INTERVIU EXCLUSIV Tuomas Lampen, Head of Strategy OnePlus Europa: „România este o piață-cheie pentru noi”

INTERVIU EXCLUSIV Tuomas Lampen, Head of Strategy OnePlus Europa: „România este o piață-cheie pentru noi”

Scris de | 14 iulie, 2021

OnePlus este unul dintre cei mai interesanți jucători de pe piața globală a smartphone-urilor. Compania care a definit termenul de flagship killer și care este renumită pentru că își ascultă fanii de pe forumul oficial în privința modificărilor software dar și hardware pe care le decide a devenit un producător de renume mondial. Din ce în ce mai des auzim întrebarea „Ce este OnePlus?”, întrebare care își găsește acum într-un mod mult mai facil răspunsul.

Am stat de vorbă cu Tuomas Lampen, Head of Strategy în cadrul OnePlus pentru Europa, despre cele mai importante lansări care au avut loc în ultima vreme pentru producătorul chinez și despre cele viitoare, despre strategia „flagship killer” pe care o vedem implementată pe gama Nord, dar și despre diferențele dintre cele mai recente modele mid-range.

connect: Când va intra OnePlus la noi operatori în România?

Tuomas Lampen: Pentru noi este important să avem o prezență locală solidă și am făcut deja primii pași importanți în România. Dispozitivele noastre sunt disponibile local în oferta Orange, care este operatorul de telecomunicații numărul 1 din țară. În același timp, am stabilit un parteneriat solid cu eMAG, cel mai mare retailer online din România. Căutăm în permanență să ne extindem prezența la nivel local și în acest moment investigăm cele mai bune oportunități pentru noi parteneriate.

connect: Care este cel mai bine vândut terminal OnePlus de la noi din țară?

Tuomas Lampen: Vânzările sunt relevante, dar nu spun toată povestea. Avem echipe dedicate care gestionează volumul vânzărilor noastre, dar ca brand, indicatorul nostru principal pentru succes este satisfacția utilizatorilor și răspunsul pe care îl obținem de la comunitate. Acest feedback ne ajută să progresăm și să luăm decizii de produs mai incluzive, ceea ce duce la produse apreciate de mai mulți utilizatori.

Până în prezent, suntem cu adevărat impresionați de felul în care OnePlus Nord a fost primit în Europa. De la lansarea sa în iulie anul trecut, a fost cel mai bine vândut dispozitiv al nostru în România și a contribuit la creșterea vânzărilor noastre cu 150% în țară, în 2020.

Suntem foarte încrezători în potențialul liniei OnePlus Nord. Anticipăm că până la sfârșitul anului 2023, volumul de vânzări acumulat al liniei de produse OnePlus Nord va ajunge la 25 de milioane de unități, la nivel global.

connect: Cât de “flaghsip killer” va fi OnePlus Nord 2 5G și cât de mult mai este reprezentativ acest termen pentru OnePlus?

Tuomas Lampen: Odată cu lansarea primului Nord anul trecut, am stabilit un nou punct de referință pentru smartphone-urile mid-range din industrie, dar n același timp ne-am propus să livrăm tot ce utilizatorii își doresc de la un smartphone. Așa a apărut OnePlus Nord 2 5G, care este un upgrade consistent la primul Nord.

OnePlus Nord 2 5G este cel mai îndrăzneț pas pe care îl facem în segmentul mid-range, cu performanțe foarte bune alimentate de AI, setup de camere mai inteligent și elemente esențiale ale unui smartphone care îl fac comparabil cu flagship-urile. Este echipat cu mai multe elemente de flagship, cum ar fi o cameră principală de 50MP, senzor Sony IMX 766 și stabilizare optică – toate acestea fiind preluate de pe seria noastră flagship OnePlus 9, precum și un chipset flagship de la MediaTek – Dimensity 1200-AI, dezvoltat exclusiv pentru OnePlus, dotat cu o serie de funcții bazate pe AI pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului în diferite scenarii.

Credem cu tărie că trebuie să le provocăm în acest mod pentru a supraviețui și a ne alinia la așteptările tot mai ridicate ale utilizatorilor noștri. Despre asta este vorba și în cazul seriei Nord. Provocăm segmentul de preț în care activăm și rămânem fideli filozofiei noastre ”Never Settle”. Încă de la începuturile companiei, am creat produse cu impact în piață și acum facem asta în mai multe segmente de preț. OnePlus Nord 2 este smartphone-ul multifuncțional care domină produsele mediocre în toate aspectele – este flagship killer-ul anului 2021.

connect: Ce elemente de flaghsip găsim pe Nord 2 5G și cât de greu este să le implementezi pe un mid-range fără costuri care să crească prețul de raft al produsului?

Tuomas Lampen: OnePlus Nord 2 5G este dotat cu o serie de elemente flagship. Aici aș menționa o cameră principală de 50MP, senzor Sony IMX 766 și stabilizare optică. De asemenea, noul nostru telefon vine cu un chipset flagship de la MediaTek – Dimensity 1200-AI, despre care am vorbit un pic mai devreme. Funcțiile de inteligență artificială de care telefonul beneficiază datorită acestui chipset sunt la nivel foto și video, display, gaming, dar și în rândul modurilor ”Always On Display”. La asta se adaugă faptul că telefonul va dispune de software-ul nostru atât de apreciat, OxygenOS 11.3, care asigură o experiență fluidă și rapidă.

La OnePlus, atunci când proiectăm orice produs, inclusiv telefoane mid-range, ne concentrăm mai întâi pe experiență și selectăm componentele necesare pentru a oferi acea experiență . Lucrăm după un principiu ușor diferit, selectând cele mai esențiale caracteristici necesare pentru a oferi acea experiență de calitate și evităm funcțiile pe care le considerăm în plus. Având în vedere progresele tehnologice din ultima perioadă, putem oferi o experiență rapidă și fluidă, care îndeplinește standardele noastre, la prețuri mai mici.

connect: Care este diferența dintre telefoanele din gama Nord de la OnePlus, care vin sub varii denumiri? Care este strategia aici?

Tuomas Lampen: În linia de produse OnePlus Nord sunt incluse trei serii.

Seria CE oferă o experiență excelentă de zi cu zi cu smartphone-ul și reprezintă produsele entry-level din categoria mid-range.

Seria N e formată din unele dintre cele mai accesibile smartphone-uri cu capabilități 5G din piață.

Seria Nord cu numere (1 și 2) a debutat cu primul OnePlus Nord lansat în iulie 2020 și ne permite să combinăm multe caracteristici flagship într-un produs accesibil. Acum, adăugăm OnePlus Nord 2 5G la această serie.

connect: Care sunt diferențele punctuale între Nord CE 5G (review aici) și Nord 2 5G? De ce există ambele telefoane pe piață, cărui segment de utilizatori i se adresează fiecare dintre ele?

Tuomas Lampen: OnePlus Nord este un element-cheie al strategiei de diversificare OnePlus, ceea ce înseamnă mai multe produse la mai multe categorii de prețuri. Nord CE 5G și Nord 2 5G au poziționări diferite și răspund nevoilor utilizatorilor care se orientează spre segmente diferite de preț.

OnePlus Nord CE 5G este „Core Edition”. Am păstrat din Nord-ul original elementele sale de bază și am adăugat câteva caracteristici suplimentare pentru a crea un telefon de zi cu zi la un preț mai accesibil. Nord CE oferă o experiență de zi cu zi foarte bună, concentrându-se pe optimizarea scenariilor de utilizare zilnică. De aceea am inclus un Warp Charge 30T Plus îmbunătățit, un sistem versatil cu trei camere, un ecran AMOLED fluid de 90Hz, un procesor Snapdragon 750G 5G puternic, precum și OxygenOS 11. De aceea, considerăm, că acest model este poziționat ca un mid-range killer.

OnePlus Nord 2 5G oferă performanțe ridicatecu ajutoru inteligenței artificiale, un sistem de camere mai inteligent și elementele de top care îl fac comparabil cu flagship-urile. Modelul Nord 2 5G este dotat cu suficiente elemente performante încât să îl putem numi flagship killer-ul anului 2021.

connect: Cum se situează OnePlus pe piața din România comparativ cu producătorii asiatici rivali?

Tuomas Lampen: România este o piață-cheie pentru noi și face parte din obiectivul nostru de a ne crește prezența în Europa, pentru a ajunge la mai mulți utilizatori, din diferite segmente de preț. Am identificat noi oportunități de creștere pe piață, determinate de cererea de smartphone-uri mai competitive și de calitate la prețuri mai accesibile.

Am lansat OnePlus Nord anul trecut și a fost foarte bine primit de comunitatea și utilizatorii noștri din România, ajutând la creșterea cu 150% a vânzărilor OnePlus în România. Suntem încrezători că noile noastre produse din linia Nord vor fi bine primite în România, la fel și în cazul dispozitivelor noastre flagship.

connect: Care sunt planurile de viitor pentru OnePlus pe piața autohtonă?

Tuomas Lampen: Vom continua misiunea noastră de a oferi cea mai bună experiență premium la diferite segmente de preț și de a pune la dispoziție pentru utilizatorii noștri cea mai bună tehnologie. Linia de produse flagship va rămâne obiectivul nostru strategic, dar în acelați timp le vom oferi utilizatorilor noștri o experiență premium și în categoria segmentului mid-range. De asemenea, vom continua să dezvoltăm relația cu partenerii noștri-cheie din regiune.

Etichete: , , , , , , ,