Meta dezvoltă mănuși care aduc dexteritate și simț tactil în Metaverse

Scris de | 17 noiembrie, 2021
Meta dezvoltă mănuși care aduc dexteritate și simț tactil în Metaverse

Probabil că nu va fi chiar mănușa lui Thanos, dar emoțiile par promițătoare pentru un astfel de produs. Pe măsură ce Facebook, acum Meta, se adâncește cu capul întâi în viitorul Metaverse-ului, anunță cu acest prilej, de asemenea, mai multe instrumente și echipamente pentru a face din aceasta o lume alternativă cu adevărat captivantă. Una dintre acestea este o piele artificială pentru a putea simți „interacțiunea umană”.

Cealaltă este o mănușă haptică care, atunci când este purtată, va permite utilizatorilor să „atingă” lumea și lucrurile din ea.

În prezent, când interacționăm cu ceva în versiunea actuală a Metaverse-ului, folosim urmărirea mâinilor – „hand tracking”. Acest lucru permite utilizatorilor să vadă o versiune digitală a mâinilor lor în timp ce interacționează cu obiecte virtuale, dar nu permite nicio tactilitate. Totuși, este un pas înainte de a folosi controlere.

„Pur și simplu nu putem fi la fel de abili în lumea virtuală ca în lumea reală”, admite Meta. Prin urmare, aceste mănuși sunt gata să schimbe asta.

În timp ce ajută computerul să înțeleagă și să reflecte mișcările mâinii utilizatorului, mănușile vor aduce, de asemenea, beneficii utilizatorului prin reproducerea „unei serii de senzații complexe, nuanțate” pentru lucruri precum presiunea, textura și vibrațiile.

Acestea ar putea fi asociate cu o cască VR și există, de asemenea, planuri de a le face compatibile cu ochelarii AR.

„Imaginați-vă că lucrați la un puzzle 3D virtual cu avatarul 3D ultrarealist al unui prieten. Pe măsură ce ridici o piesă virtuală de puzzle de pe masă, degetele tale se opresc automat pe măsură ce o simți în mâna ta”, scriu cei de la Meta. „Simți claritatea marginilor cartonului și netezimea suprafeței sale în timp ce îl ții în sus pentru o inspecție mai atentă, urmată de o clipă satisfăcătoare în timp ce-l așezi la loc.”

Sean Keller, director de cercetare la Reality Labs, spune pentru CNET că, în loc să folosească mai multe motoare miniaturale pentru a crea senzații, mănușile folosesc micro fluide pentru a împinge aerul printr-o „serie de pungi”. Potrivit lui, acest lucru modifică rigiditatea materialului.


„Avem unele care folosesc aerul pentru a mișca ceva peste vârful degetului în sus și în jos, sau lateral și spre interior – care te ajută să creezi acea forță de forfecare – și altele care sunt mici pungi/vezici care creează presiune.”

Dar după cum se dovedește, ca ființe umane, am putea avea deja o soluție oarecum pentru a evoca senzația fizică din absența unui obiect fizic. Adică propriile noastre capacități de percepție. După cum a declarat managerul științei cercetării UX, Sophie Kim, creierul nostru este „foarte bun” la asta.

Fuzionarea în mod natural a doar un pic de semnal haptic, câțiva stimuli vizuali și o atingere de semnal auditiv poate fi suficientă pentru a convinge creierul că există de fapt un obiect în mâinile noastre, chiar dacă este un obiect din Metaverse.

Într-o postare pe blog în care se explică mănușile, Meta scrie că echipa din spatele acestei invenții „a proiectat o viziune” despre cum ar arăta lumea peste 10 până la 15 ani, așa că poate că mai avem puțin spațiu de respirație în deplina realitate până atunci. Chiar Mark Zuckerberg a testat mănușa, deci pare a fi în curând disponibilă la cumpărare online, poate chiar de Sărbătorile de iarnă pentru acest an.