REVIEW Razer Viper V2 Pro – Cel mai ușor mouse de gaming

Scris de | 31 mai, 2022

La începutul lunii mai, Razer anunța lansarea lui Viper V2 Pro, un nou mouse realizat special pentru esports, iar la doar două săptămâni distanță de acest moment, „vinovatul” ajungea pe masa noastră de test, gata să fie rulat în Apex Legends, puțin Weird West, jocul recent al celor de la WolfEye Studios și publicat de Devolver Digital, dar și Rainbow Six: Extraction. Ok, știu, doar Apex Legends se încadrează la categoria jocurilor competitive de aici, dar în apărarea mea, nici eu nu mă încadrez în zona jucătorilor profesioniști, deci it is what it is.

Până să ajungem însă la cum s-a comportat în jocuri Viper V2 Pro, zic să aruncăm o scurtă privire asupra felului în care e construit și, mai ales, asupra greutății sale.

Viper V2 Pro urmează în mare liniile de aspect ale predecesorilor săi din gama Viper, fiind un mouse jos, cu un design simplu și ergonomic. Cei de la Razer au schimbat puțin modul de prezentare odată ce îl scoți din cutie, fiind acum puțin mai elegant decât anterior, cu mouse-ul plasat ca o piesă centrală, pe un mic suport.

De cum ridici mouse-ul, vei observa acel lucru asupra căruia atrăgeam atenția mai sus: greutate. Este extraordinar de ușor, cântărind numai 58 de grame, fiind de asemenea și cel mai „light” mouse pe care l-am utilizat vreodată, cu excepția versiunilor Mini tot de la Razer. Glisează pur și simplu peste mai toate suprafețele și oferă un control foarte precis.

În cutie se mai află dongle-ul pentru conectarea wireless, care se realizează pe USB-A, un cablu Speedflex USB-A la USB-C, care nu se încurcă și permite folosirea pe fir a mouse-ului, precum și Grip Tape-urile de la Razer, pe care le poți lipi pentru a fi sigur că nu îți alunecă mâna pe mouse în timpul jocurilor.

Un nou senzor optic

Razer a introdus pe Viper V2 Pro un nou senzor optic, numit Focus Pro 30K. Numărul se referă bineînțeles la DPI, care poate urca până la 30.000, deși majoritatea utilizatorilor nu cred că vor sări de 5000-6000. Am explicat ce înseamnă DPI și cu ocazia altor review-uri, așa că nu o să mai revin aici asupra problemei.

În schimb, merită să evidențiez faptul că noul senzor optic este într-adevăr excelent. E foarte greu să spun dacă e mai bun decât ce am testat până acum pe gama Viper, pentru că oricum diferențele ar fi foarte mici, dar cel din interiorul lui Viper V2 Pro se comportă excelent, având o acuratețe foarte bună. Razer spune și că l-a echipat cu funcționalități de AI precum Smart Tracking, Motion Sync sau Asymmetric Cut-off, tot pentru a îmbunătăți performanța.

Switch-urile sunt optice, de a treia generație, și sunetul pe care îl au este foarte satisfăcător. Razer spune că sunt menite să reziste până la 90 de milioane de apăsări, o cantitate cu 25% mai mare față de generația anterioară, dar evident că asta nu am cum să determin după doar câteva săptămâni de utilizare. Folosesc acasă însă un Viper Cyberpunk Edition de mai bine de un an, iar acela se descurcă în continuare excelent, deci tind să îi cred când vine vorba de testele de rezistență.

În comunicatul oficial de lansare, se menționa faptul că un jucător profesionist de Valorant  a reușit să doboare un record de eliminări în cadrul Valorant Champions Tour, cu 35 de adversari doborâți, fiind votat și MVP-ul finalei. Bineînțeles, eu nu am cum să mă apropii de asemenea performanțe, în primul rând pentru că nu joc Valorant, și în al doilea, pentru că nu sunt nici măcar pe jumătate la fel de bun ca un profesionist. Daaar, utilizarea mouse-ului mai ales în Apex Legends a fost extraordinar de plăcută, și am putut să joc 2-3 ore fără să mă plâng de vreo durere de încheietură sau orice altă problemă. În ceea ce privește rezultatele, au fost similare cu ce înregistrasem anterior, înainte de folosirea mouse-ului.

Am mai spus însă că nu te poți aștepta să cumperi orice tip de produs „made for esports” și să te aștepți ca jocul tău să fie instant mai bun. Produsele de genul îți oferă avantaje minore, pe care doar în timp vei putea să le valorifici cu adevărat.

Razer Viper V2 Pro se poate încărca prin USB-C și are puține butoane, însă asta nu mi se pare neapărat un dezavantaj. Le poți configura pe fiecare în parte prin Razer Synapse, pentru a-ți fi mai ușor să activezi abilități în jocuri sau diferite comenzi. De asemenea, există și butonul cu care poți schimba rapid nivelul DPI-ului, în cazul în care ți se pare că sensibilitatea de mișcare a mouse-ului e prea mare sau prea mică.

Razer Viper V2 Pro este un mouse excelent, calitatea sa fiind direct proporțională cu prețul. Nu mai puțin de 159,99 euro este prețul unui astfel de device, deloc mic și cu siguranță considerat mult prea piperat de unele persoane. Însă, dacă vrei probabil cel mai ușor mouse de esports de pe piață, cu o precizie excelentă și funcții aduse în colaborare cu jucători profesioniști, vei găsi puține alte variante.

• Este extraordinar de ușor.
  • Noul senzor optic.
  • Switch-urile optice de la Razer, rezistente și foarte plăcute la apăsare.