Strategy Analytics a lansat cel mai nou raport al său privind al doilea sfert fiscal al anului 2021, iar piața de smartphone-uri din Europa a trecut printr-o nouă schimbare majoră, Xiaomi obținând prima poziție în materie de vânzări, detronând Samsung. Mai exact, Xiaomi a avut 25,3% din vânzările de smartphone-uri din Q2, față de 24 de procente ale gigantului sud-coreean.
Piața europeană a avut per total un sfert fiscal foarte bun, datorat în principal recuperării după criza pandemiei, spune Boris Metodiev, Associate Director la Strategy Analytics. Succesul celor de la Xiaomi vine ca urmare a unor rezultate de vânzări excepționale în Rusia, Ucraina, Spania și Italia, unde clienții „era dornici să încerce noile serii Mi și Redmi, care vin la un preț bun”.
Samsung este singura companie din top 5 care a livrat mai puține dispozitive decât anul trecut, în aceeași perioadă (al doilea sfert fiscal). Neil Mawston, directorul executiv al Strategy Analytics, spune că acest lucru se datorează unei competiții din ce în ce mai acerbă venită din partea celor de la Apple în zona dispozitivelor premium și a concurenței chineze în zona low-range și midrange. De asemenea, Samsung nu a reușit să capitalizeze de pe urma căderii Huawei, însă performanțele sale cu noile modele 5G au fost mulțumitoare, datorită seriei Galaxy A.
Apple a reușit să obțină și ea rezultate foarte bune, deoarece fanii erau în situația în care „depășiseră de mult perioada de schimbare a dispozitivelor vechi”, iar seria iPhone 12 s-a bucurat de o popularitate mare. Realme a devenit și ea un producător de top 5 în Europa, în special datorită lansării seriei Realme 8, ale cărei dispozitive au trecut și prin redacția connect, pentru review.