Netflix a anunțat că se va opri din anunțarea numărului de abonați la serviciul său de streaming începând cu anul viitor. De asemenea, compania nu va mai spune nici veniturile pe care le obține pentru fiecare utilizator, și se va concentra în schimb pe evidențierea cifrelor de creștere și pe timpul petrecut de utilizatorii săi pe platformă. „În primele noastre zile, când aveam profituri sau venituri mici, creșterea numărului de membri era un indicator puternic al potențialului nostru” se arată într-un comunicat al companiei trimis acționarilor săi. ”Însă acum generăm profit substanțial”.
Netflix a dezvăluit că serviciul a mai adăugat aproape 10 milioane de abonați în ultimele luni (9,33 milioane, cifra exactă). Astfel, totalul „gospodăriilor” care plătesc pentru Netflix la nivel global a ajuns la aproximativ 270 de milioane. Gigantul american a mai spus totuși și că va anunța „borne importante de abonați atunci când le atingem”, ceea ce înseamnă că vom auzi probabil direct de la ei momentul în care vor depăși 300 de milioane de abonați.
Compania estimează că mai mult de jumătate de miliard de oameni din întreaga lume se uită la filme și seriale prin serviciul său de streaming, o audiență care a crescut în ciuda unor măsuri nepopulare, precum oprirea împărțirii de parole, scumpiri destul de dese și introducerea unui abonament cu reclame. În ultimii ani, a avut însă grijă să dezvolte partea de jocuri a sa, unde a introdus mai multe titluri destul de populare, precum Hades.
Decizia celor de la Netflix nu e tocmai surprinzătoare și se aseamănă cu altele luate de giganți ai lumii tech recent. Spre exemplu, în februarie, Meta anunța că nu va mai declara numărul de utilizatori zilnici și lunari ai Facebook, ci va spune doar câți oameni utilizează, colectiv, Facebook, WhatsApp, Messenger și Instagram.