezi și auzi.

În ciuda aspectului minimalist, unii comentatori au nemulțumiri legate de designul ochelarilor, un aspect pe care Google l-ar putea soluționa lansând numeroase modele, în culori și forme diferite, însă cu funcții similare.

Principalii actori de pe piața consumer electronics au rămas relativ tăcuți, refuzând să comenteze despre proiectul Google, însă nici Apple și nici Samsung sau Sony nu vor putea rămâne prea mult timp fără un răspuns în cazul în care dispozitivul se dovedește un succes major. Cel mai probabil companiile vor aștepta să vadă reacția pieței, urmând să vină apoi cu strategii proprii pentru a atrage clienții.

Putem fi însă destul de sigură că asistăm la începutul unei revoluții pe piața dispozitivelor mobile, o revoluție care ar putea zdruncina regii actuali, smartphone-urile și tabletele.