INTERVIU. Cum a transformat pandemia consumul de internet și care sunt cele mai populare soluții de la TP-Link

INTERVIU. Cum a transformat pandemia consumul de internet și care sunt cele mai populare soluții de la TP-Link

Începutul pandemiei de COVID-19 a marcat startul unei noi ere în ceea ce privește consumul de internet, acesta fiind „unealta” care ne-a ținut aproape de cei dragi în perioada în care nu îi puteam vedea, care ne-a ajutat să ne informăm și cu care am putut continua să lucrăm mulți dintre noi. Despre ce a însemnat această perioadă pentru unul dintre cei mai mari producători de echipamente de rețea din lume, dar și despre ce trenduri se vor menține în următorii ani și care sunt cele mai populare produse ale sale, am vorbit cu Simona Nijnic, Head of Sales în cadrul TP-Link România.

Scris de | 23 noiembrie, 2021

Connect: Ne poți spune care au fost provocările lui 2021 pentru filiala locală TP-Link?

Simona Nijnic: 2021 a fost un plin de provocări la nivel mondial, iar apariția pandemiei, în general, a adus cu sine foarte multe schimbări. Una dintre cele mai importante a fost necesitatea continuă de conexiune și digitalizare, sub toate formele sale. La nivel de provocări, cele mai multe au decurs din necesitatea de a gestiona criza generată de pandemie. În primul rând, preocuparea noastră majoră a fost aceea ca toți colegii noștri să fie în siguranță, să le oferim tot ceea ce au nevoie pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții, fără ca sănătatea lor să fie pusă în pericol.

Apoi, din punct de vedere tehnic, există această criză generalizată a cipurilor care, într-un fel sau altul, afectează toată industria tech, iar situațiile pe lanțul de aprovizionare devin aproape inevitabile. TP-Link a fost oarecum la adăpost în această criză de resurse, datorită parteneriatului solid cu producătorii de cipuri, bazat pe volumele anuale realizate de către TP-Link în mod tradițional.

Nu în ultimul rând, pandemia a determinat o creștere considerabilă a prețului de transport pentru dispozitive și componente din toată lumea. Iar una dintre marile provocări a fost și aceea ca, în cazul echipamentelor noastre, utilizatorul final, potențialul cumpărător, să nu resimtă aceste modificări de costuri. Pentru noi, raportul calitate-preț este unul extrem de important și credem că acesta este și unul dintre aspectele pe care clienții noștri le apreciază cel mai mult.

Connect: Ce cotă de piață aveți pe piața locală și care este evoluția de la un an la altul?

Simona Nijnic: La nivel general, de la începutul pandemiei și până acum, piața a înregistrat o creștere, stimulată în primul rând de nevoia utilizatorilor și a business-urilor de a implementa soluții de conectivitate performante și eficiente, care să le fluidizeze activitatea. Așadar, fie că vorbim despre volum sau despre o investiție în produse de calitate superioară și cu funcții speciale foarte performante, este clar că tendința a fost una de accentuare a interesului în această arie.

De exemplu, în 2020, doar pe piața locală, cifra de afaceri rezultată din vânzarea echipamentelor TP-Link aproape s-a dublat, comparativ cu 2019. În ceea ce privește numărul de unități vândute în teritoriu, compania noastră a realizat o creștere de aproximativ 70% în aceeași perioadă. Anul acesta, în 2021, estimările noastre sunt că vom termina cu o creștere importantă comparativ cu anul trecut, ceea ce demonstrează faptul că piața poate absorbi încă un volum foarte mare de echipamente de networking, fie că discutăm despre echipamente pentru acasă, sau echipamente din zona de Business, sau gadgeturi smart home.

Connect: Care sunt cele mai populare produse TP-Link în materie de networking? Aleg oamenii soluțiile cele mai ieftine sau s-a schimbat obiceiul de cumpărare în momentul în care consumul de conținut a crescut?

Simona Nijnic: Conținutul din ce în ce mai bogat și mai complex, dar și diversificarea activităților care necesită o conexiune puternică, rapidă și fiabilă au determinat o serie de schimbări în ceea ce privește decizia de cumpărare. Utilizatorii au avut nevoie de echipamente care să acopere o gamă mai largă de necesități, dar asta nu a însemnat că au sacrificat calitatea dispozitivelor. Dimpotrivă. De la începutul pandemiei românii s-au îndreptat spre dispozitive cu tehnologii mai avansate, iar acest aspect este reflectat inclusiv de faptul că prețul mediu de achiziție a crescut în acest interval. Cele mai populare soluții în materie de networking au fost sistemele mesh Deco, routerele Wi-Fi 6 și chiar gadgeturile smart home.

Dispozitivele cu VPN, din ce în ce mai căutate

Connect: 2020 a fost un an atipic, s-a lucrat mult din Work From Home și oamenii au simțit nevoia unei conexiuni mai bune la internet. Cum s-a simțit asta în materie de vânzări pentru TP-Link?

Simona Nijnic: Modul de viață atipic și complet nou pe care l-am adoptat cu toții de la începutul pandemiei ne-a făcut să ne raportăm altfel la dispozitivele noastre de rețea și la fiabilitatea conexiunii la Internet. Sigur că nici înainte nu era deloc o plăcere să experimentăm viteze mici sau întreruperi, însă importanța performanței și a fluidității a crescut cu fiecare proiect pe care l-am dezbătut online, cu fiecare întâlnire pe Zoom sau Teams cu echipa, cu fiecare mail care aștepta un răspuns.

Ca specificații, de pildă, au fost foarte căutate dispozitivele care oferă funcționalități speciale pentru work from home sau learn from home – precum cele care pot fi configurate ca server VPN pentru activitate securizată de acasă, dispozitive care asigură o gestionare eficientă a rețelei și care vin la pachet cu funcții speciale – precum Quality of Service, dar și cele care pot conecta multiple dispozitive în rețea. Aici ne referim la routere, precum și sisteme de tip mesh, pentru locuințele mari sau cu etaj.

Connect: S-a organizat de curând campionatul internațional de Dota 2 în București, gamingul este în creștere la nivel mondial, dar și local. Are TP-Link o gamă de soluții de networking dedicată acestui segment?

Simona Nijnic: Unul dintre domeniile pe care compania TP-Link se concentrează în dezvoltarea dispozitivelor proprii este chiar cel de gaming. Avem tehnologiile și experiența necesare să realizăm echipamente foarte performante, destinate acestui segment. Pentru noi este vital ca routerele de gaming la care lucrăm să fie percepute ca adevărați aliați de către cei care le utilizează, mai ales în jocurile competitive. Astfel, echipamentele noastre de gaming oferă funcții speciale precum Game Accelerator, Game Statistics sau Game Protector. Acestea le permit utilizatorilor să-și analizeze evoluția și să-și optimizeze strategia. Pentru acest segment, routerele precum Archer AX11000, GX90 sau C5400 sunt modele de top și reprezintă un reper pentru toți cei care sunt interesați de acest domeniu.

Connect: Ne poți spune mai multe despre Wi-Fi 6? Când este cel mai bine să treacă utilizatorii pe acest tip de tehnologie?

Simona Nijnic: Când vine vorba despre Wi-Fi 6, vorbim despre un standard care aduce un plus de performanță conexiunii la Internet, fără fir. Un avantaj major este decongestionarea rețelei, un aspect la care Wi-Fi 6 chiar face diferența. Câteva motive pentru care utilizatorii și-ar dori să treacă la conexiunea Wi-Fi 6 ar fi rapiditatea, posibilitatea de a conecta mai multe dispozitive simultan, chiar și până la 200, beneficiind de aceeași experiență fluidă, securitatea sporită.

Utilizatorii care aleg acum dispozitivele compatibile Wi-Fi 6 se pregătesc, practic, pentru viitor. Pentru că locuințele noastre vor fi populate de tot mai multe dispozitive conectate în rețea, activitățile pe care le derulăm vor necesita o lățime de bandă tot mai mare, iar viteza, securitatea și fiabilitatea trebuie să țină pasul cu toate aceste aspecte ce definesc felul în care va arăta lumea interconectată a viitorului.

De asemenea, TP-Link a reușit în anul curent, prin intermediul unui parteneriat cu cel mai important furnizor de servicii Internet din România, să ducă dispozitivele proprii Wi-Fi 6 în cât mai multe case și la cât mai mulți consumatori locali. A fost o modalitate excelentă de a populariza echipamentele noastre Wi-Fi 6, într-o perioadă foarte scurtă de timp.

Tendințe și previziuni pentru 2022

Connect: Mesh-ul este o tehnologie care a evoluat și care aproape înlocuiește acum repeaterele sau alte soluții care asigură o conexiune wireless pe distanță mare. Cum evoluează vânzările produselor TP-Link din gama mesh și care credeți că va fi evoluția acestui segment?

Simona Nijnic: Dispozitivele mesh au cunoscut o evoluție importantă în ultimii doi ani, datorită felului în care reușesc să satisfacă nevoile utilizatorilor în materie de conectivitate, fie ca ne referim la viteza, stabilitatea rețelei, acoperire, posibilitatea de a conecta cât mai multe terminale, cât și la necesitățile reale și de actualitate ale părinților pentru un Control Parental satisfăcător. Toate aceste funcționalități fac ca acest tip de echipament să fie ideal pentru cei mai exigenți utilizatori, pentru cei care au locuințe mari, case cu etaj sau care le instalează în structuri cu pereți solizi.

Planul nostru este ca în perioada următoare să ne focusăm în mod deosebit pe acest tip de sisteme, reușind astfel să maximizăm oportunitățile pe care ni le oferă piața și consumatorii la nivel local. Cu siguranță popularitatea în creștere de care se bucură acest tip de dispozitive va asigura un volum semnificativ de echipamente TP-Link Deco comercializate pe piața din România, în perioada imediat următoare.

Connect: Care sunt tendințele lui 2021, ce previziuni aveți pentru 2022? Trec oamenii pe Wi-Fi 6, aleg soluții mesh sau routere tot mai puternice?

Simona Nijnic: Principalele tendințe au fost date în special de contextul social aparte pe care îl traversăm, în condițiile în care românii au fost nevoiți să se adapteze la rigorile impuse de autorități pentru controlarea pandemiei.

Astfel, în ceea ce privește business-ul TP-Link, vorbim despre un interes crescut pentru conexiuni puternice și stabile în orice colț al locuinței, care să asigure o experiență fluidă și rapidă, fără să se constituie într-un factor suplimentar de stres, mai ales în condiții de lucru la distanță sau de desfășurare online a cursurilor celor mici. Această tendință a generat interes pe mai multe tipuri de echipamente, atat pentru sistemele de tip mesh TP-Link Deco, de exemplu, dar și pentru dispozitivele cu tehnologie AX, compatibile Wi-Fi 6. Oricare ar fi tehnologia aleasă de utilizatori, în funcție de necesitățile proprii, cu siguranță vom asista în continuare la un upgrade din punctul de vedere al capabilităților hardware. Motivul principal pentru acest upgrade este faptul ca utilizatorii își doresc să țină pasul cu un ecosistem online din ce în ce mai complex și mai solicitant pentru rețeaua de acasă.

Connect: Soluțiile inteligente pentru casă au văzut o creștere tot mai mare în ultimii ani, iar TP-Link are o gamă denumită Tapo, sub umbrela căreia se găsesc camere de securitate, becuri sau prize inteligente. Cum funcționează vânzările acestui segment, aveți în plan să lansați noi produse curând?

Simona Nijnic: Gama Tapo este una foarte apreciată pe piața din România, pentru că oferim dispozitive care se integrează ușor în orice decor, se conectează rapid unele cu altele și transformă locuințele într-unele mai eficiente. Odată cu emergența pandemiei, și rolul locuinței noastre s-a transformat, ea a căpătat mai multe valențe, iar mulți utilizatori au simțit nevoia s-o facă mai confortabilă, din toate punctele de vedere. Toate acestea s-au reflectat inclusiv în zona de vânzări, astfel ca gama Tapo ne-a adus cea mai mare creștere a cifrei de afaceri, dacă ar fi să segmentăm portofoliul TP-Link. Extrem de populare au fost camerele de supraveghere și prizele smart. Intenția noastră este să diversificăm cât mai mult gama TP-Link Tapo și, desigur, urmează noi lansări din această gamă.

Connect: Serviciile post vânzare și soluțiile B2B sunt arii pe care un producător de echipamente de rețea ar trebui să se concentreze. Cum stă TP-Link la acest capitol, a existat focus în direcția aceasta?

Simona Nijnic: Soluțiile de business au reprezentat pentru noi un segment pe care ne-am concentrat tot mai mult. Știm faptul că online-ul a fost soluția prin care multe business-uri au reușit să supraviețuiască în contextul general actual. În mod teoretic, într-o societate interconectată totul e mai ușor, și cu acest gând TP-Link lucrează continuu la dezvoltarea soluției TP-Link Omada. Aceasta reprezintă o soluție completă Business Wi-Fi cu management centralizat, care integrează dispozitive de tip Access Point, Gateway și Switch, sub umbrela unei rețele SDN. Soluția Omada SDN oferă o administrare 100% centralizată via cloud pentru a crea o rețea scalabilă – totul controlat dintr-o singură interfață.

Am avut oportunitatea de a implementa diverse soluții TP-Link Omada, în parteneriat cu o multitudine de companii din România, în diferite spații din industria Horeca, retail, birouri, în școli și alte instituții de învățământ, în clădiri destinate sectorului sanitar, și alte tipuri de locații. TP-Link Omada SDN este o soluție versatilă, care aduce beneficii multiple și satisface necesități de rețea diferite, în medii diferite.

În perioada următoare dorința noastră este de a asigura echipamente și consultanță de specialitate pentru a implementa cât mai multe proiecte, pornind de la scenarii în care este necesară o rețea cu maximum 100 de dispozitive conectate, și până la scenarii în care beneficiarii au nevoie de conexiuni complexe, cu sute de terminale active simultan. Soluția noastră TP-Link Omada poate răspunde cu succes necesităților legate de soluții personalizate, acolo unde este nevoie de eficiență crescută și siguranță maximă, dar și de fiabilitate sporită în ceea ce privește conexiunea Wi-Fi în medii cu densitate mare de echipamente și, de ce nu, acolo unde există specificații stricte legate de buget și usurință în implementare și administrare.

Pe final, aș vrea să punctez faptul că noi, cei de la TP-Link, dorim să dezvoltăm parteneriate solide cu companiile integratoare și generatoare de valoare adăugată, motiv pentru care asigurăm în mod gratuit servicii de consultanță pre și post vânzare, stoc permanent atât în depozitul local TP-Link cât și în depozitele distribuitorilor noștri oficiali, suport de natură comercială, garanții extinse pentru echipamente și soluții și disponibilitatea noastră permanentă de a ne susține partenerii locali pe acest segment.

Etichete: , , ,