Apple vrea să taxeze și să verifice aplicațiile care vor putea fi instalate din afara App Store în Europa

Scris de | 25 ianuarie, 2024
Apple vrea să taxeze și să verifice aplicațiile care vor putea fi instalate din afara App Store în Europa

Începând cu luna martie, Apple ar trebui să deschidă magazinul de aplicații de pe iPhone, App Store, nu doar pentru a permite plata prin metode alternative, ci și pentru a putea instala aplicații din alte surse. Se pare însă că planurile Apple sunt diferite față de ceea ce se așteptau utilizatorii și cu siguranță față de ceea ce sperau oficialii UE atunci când au realizat regulamentul DMA (Digital Markets Act). Se pare că Apple va încerca, cel puțin inițial, să încaseze comisioane pentru plăți alternative, dar și să continue să verifice și să aprobe aplicațiile care vor fi listate în alte magazine.

Planul Apple este să aducă modificări minore, care să îi permită în continuare „control” asupra platformei iOS

Conform Wall Street Journal, chiar dacă Apple se va conforma noului regulament DMA, compania nu va renunța la prea mult „control” asupra platformei sale mobile. Astfel, Apple are în continuare în plan să taxeze aplicațiile care vor fi descărcate din afara App Store, iar compania dorește să continue să verifice aplicațiile înainte ca acestea să primească permisiunea de a fi instalate pe iOS. Cum va face acest lucru și dacă planul este conform cu regulamentul DMA, rămâne de văzut odată ce aceste planuri vor fi anunțate.

Așteptarea este ca modificările să intre în vigoare alături de o nouă versiune software, iOS 17.4, care ar trebui să se lanseze în următoarele câteva săptămâni. Wall Street Journal menționează că planurile nu sunt încă definitivate, însă aceasta este direcțja în care Apple pare că se orientează momentan.

În SUA, unde în urma procesului cu Epic Games, Apple ar trebui să permită metode alternative de plată, compania a anunțat că va oferi această posibilitate, dar că va continua să încaseze 27% comision pe acele tranzacții. Comisionul pentru plăți prin App Store este de 30%, deci Apple nu ar pierde prea mulți bani în această situație.

Digital Markets Act va intra în vigoare pe 7 martie, iar Apple pare să facă aceste schimbări pentru App Store doar în Europa, nu și în alte regiuni. Spotify deja a anunțat că se pregătește de momentul în care utilizatorii săi de pe iOS vor putea să își înscrie abonamente direct prin aplicație, fără să mai treacă prin sistemele Apple, în timp ce Facebook ia în calcul distribuția de aplicații direct prin intermediul rețelei sale de socializare. Desigur, și Epic Games, Microsoft și alte câteva companii și-ar dori să ofere magazine proprii de aplicații pe iOS, prin intermediul cărora să distribuie în special jocuri. Această categorie este una dintre cele mai mari surse de venit din zona aplicațiilor de mobil.

Advert 61

Etichete: , , , , , ,

Sursa: Wall Street Journal