Service Samsung Plaza: Reparație și înlocuire display într-o oră, testare hardware și software. Ce alte lucruri ne-au plăcut la service-ul autorizat Samsung

La finalul anului trecut am reușit să spargem spatele unui Samsung Galaxy Note 20 proaspăt lansat și de altfel, primul smartphone care pleacă din redacția connect avariat. Am fost atunci la o vizită scurtă pentru înlocuirea ecranului și am aflat multe lucruri noi, precum faptul că la fiecare înlocuire a ecranului se schimbă și bateria.  Am zis acum să mai facem o scurtă vizită la service și să vă expunem care sunt cele mai importante lucruri pe care le apreciem la service-ul autorizat Samsung și de fapt care sunt lucrurile pe care le remarcăm față de buticurile de la colțul străzii și care se laudă că pot repara telefoane.

  1. Reparație într-o oră

Samsung a implementat acum mulți ani serviciul de service într-o oră. De principiu, toate dispozitivele Samsung precum telefoane, tablete sau ceasuri inteligente pot fi reparate într-o oră dacă sunt componentele necesare pe stoc. Vorbim totuși despre modelele actuale de pe piață, plus minus 2 ani. În cazul unor situații mai deosebite și reparația nu poate fi gata într-o oră, service-ul va informa clientul pentru durata de reparație, aproximativ 2-3 zile până ce sosește piesa.

Dacă telefonul trebuie să stea mai mult de o oră în service, Samsung Plaza pune la dispoziția clientului un telefon de împrumut pe perioada în care telefonul stă în service, ceea ce înseamnă că vei avea cu ce să-ți faci treaba.

  1. Consultanță și organizare impecabilă

Service-ul este situat în București, pe Iuliu Maniu nr. 7, în apropierea de celebrul Apaca, iar parcarea este gratuită în incinta acestui complex. Deschis în 2011 și modernizat în 2017, se repară în service aproximativ 150-200 de produse pe zi, într-un flux extrem de bine organizat. Totul este structurat pe zone, de la zona de predare a dispozitivelor cu bon de ordine și până la zona de ridicare, spațiu de așteptare etc. Avem imediat la intrare o zonă de shopping în care găsim cele mai noi dispozitive Samsung, iar pe stânga este zona dedicată service-ului, care se delimitează printr-un pexiglass și care oferă acces vizual la reparație în timp real.

Pandemia a schimbat modul de operare, service-ul are acum un ecran afișat la intrare care arată câți oameni sunt înăuntru pentru distanțare socială. La intrare se află un consultant care te îndrumă rapid în funcție de nevoile tale, fie că vorbim despre aplicații, setări, software, diagonsticare sau intrarea în service.

  1. Testare amănunțită hardware și software

Imediat după ce a trecut pragul service-ului, telefonul trece prin Galaxy Diagonstic, un test prin care telefonul trece printr-o verificare hardware, cât și software. Dacă un telefon ajunge în service cu display-ul spart din cauza unui șoc mecanic, există posibilitatea să mai existe și un alt defect, de asta trebuie realizat un diagnostic amănunțit, astfel că telefonul nu va fi trecut ca reparat imediat după înlocuirea display-ului.

Service-urile autorizate Samsung folosesc aparate certificate, produsele nu se desfac manual cu o șurubeliță sau cu o pană, ci produsele care sunt desfăcute se încălzesc pentru a dezlipi adevizul care sigilează produsul, iar dacă un produs nu trece testul de presiune se reia procesul de înlocuire a display-ului până când testul confirmă că produsul este complet etanș și primește verdictul reparat.

În service-ul Samsung Plaza există câteva stații care fac update la cea mai recentă actualizare software pentru dispozitiv doar prin simpla conectare a unui cablu USB.

 

  1. Piese originale, unelte profesionale

Existau zvonuri conform cărora un telefon nu mai este etanș 100% după înlocuirea unei baterii sau a unui modul display, astfel că standardul de certificare IP68 împotriva imersiei în apă și a prafului nu mai era respectat. Nu este cazul atunci când un telefon este adus în service pentru o înlocuire de piesă, întrucât testul final Galaxy Diagnostic include și un test de presiune.
De exemplu, atunci când vorbim despre înlocuirea unui display, trebuie să menționăm că în cazul unui ecran fisurat, service-urile autorizate Samsung nu înlocuiesc doar display-ul, ci este un modul întreg format din ramă, baterie, display, difuzor și alte componente. Motivul care stă la baza acestei decizii are la bază faptul căeste posibil ca bateria este lipită fizic și dacă o desprinzi poate să se deterioreze.

  1. Reparație efectuată prin curier

Odată cu pandemia cauzată de covid-19, Samsung Plaza a investit în procesul de pickup and return și în cazul ai un dispozitiv cu probleme, atât în garanție cât și în afară ei, poți solicita o reparație, iar print-o comandă pe site-ul service-ului va veni curierul, va ridica produsul și îl va aduce din nou la tine după reparație.  

În cazul produselor aflate în garanție, costul cu produsele este suportat de service și producător, clientul nu plătește nimic. Produsele aflate în afara termenului de garanție vor avea un cost de transport.