UE ar putea interzice reclamele personalizate pe Facebook, citând GDPR

Scris de | 7 decembrie, 2022
UE ar putea interzice reclamele personalizate pe Facebook, citând GDPR

Meta are din nou probleme, de această dată cu Uniunea Europeană, care vrea să îi reducă abilitatea din a targeta reclamele pe teritoriu european. The Wall Street Journal citează surse din cadrul Comisiei de Protecţie a Datelor din UE, care ar fi decis că Meta să nu aibă voie să solicite utilizatorilor să accepte reclame personalizate.

Ar fi o nouă lovitură pentru Meta, după ce şi Apple i-a dezactivat sistemul de tracking în aplicaţii. Poţi da „opt out” pentru reclame targetate pe Facebook şi Instagram dacă nu vrea să ai activitatea urmărită totuşi. Trebuie spus şi că UE nu forţează direct Meta să îşi schimbe politicile, ci mai degrabă ocupă organismele de protecţie GDPR să alice reguli mai stricte, în fruncte cu biroul din Irlanda.

Cum Meta are sediu în Irlanda, trebuie să se alinieze. În acest moment organismele UE sunt evazive şi au recunoscut că se dezbate pe această temă, dar nu s-a ajuns la o decizie clară. Ar fi prea devreme pentru speculaţii, conform Meta. Facebook/Meta insistă că respectă toate cerinţele UE cu privire la protecţia datelor. Dacă UE ia totuşi cea mai draconică decizie atunci compania ar putea avea de suferit, când vine vorba de venituri.

Dacă tot mai puţini utilizatori acceptă reclame targetate, atunci tot mai puţini oameni vor da click pe reclame şi vor scădea veniturile. Deja Apple Tracking Transparency a costat Meta 10 miliarde de dolari. UE a penalizat Meta deja în decembrie, cu 402 de milioane de dolari (amaneda), plus 277 milioane de dolari în această lună.

Etichete: , , ,

Sursa: Engadget