Companie cu un singur produs și review-uri proaste, caut cumpărător! Cam așa ar suna un anunț pentru mica publicitate făcut de Humane, compania din spatele AI Pin, broșa inteligentă despre care am vorbit și noi într-un material dedicat, pe YouTube (care se poate vedea aici). Deși nu au lansat până acum vreun alt produs cu excepția numitului AI Pin, care a fost ținta glumelor din lumea tech timp de câteva săptămâni, cei de la Humane se află deja în căutarea unui potențial cumpărător pentru afacerea lor.
Vestea vine de la Bloomberg, care spune că Humane, condusă de foștii angajați ai Apple, Imran Chaudhri și Bethany Bongiorno, ar dori „o sumă cuprinsă între 750 de milioane și 1 miliard de dolari”. Pare o cerință destul de curajoasă, ținând cont că debutul broșei inteligente de 699 de dolari nu a adus prea mult succes, atât din partea criticilor din domeniu, cât și din partea utilizatorilor. Humane a dezvoltat și propriul său sistem de operare, numit CosmOS, care funcționează cu device-ul și se conectează la o rețea de modele AI pentru a răspunde la cerințele celui care poartă AI Pin-ul și a analiza spre ce este îndreptată camera dinăuntrul dispozitivului. Pentru anumite interacțiuni poate fi folosită și o proiecție cu laser pe interiorul palmei purtătorului. Pentru folosirea constantă a dispozitivului, Humane îți cere să faci și un abonament lunar.
În articolul celor de la Bloomberg se mai menționează și că Humane a obținut până acum 230 de milioane de dolari de la investitori precum Sam Altman, CEO-ul OpenAI, care ar lucra la un alt produs hardware care să integreze AI.
În 2023, Humane a fost evaluată de investitori la suma de 850 de milioane de dolari, înainte însă ca primul său produs să fie un eșec. Humane AI Pin s-a dovedit a fi un produs prea inconstant, lipsit de funcționalitate reală și utilă și cu multe aspecte care trebuie îmbunătățite. Compania a spus că va adresa unele dintre problemele de firmware, și se va folosi chiar de cel mai nou model al OpenAI, ChatGPT-4o, pentru a răspunde la unele întrebări ale utilizatorilor.
Lista de potențiali cumpărători ai celor de la Humane este destul de scurtă, ținând cont de prețul pe care îl cere compania. Nume mari ca Apple, Google, Amazon sau Microsoft fac progrese în ceea ce privește inteligența artificială, dar rămâne de văzut dacă tehnologia celor de la Humane le poate aduce ceva în plus sau va fi ignorată.