Blogerii influențează semnificativ părerile cumpărătorilor români

⇣ Sari la articol

Potrivit unui studiu realizat de STANDOUT în mai-iunie 2012, peste 63% dintre cititorii blogurilor românești declară că au cumparat produse și servicii la recomandarea acestora.

În plus, 70,6% dintre cititorii blogurilor și-au schimbat sau și-au întărit cel puțin o dată părerea despre un produs, un serviciu, sau o companie în urma citirii unor păreri ale bloggerilor despre acestea.

Studiul a analizat un număr de 78 de bloguri românești, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori.

“Studiul arată că blogurile au un impact real în ce privește opiniile și comportamentul de cumpărare al cititorilor, iar aceștia sunt, pe lângă un target demografic ideal pentru advertiseri, și persoane cu influență în grupul lor de prieteni , cu care discută ceea ce citesc pe bloguri”, a declarat Ionuț Oprea, managerul agentiei STANDOUT.

Studiul STANDOUT arată ca audiența blogurilor în România este compusă în principal din persoane tinere, cu venituri peste medie și cu studii superioare. Mai mult, aceștia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe rețelele sociale (84,2% pe Facebook, 36.7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc în discuție în grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77.5% uneori, des, foarte des) și li se cere părerea în grupurile de prieteni (70% des si foarte des).

În ce privește vârsta, 68,1% din cititorii de bloguri au între 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de vârstă sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) și 30-34 ani (20,6%).

Studiul derulat de STANDOUT arată și că aceștia sunt în mare proporție cititori fideli, aproape jumătate dintre cititori (48,7%) accesând zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri accesează blogurile lor preferate de câteva ori pe săptămână.