Intel pregătește o alternativă pentru Frame Generation de la NVIDIA

Scris de | 18 decembrie, 2023
Intel pregătește o alternativă pentru Frame Generation de la NVIDIA

NVIDIA a lansat un adevărat trend odată cu prezentarea DLSS. Tehnologia a fost între timp replicată de ceilalți producători de plăci video din piață, AMD (FSR) și Intel (XeSS), dar niciunul nu a reușit să găsească încă formula câștigătoare. Și dacă până acum am fost într-un joc de-a „nu-mi copia tema„, lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Intel se pregătește de lansarea unei tehnologii de frame generation intitulată ExtraSS. Aceasta este similară cu soluțiile din DLSS și FSR, doar că în loc de a folosi cadre interpolate, această soluție folosește unele extrapolate.

La prima vedere, ExtraSS este cam aceeași chestie cu NVIDIA Frame Generation și AMD Fluid Motion Frames, însă sub capotă funcționează diferit. Unde cele două soluții ale competiției folosesc o metodă de interpolare, inserând un cadru extra între două deja existente, Intel ExtraSS va folosi o metodă de extrapolare. Asta înseamnă că fiecare cadrul extra va fi generat pe baza celui de dinainte. Schimbarea asta este importantă pentru că aduce câteva avantaje, dar vine și cu niște puncte slabe.

Partea bună este că metoda de extrapolare propusă de Intel reduce semnificativ input lag-ul deoarece nu trebuie să aștepte două cadre pentru a genera un altul între acestea, ci poate construi pe baza unui singur cadru. Dezavantajul este că având un singur frame ca și bază, nu ai la fel de multe informații ca la un cadru interpolat, astfel vei observa glitch-uri vizuale și artefacte. Intel știe asta, și chiar specifică aceste neajunsuri într-un white paper dedicat acestei adiții la XeSS.

Pe scurt, Intel a ales să facă lucrurile diferit de competiție, dar și ăsta este un pariu riscant. Deși metoda folosită de NVIDIA și AMD cauzează input lag, acesta este anulat de activarea funcțiilor Reflex sau Anti-Lag. Tabăra albastră nu are încă așa ceva, de aici și soluția din spatele lui ExtraSS. Nu avem o dată de lansare, iar momentan nici măcar Frame Generation și Fluid Motion Frames nu fac o treabă neapărat grozavă, deci nu e motiv de grabă pentru Intel decât dacă vor să aibă și ei o tehnologie experimentală pe piață.

Etichete: ,