Povestea DLC-urilor pierdute ale lui Grand Theft Auto V

Povestea DLC-urilor pierdute ale lui Grand Theft Auto V

Scris de | 27 noiembrie, 2023

Cei de la Rockstar Games au spart gheața și au anunțat că undeva în luna decembrie a acestui an vom face cunoștință cu următorul joc din seria Grand Theft Auto. Și uite-așa, s-a dus misterul din jurul acestei lansări, și a început numărătoarea inversă. Dar până când vom face cunoștință cu următoarea aventură de la Rockstar, vreau să sărbătorim viața lui GTA V și să aruncăm o ultimă privire la ceea ce peste ani va fi considerată o legendă printre jocuri.

Și cum să închei cel mai bine acest capitol dacă nu cu o discuție aproape la fel de veche ca și jocul în sine: ce s-a întâmplat cu DLC-urile lui GTA V? Presupun că știm cu toții că GTA V ar fi trebuit să primească DLC-uri single-player, adică misiuni extra care să ducă mai departe povestea. Iar astea nu sunt zvonuri sau discuții nefondate, ci parafrazez din comunicatele de presă publicate de Rockstar până în 2014. Doar că de la ultimul astfel de anunț și până acum au trecut nouă ani, iar DLC-uri n-am mai primit. Deci, ce s-a întâmplat cu expansiunile single-player ale lui Grand Theft Auto V?

Grand Theft Auto V DLC-urile single player pierdute
Prima dată când Rockstar a discutat despre DLC-urile single player.

Grand Theft Auto V ar fi putut fi și mai mare decât este deja

Rockstar este o companie recunoscută pentru lumile open-world extrem de complexe pe care le creează – atenția la detaliu este mereu pe primul loc. Asta rezultă în tot felul de adiții deștepte, cum ar fi secrete ascunse pe hartă, activități secundare care fac lumea jocului să pară ceva mai vie și îți oferă ore bune de gameplay extra după ce ai terminat povestea. Dar unul dintre cele mai mari mistere din istoria seriei a rămas încă neelucidat; sau cel puțin asta cred unii.

Este vorba despre pictura rupestră de pe Muntele Chilliad în care avem trei referințe ciudate la extratereștri, ceva ou din care stă să iasă altceva și un om cu un jetpack. Ani la rând, gamerii s-au întrebat ce Dumnezeului or vrea să însemne chestiile astea, iar răspunsul pare că nu a fost găsit niciodată în joc. Ce treabă are toată asta cu DLC-urile single-player? Simplu – cele trei simboluri reprezintă cele trei expansiuni pe care trebuia să le primim de la Rockstar.

Grand Theft Auto V DLC-urile single player pierdute
Muralul de pe Muntele Chilliad care oferă câte un teaser pentru fiecare DLC single-player.

Pe data de 9 decembrie 2013, adică la vreo trei luni după lansarea lui GTA V, Rockstar a publicat noutățile din GTA Online. La finalul acelui anunț însă, ne așteaptă un mesaj care spune cam așa: bla, bla, bla, pentru cei care sunt pregătiți să revină la povestea lui Grand Theft Auto V, avem planuri mari pentru adiții substanțiale în 2014 care duc mai departe poveștile lui Michael, Franklin și Trevor, cu momente pline de acțiune, haos și aventuri neașteptate în Southern San Andreas – ceva de genul.

Asta a fost prima dată când am auzit despre DLC-uri single-player, direct de la Rockstar, și cu mențiunea că fiecare protagonist va primi twist-ul său. Și avem trei DLC-uri pentru trei simboluri rupestre: nava spațială indică o expansiune dedicată lui Michael care se luptă cu extratereștrii, chestie pe care am văzut-o și în jocul de bază într-o misiune secundară. După care avem oul care stă să se spargă, reprezentând modul în care Franklin ar fi trebuit să se adapteze la viața după o apocalipsă zombie. Ultimul simbol ne arată un om cu jetpack, făcând referire la DLC-ul dedicat lui Trevor, care devine agent FIB.

Haideți să le luăm în ordine și să vedem despre ce este vorba în fiecare. Fiți însă cu băgare de seamă că informațiile astea nu vin de la Rockstar, ci de la diferiți insideri, leakeri și băieți de pe reddit și Discord – așa că nu pot garanta că tot ce urmează să vă povestesc este 100% real, dar la o privire mai atentă, pare că are sens.

DLC 1 – Michael – Invazia UFO

Să purcedem zic și să vedem despre ce este vorba în DLC-ul cu invazia extraterestră. În campania single-player a lui GTA V, la un moment dat Michael va putea interacționa cu un străin de pe stradă în ceea ce devine un șir de misiuni secundare. Într-una dintre acestea, protagonistul nostru ajunge sub influența unor halucinogene și începe să-și imagineze o luptă cu extratereștri în parc. Preț de câteva minute vei masacra invadatori spațiali cu tot felul de arme SF și fix când prinzi gustul, se termină. Restul misiunilor secundare asociate acesteia sunt legate de cu totul alt subiect și nu mai auzim de extratereștri iarăși. Și fix din acest motiv, DLC-ul în care Michael oprește o invazie ar fi avut sens.

Avem și semne clare că Rockstar au explorat ideea extratereștrilor în GTA V. Chiar de la prima misiune a jocului, care se petrece în North Yankton, putem găsi un extraterestru înghețat sub apă. Ceva mai târziu, a apărut și un background pentru garajul din GTA Online care ne oferă o privire rapidă la cum ar fi putut arăta o invazie extraterestră în joc, iar în fișierele jocului încă se află un filtru de imagine numit UFO Deathray.

DLC 2 – Franklin – Apocalipsa zombie

Următorul DLC este bazat pe o apocalipsă zombie, iar Franklin trebuie să supraviețuiască într-un Los Santos devastat de întâmplarea cataclismică. Harta ar fi suferit modificări precum clădiri dărâmate sau devastate, zone de evacuare pentru supraviețuitori, și chiar și un crater imens în zona Vinewood.

Nu ar fi fost nici primul DLC cu zombie lansat de Rockstar, după ce în 2010 am făcut cunoștință cu Red Dead Redemption: Undead Nightmare. Ceea ce ar fi trebuit să fie un DLC single-player, a evoluat în Arena Wars, un expansion pentru GTA Online în care putem vedea o mulțime de graffiti-uri care avertizează lumea de existența nemorților, o benzinărie cu ușile și geamurile baricadate și alte elemente care au făcut parte cândva dintr-un DLC.

DLC 3 – Trevor – Agent

Cea de-a treilea expansiune se numește Agent. Știm asta din fișierele lăsate de Rockstar în joc, alături de multe alte informații. Se pare că în acest DLC duceai mai departe povestea lui Trevor, care a devenit agent FIB după finalul lui GTA V. Dar originea acestei povești datează de mult mai mult, mai exact din 2007. Pe atunci, Rockstar ne ofereau un teaser pentru Agent, un joc plasat în perioada războiului rece, în care trebuia să dai peste cap planurile nucleare ale rușilor.

Grand Theft Auto V DLC-urile single player pierdute
Agent ar fi trebuit să fie lansat undeva după 2009, dar Rockstar a anulat proiectul.

Lansarea nu a mai avut însă loc, iar în 2018 Rockstar a anunțat că Agent a fost anulat. Ce a mai rămas din el, a fost transformat în resurse pentru un DLC single-player. Dintre toate trei, ăsta era cel mai departe în stadiu de producție, având deja o mulțime de fișiere în jocul de bază, plus diverse referințe.

Cel mai evident teaser îl găsim în versiunile early de PlayStation 3 și Xbox 360 ale jocului. Zilnic, la ora 10 fix, în zona sateliților din Los Santos puteai găsi mașini FIB, agenți înarmați și oameni de știință. Odată cu lansarea versiunii enhanced, aceștia au fost înlocuiți și odată cu ei s-a dus și teaserul. Dar DLC-ul Agent a revenit sub forma Doomsday Heist de pe GTA Online. Ceva mai târziu, tot prin data mining, am aflat că într-adevăr, ceea ce ar fi trebuit să fie o expansiune single-player a devenit încă un update pentru modul online. Și cu asta, misterul picturii rupestre a fost elucidat. În cadrul Doomsday Heist, jucătorii au descoperit alte desene asemănătoare pe pereții bunkerului care confirmă că la asta se referă simbolurile de pe Chilliad.

Grand Theft Auto V DLC-urile single player pierdute
Jetpack-ul din DLC-ul dedicat lui Trevor și-a găsit locul în GTA Online.

Ce s-a întâmplat cu DLC-urile?

GTA V ar fi putut fi mult mai mult – din păcate, nu trăim în timeline-ul în care Rockstar a lansat DLC-urile single-player, așa că va trebui să ne mulțumim cu rămășițele portate în GTA Online și cu misterele care s-au creat în jurul lor. Este mare păcat, mai ales că DLC-urile pentru GTA IV și Red Dead Redemption au fost reușite.

Dar care a fost motivul pentru care nu am mai văzut niciun DLC? Conform unui angajat Rockstar care a discutat despre acest subiect, se pare că nu a fost o cauză anume, ci mai de grabă un cumul. Primul factor important a fost reprezentat de generația a opta de console – când a ieșit, GTA V a fost disponibil pentru PS3 și Xbox 360, dar la doi ani distanță au venit noile console și jocul a trebuit portat pe acestea. Automat, timp pierdut aici.

După care ai GTA Online. La început nu a fost mare lucru, dar în timp a prins avânt, iar Rockstar a realizat potențialul pe care-l are această componentă. De aici și atenția ceva mai mare pe care a acordat-o studioul update-urilor pentru online. Și peste toate astea, după lansarea lui GTA V, studioul și-a îndreptat atenția spre Red Dead Redemption 2. Și știm cu toții scandalurile legate de crunch culture care au răsărit după lansarea acestui titlu.

Pe lângă toate astea, cred că motivul principal a fost online-ul, ori mai precis de-atât, Shark Card-urile. Când bagi microtranzacții într-un joc precum GTA, ești sigur că vor prinde, dar nici măcar Rockstar nu cred că și-a imaginat câți bani vor aduce acestea. Și ceea ce ar fi fost trei DLC-uri single-player pe care gamerii le-ar fi cumpărat odată și gata, s-a transformat în mai multe update-uri care au ținut GTA Online relevant până în prezent – și nici nu cred că trebuie să vă spun câți bani au strâns Rockstar doar din Shark Card-uri de-a lungul acestei perioade.

Și cam asta a fost – povestea lui GTA V nu s-a încheiat încă, dar zilele de glorie ale acestui joc stau să apună după un deceniu în care a dominat topurile cu cele mai populare – și populate – jocuri. Acum nu mai rămâne decât să așteptăm cuminți lansarea lui GTA VI, oricând se va întâmpla și asta.

Asus ROG Zephyrus g16 - 2024

Etichete: , ,