Meta amendată iar în UE: 800 milioane de euro pentru Facebook Marketplace

Scris de | 15 noiembrie, 2024
Meta amendată iar în UE: 800 milioane de euro pentru Facebook Marketplace

O nouă zi, o nouă amendă „usturătoare” pentru o companie din aria tehnologiei din partea UE. Comisia Europeană a decis să aplice o amendă de 800 milioane de dolari companiei Meta pentru concurență neloială. Este vorba despre o amendă care vizează Facebook Marketplace, secțiunea de anunțuri de pe rețeaua de socializare a companiei. Motivul pentru această amendă este utilizarea de poziție dominantă, pentru că a legat serviciul de anunțuri de Facebook.

Legarea Facebook Marketplace de rețeaua de socializare este considerată

Decizia este puțin mai nuanțată de atât. Comisia Europeană spune că Facebook Marketplace nu concurează pe un nivel egal cu alte platforme de anunțuri, întrucât legarea serviciului de la început de Facebook a oferit un avantaj major în distribuție pe care alți concurenți nu îl pot atinge. De asemenea, utilizatorii de Facebook sunt expuși la conținut de pe Marketplace, chiar dacă nu sunt interesați de anunțuri.

De asemenea, serviciile de anunțuri care fac reclamă pe Facebook și Instagram sunt puse într-un dezavantaj în comparație cu Facebook Marketplace, întrucât Meta poate folosi datele din reclamele clienților pentru a-și îmbunătăți poziția serviciului propriu de anunțuri.

Amenda de 797,12 milioane de euro (842 milioane de dolari) a fost stabilită în funcție de perioada în care Facebook a încălcat legile UE, cât și în funcție de veniturile Meta. Compania americană trebuie să oprească aceste practici și să evite să le repete în viitor.

Desigur, reprezentanții meta vor contesta această decizie:

„Această decizie ignoră realitățile pieței europene înfloritoare pentru serviciile de anunțuri online și protejează companiile mari deja existente de un nou intrat, Facebook Marketplace, care răspunde cererii consumatorilor într-un mod inovator și convenabil,” a declarat compania.

Meta este supusă și unei anchete privind încălcarea reglementului DMA, care se va încheia cândva anul viitor. Pentru a preîntâmpina o eventuală amendă, Meta a făcut deja schimbări în felul în care va afișa reclame către utilizatorii din UE de acum înainte, și a redus prețurile abonamentelor „ad-free” cu 40% față de prețul inițial.

Etichete: , ,

Sursa: Comisia Europeană