Apple continuă să domine în segmentul de smartwatch-uri: creștere de 19% a unităților livrate în 2020

Scris de | 7 martie, 2021
Apple continuă să domine în segmentul de smartwatch-uri: creștere de 19% a unităților livrate în 2020

Numărul de unități de Apple Watch livrate a crescut cu 19 procente anul trecut, conform unui nou raport al celor de la Counterpoint Research. Astfel, Apple a ajuns la un total de 33,9 milioane de unități livrate în 2020, față de 28,4 milioane de unități livrate în 2019. Numai un singur alt brand a reușit să atingă un număr format din două cifre, și anume Huawei, cu 11,1 milioane de unități livrate anul trecut, fiind de altfel și singurul care a înregistrat o creștere față de 2019, alături de Apple.

Raportul explică: „afectate de pandemia de COVID-19, livrările de smartwatch-uri au cunoscut o scădere în 2020. Apple și-a menținut prima poziție și și-a mărit cota de piață cu 6 procente, îndreptând astfel echilibrul pieței către segmentul premium.”

Apple a ajuns la 40% cotă de piață pe segmentul smartwatch-urilor. „Apple Watch Series 6 și SE s-au descurcat bine, fiind livrate 12,9 milioane de unități din acest modele, echivalente cu 40% din cota de piață din Q4 2020. Samsung a scăzut cu un procent față de anul anterior, fiind salvată de lansarea lui Galaxy Watch 3, la sfârșitul anului” se arată în raportul Counterpoint.

Huawei a avut cea mai mare creștere față de 2019, de 26%, în timp ce Samsung, grupul BBK și Fitbit au avut scăderi de 1%, 9% respectiv 4%. Counterpoint indică și că utilizatorii de smartwatch-uri se află acum mai mult în căutarea unui dispozitiv premium, acolo unde Apple domină piața.

Totuși, există posibilitatea ca acest trend să se schimbe în anii următori, mai indică raportul Counterpoint: „Succesul Apple cu modelul Watch SE îi va încuraja pe alții să lanseze variante similare. Pe o perioadă de trei sau patru ani, vedem un jucător din zona de buget precum Oppo sau realme obținând procente similare și crescând astfel competiția”.

Etichete: , , , ,

Sursa: Apple Watch shipments up 19% last year; most brands saw numbers fall