Freshful by eMAG, bilanț după al doilea an: creștere a vânzărilor de peste 119%

În 2023, oamenii s-au orientat mai mult către cumpărăturile online și au ales să pună în coș o diversitate mai mare de produse, inclusiv din cele de folosință zilnică și alimente. Astfel, Freshful by eMAG a atins o creștere de peste 119% a vânzărilor în 2023, cele mai cumpărate produse fiind apa plată, pătrunjelul, bananele și ceapa verde. În total, în 2023, în platformă au fost plasate aproape 900.000 de comenzi.

„Pentru noi, al doilea an de activitate încheiat a fost marcat de creștere, în care am observat că oamenii sunt tot mai deschiși către cumpărăturile online. Am livrat de două ori mai multe produse față de anul trecut, ajungând la peste 29,6 milioane de produse într-un singur an. Pentru 2024 ne așteptăm de asemenea la creșteri”, a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Un client a alocat în medie un buget de 2.372 de lei în 2023 pentru cumpărături și a plasat 7,5 comenzi. În coșul de cumpărături, pentru o singură comandă, oamenii au pus până la 21 produse din categorii diferite, în medie 32 de articole. Cea mai mare comandă a venit din partea unui client care a cumpărat 187 de articole, din șapte categorii de produse diferite, în valoare totală de peste 9.500 de lei, iar cel mai fidel client a plasat pe toată perioada anului trecut 372 de comenzi. Clienții Genius sunt în continuare cei mai activi din platformă, reprezentând aproximativ 70% din totalul de utilizatori ai serviciului.

Intervalul orar preferat pentru plasarea comenzilor în 2023 a fost între 11:00 – 13:00, în timp ce intervalul preferat pentru primirea comenzilor a fost împărțit între două momente cheie ale zilei: 8:00 – 12:00 și 19:00 – 22:00.  

Freshful by eMAG include și o secțiune specială numită Save Me, unde sunt incluse produse cu vânzare accelerată astfel încât bunătățile să poată fi consumate și nu aruncate. Astfel, în 2023, 10.5% din comenzi au conținut cel puțin un produs din categoria Save Me. În total, au fost salvate 142.600 de kilograme de alimente și 22.000 de ouă. Și programul „Păstrează. Returnează. Freshful reciclează!” a funcționat bine anul trecut, astfel că Freshful a continuat să colecteze pungile din hârtie utilizate pentru livrarea cumpărăturilor. În total, 18% dintre pungi au fost colectate de la clienți și trimise către reciclare în 2023.