Analiză Altex – Vânzările de trotinete electrice premium, în creștere în 2023

Scris de | 25 august, 2023
Analiză Altex – Vânzările de trotinete electrice premium, în creștere în 2023

Vehiculele electrice au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, reprezentând o soluție rapidă și comodă pentru deplasările pe distanțe scurte sau chiar lungi. Trotinetele electrice, concepute pentru a fi compacte și ușor de manevrat sunt opțiuni ideale pentru deplasările în mediul urban. Vânzările de trotinete electrice din segmentul mediu de preț se mențin constante, iar cele premium înregistrează o creștere semnificativă în acest an, față de aceeași perioadă a anului precedent.  

Altex a realizat o analiză a pieței de trotinete electrice, din care relevă că, în ceea ce privește intervalele de preț relevante pentru consumatori, cea mai mare cerere o regăsim în segmentul de mijloc, cu prețuri situate între 1.500 și 2.500 lei, urmat de segmentul premium, care include trotinete cu prețuri peste 2.500 de lei. Din punct de vedere al repartizării geografice, cele mai importante vânzări din acest an sunt înregistrate în orașele București, Timișoara și Craiova.

‘’Astăzi trotinetele electrice au devenit tot mai eficiente și performante, acestea fiind tooluri smart de mobilitate, mult mai sustenabile cu mediul înconjurător față de variantele clasice existente pe piață. Observăm un trend clar în rândul clienților care se îndreaptă către gama premium a trotinetelor electrice, cu prețuri de pornire de la 2.500 lei, vânzările din acest segment înregistrând o creștere de peste 20% în acest an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (ianuarie – august). Consumatorii apreciază în mod evident funcțiile smart, autonomia și fiabilitatea ridicată a produselor și sunt dispuși să investească mai mult într-un mijloc de transport pe care îl folosesc în mod regulat.’’, spune Oana Titirig, Business Unit Director Sport Altex România.

În ceea ce privește canalele de distribuție, vânzarea trotinetelor electrice are loc în proportie de 90% în magazinele fizice și 10% în mediul online. Această tendință reflectă preferința majoritară a consumatorilor pentru experiență completă din magazine, ce încorporează atât zona de consiliere specifică, cât și posibilitatea testării produselor. Referitor la comportamentul de cumpărare, clienții adoptă o abordare similară cu cea din industria electro-IT, principalele criterii de selecție în segmentul trotinetelor fiind caracteristicile produselor (roți 8.5 inch), funcțiile smart și autonomia acestora (începând de la 25 km). Înainte de a lua decizia finală, clienții se informează online, creează liste de favorite și monitorizează prețurile din piață.

Cele mai cumpărate branduri de trotinete electrice sunt Ninebot, Myria, Xiaomi, Freewheel și Aprilia.

Etichete: , , , , , , ,