Problemele medicinei la distanță: aproape o treime din doctori au compromis informațiile pacienților

Scris de | 20 decembrie, 2021
Problemele medicinei la distanță: aproape o treime din doctori au compromis informațiile pacienților

Cercetările la nivel global realizate de Kaspersky dezvăluie că 30% dintre furnizorii de servicii medicale s-au confruntat cu cazuri în care angajații lor au compromis informațiile personale ale pacienților în timpul consultațiilor la distanță. În plus, aproape jumătate dintre furnizori cred că medicii lor nu înțeleg clar cum sunt protejate datele pacienților. Cu toate acestea, 67% dintre ei consideră că este important ca sectorul sănătății să colecteze și mai multe informații personale pentru dezvoltarea industriei în continuare.

Breșele de date nu apar întotdeauna ca urmare a acțiunilor rău intenționate. Destul de des, informațiile pot fi compromise de actorii interni. Organizațiile medicale adună, procesează și partajează o multitudine de date sensibile și, prin urmare, trebuie să acorde cea mai mare atenție siguranței informațiilor pe care le primesc. Deoarece recenta tranziție în masă la sănătatea digitală a crescut și mai mult povara responsabilității furnizorilor de servicii medicale, Kaspersky a chestionat factorii de decizie în domeniul sănătății din întreaga lume pentru a obține informații despre problemele actuale legate de telemedicină în ceea ce privește securitatea, dar și pentru a găsi modalități de a le remedia.

Trebuie remarcat faptul că 54% dintre respondenți admit că unii dintre medicii lor efectuează sesiuni de la distanță folosind aplicații care nu sunt concepute special pentru telesănătate, cum ar fi FaceTime, Facebook Messenger, WhatsApp, Zoom și altele.

Medicii cred că procesul de colectare a datelor este unul dintre cele mai importante aspecte ale dezvoltării tehnologiei medicale, în ciuda dificultăților existente în ceea ce privește siguranța datelor. Aproape șapte din zece (67%) respondenți sunt de acord că industria trebuie să colecteze mai multe informații personale decât deține în prezent, pentru a perfecționa AI și pentru a asigura un diagnostic fiabil. Acest lucru înseamnă că furnizorii de servicii medicale trebuie să-și consolideze măsurile de securitate cibernetică pentru a se pregăti pentru o nouă eră a medicinei digitale.

„Cu cât tehnologia este mai complexă și mai critică, cu atât este nevoie de mai multă înțelegere din partea oamenilor care lucrează cu ea. Acest lucru este deosebit de important pentru industria sănătății care intră în noua etapă digitală și se confruntă din ce în ce mai mult cu probleme legate de confidențialitate și securitate. Dar nu este vorba doar de conștientizare – pentru ca orice training de securitate să fie eficient, nu trebuie doar să ofere informații actualizate, ci și să și inspire și să motiveze oamenii să se comporte în siguranță în activitatea lor de zi cu zi”, comentează Denis Barinov, Head of Kaspersky Academy.

Etichete: , , ,