Derek Yu, Președinte regional Huawei Consumer Business Group: „Rezultatele ne determină să ne concentrăm din ce în ce mai mult pe piața PC-urilor”

Derek Yu, Președinte regional Huawei Consumer Business Group: „Rezultatele ne determină să ne concentrăm din ce în ce mai mult pe piața PC-urilor”

Huawei a avut o primăvară foarte aglomerată, venind cu o mulțime de lansări, atât pe domeniul wearable, precum seria Watch GT 3 Pro, precum și în zona PC-urilor, cu laptop-ul MateBook D16. Despre cele mai proaspete lansări ale producătorului din Shenzhen, rezultate de vânzări și oportunitățile de creștere ale companiei pe alte segmente, am vorbit cu Derek Yu, președinte regional al Huawei Consumer Business Group.

Scris de | 7 iulie, 2022

Connect: Huawei a lansat recent noua serie de smartwatch-uri WATCH GT 3 Pro care pare să se adreseze utilizatorilor ce caută exclusiv un smartwatch premium. Indică acest lucru o schimbare în strategia pe care o adoptați în acest segment?

Derek Yu: Cu fiecare lansare din categoria Wearable, ne propunem să aducem inovații deosebite care să îndeplinească nevoile tuturor consumatorilor noștri. Totodată, ne dorim să aducem mereu noi capacități tehnice și un design revoluționar. Prin lansarea seriei Huawei WATCH GT 3 Pro, ne adresăm cu adevărat segmentului de piață care își dorește un smartwatch premium. Considerăm că acesta este un segment care merită explorat pe piața din România, o piață care ne arată un potențial real și o creștere a interesului, în contextul în care consumatorii sunt din ce în ce mai atenți în alegerea produselor.

După mai multe cercetări ale pieței realizate pe plan intern, putem spune că am observat un potențial real în ceea ce mulți dintre utilizatori își doresc de la un dispozitiv wearable modern – specificații complexe, materiale rezistente și de calitate, aspect premium. Strategia noastră de brand este bazată pe identificarea și îndeplinirea nevoilor pe care le au clienții noștri cu cerințe rafinate. Astfel, ne-am propus să aducem inovații care să fie ideale pentru nevoile tuturor, iar Huawei WATCH GT 3 Pro este perfect pentru utilizatorul care optează pentru tehnologii profesionale, specificații de înaltă performanță și un design elegant.

Connect: Care sunt principalele avantaje ale noilor smartwatch-uri Huawei față de rivalii de pe piață?

Derek Yu: Piața smartwatch-urilor este una foarte competitivă, iar pe noi ne încântă mereu provocările. De aceea am lansat seria Huawei WATCH GT 3 Pro.

WATCH GT 3 Pro Ceramic Edition este o adevărată inovație în termeni de design, având un aspect elegant, inspirat de capodopera lui Botticelli, Nașterea lui Venus. Fiecare ceas a trecut prin 13 procese de șlefuire și lustruire cu abrazivi cu diamant timp de 10 zile înainte de a părăsi fabrica. Una dintre cele mai interesante caracteristici noi este rezistența la apă. După 200 de runde de teste sub presiunea apei, ceasul atinge o performanță impresionantă de anduranță, rezistând la scufundări de până la 30 de metri adâncime. 

Și nu doar rezistența la adâncime este remarcabilă, ci și un alt diferențiator major: Huawei WATCH GT 3 Pro este rezistent la apa sărată, ceea ce îl face partenerul ideal, indiferent dacă sunteți iubitor de snorkeling sau scufundări. Știți că, de obicei, apa sărată nu este cel mai bun prieten atunci când vine vorba de electronice.

Connect: Ce rezultate ați observat în segmentul Wearables și cum credeți vor evolua acestea în 2022?

Derek Yu: Suntem foarte bucuroși să spunem că segmentul Wearables a înregistrat cea mai mare creștere în 2021, fiind lideri în ceea ce privește numărul de dispozitive și calitatea acestora.

Referitor la piața din România, de exemplu, mă bucur să dezvălui faptul că în ultimele două trimestre am fost numărul 1 pe piața de dispozitive wearables din România, ajungând la 20% din totalul vânzărilor în T1 din 2022, și până la 26% în T4 din 2022. Acest lucru demonstrează faptul că produsele noastre au fost foarte apreciate datorită specificațiilor lor și calității modului în care au fost construite. Utilizatorii apreciază calitatea și construcția premium a produselor noastre, motiv pentru care suntem optimiști și privim cu încredere spre rezultatele pe care le vom obține în viitor. 

Connect: Cum este văzut ecosistemul Huawei de către utilizatorii din România? Cum arată planurile de dezvoltare?

Derek Yu: Ecosistemul nostru este în creștere și ne bucurăm că este din ce în ce mai bine primit de utilizatorii de pretutindeni, inclusiv în România. Continuăm să ne urmărim obiectivul de a crea bazele unui sistem de operare care are în centrul său HarmonyOS și un ecosistem global de servicii de aplicații centrat pe HMS. De exemplu, AppGallery oferă toate aplicațiile de care utilizatorii noștri au nevoie, prin urmare aceștia vor experimenta ușurința de utilizare a produselor noastre bazate pe HMS. AppGallery este un proiect pe care ne concentrăm continuu, așa că facem demersuri pentru a ne dezvolta constant și lucrăm îndeaproape cu dezvoltatori pentru a optimiza și a oferi aplicații mai bune pentru utilizatorii Huawei.

Connect: Câți utilizatori are AppGallery pe plan local și care sunt cele mai descărcate aplicații de către utilizatorii români?

Derek Yu: Îmbunătățim constant experiența pe care o oferim utilizatorilor noștri atunci când folosesc produsele Huawei, astfel că atât numărul de aplicații, cât și numărul de descărcări este în continuă creștere pe AppGallery. Acesta este spațiul în care pot fi găsite toate aplicațiile de care au nevoie utilizatorii: de la banking la entertainment. Voi sublinia aici parteneriatul nostru cu Bolt și Petal Maps, deoarce odată cu lansarea celei dintâi în AppGallery, am oferit vouchere pentru utilizatorii noștri. Aplicațiile noastre de top rămân cele pe care utilizatorii le folosesc frecvent: de la servicii bancare la divertisment și livrare de mâncare, tot ceea ce au nevoie în utilizarea lor zilnică.

Până în mai 2022 AppGallery a reușit să înregistreze un total de peste 187.000 de aplicații și mă bucur să vă anunț că peste 3.000 dintre acestea sunt aplicații locale, dezvoltate pentru utilizatorii români. Acest lucru subliniază efortul nostru constant de a integra cele mai populare aplicații pe care românii le iubesc și le folosesc în fiecare zi.

Connect: Ce produse au avut cele mai bune rezultate de vânzări în 2021 pentru Huawei? Dar la polul opus? 

Derek Yu: Am înregistrat rezultate bune în cazul dispozitivelor audio, fapt ce a dus la o evoluție excelentă. Am observat că românii apreciază din ce în ce mai mult sunetul de calitate, iar asta ne bucură extrem de mult. Acest lucru este dovedit de rezultatele noastre pozitive în categoria TWS Earphone, în cadrul căreia creșterea a fost de 500% pe piața din România. Sunetul de calitate este printre prioritățile noastre atunci când dezvoltăm noi produse din categoria audio.

Și iată cele mai bune exemple – în 2019 am lansat Huawei FreeBuds 3, primele căști TWS cu anulare activă a zgomotului. Apoi, un an mai târziu, utilizând o tehnologie îmbunătățită, am lansat Huawei FreeBuds Pro, primele căști cu anulare activă, dinamică și inteligentă a zgomotului.

Iar luna trecută am anunțat Huawei FreeBuds Pro 2, un produs la care am lucrat împreună cu Devialet pentru a perfecționa și a face posibilă cea mai bună experiență audio. Așa că, după cum puteți vedea, vom continua să oferim o experiență premium într-o piață foarte competitivă și dinamică.

Connect: Care credeți că este cel mai important segment de produse al Huawei în România? Ce planuri aveți pentru lansări locale în 2022?

Derek Yu: Pe lângă categoria audio, ne concentrăm eforturile și pe categoria PC-urilor, dorind să ne completăm portofoliul cu noi laptopuri care au specificații performante și care îmbunătățesc experiența utilizatorului.

Acum, munca și studiul de la distanță sunt tot mai des întâlnite, astfel că au apărut în mod gradual diverse cerințe cu privire la birourile de acasă și la productivitatea mobilă. Pe măsură ce utilizatorii folosesc laptopuri pentru a gestiona mai multe sarcini simultan, ei simt nevoia de performanță înaltă, de ecran mare și de laptopuri portabile. Noi avem o propunere foarte interesantă pentru cei care caută performanțe înalte, un ecran mai mare de 16”, dar fără să compromită portabilitatea, cum ar fi Huawei MateBook D 16, laptopul pe care l-am lansat în România în data de 23 iunie.

Connect: Segmentul laptopurilor a fost cel care a înregistrat cele mai multe vânzări în perioada de pandemie, unii producători având chiar probleme de stoc. S-a întâmplat asta cu Huawei? Ce vânzări ați avut pentru laptopurile voastre în această perioadă?

Derek Yu: În 2021, am continuat să inovăm, ne-am consolidat pozițiile pe segmentele Audio și Wearables, iar popularitatea noastră a continuat să crească și pe segmentele dedicate PC-urilor și tabletelor. Având în vedere rezultatele de anul trecut, aș evidenția aici PC-urile, unde am avut o evoluție stabilă într-un segment foarte competitiv. 

Anul trecut am înregistrat creșteri de 190% în categoria PC-urilor și de 1350% în categoria routerelor. De asemenea, la începutul anului 2022 ne-am bucurat de rezultate pozitive de 70% pentru categoria PC și de o creștere de 360% pentru categoria monitoarelor. 

Aceste rezultate îmbucurătoare ne determină să ne concentrăm din ce în ce mai mult pe piața PC-urilor, unde vedem un potențial mare de creștere în viitor.

Etichete: , , , , , ,