Am jucat Indiana Jones and The Great Circle pe un sistem cu NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER, iar testele ne arată adevărul despre optimizarea acestui joc pe PC

Scris de | 16 decembrie, 2024
Am jucat Indiana Jones and The Great Circle pe un sistem cu NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER, iar testele ne arată adevărul despre optimizarea acestui joc pe PC

Hai că se apropie Crăciunul cu pași rapizi și mai avem totuși câte ceva de parcurs pe acest final de an. Fără îndoială, dacă citești acest text ești un fan al gaming-ului, iar asta înseamnă, fără îndoială, că cel puțin ai auzit despre lansarea Indiana Jones and The Great Circle, dacă nu cumva l-ai jucat deja sau poate l-ai și terminat. Ideea e că acest titlu a avut parte de ceva controverse înainte de lansare, mai exact atunci când au fost date publicității resursele de sistem de care ai nevoie ca să joci acest titlu la o calitate superioară.

E bine noi, cu ajutorul celor de la NVIDIA, am decis să testăm acest joc și să vedem exact, în scenariu practic, cum se comportă el pe un sistem high-end, cu NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER „sub capotă”. Și, tot în spiritul sincerității fără limită, trebuie să spun că am așteptat al naibii de mult să joc acest nou Indiana Jones, mai ales după ce am urmărit toate teaserele și trailere pe care le-am văzut pe parcursul acestui an. Deci, ca să nu mai batem câmpii degeaba, am venit aici să vă povestesc cum au decurs cele aproximativ 12-13 ore de gameplay pe care am reușit să-l rulez până la momentul redactării acestui text.

O experiență vizuală de nivel cinematografic

Trebuie să mărturisesc că primele impresii pe care mi le-a lăsat acest joc au fost mai degrabă unele de imersiune completă, precum cele pe care le experimentez atunci când urmăresc un film de aventură în cel mai pur sens al cuvântului. Jocul este extrem de bine realizat, cel puțin în ce privește acest capitol, de zici că m-am transpus cu totul în universul cinematic creat de George Lucas, împreună cu Lawrence Kasdan, adică aceiași doi oameni care și-au adus din plin aportul la ceea ce a însemnat Star Wars la acea vreme. Un tânăr Harrison Ford ne încântă ecranele și de această dată, iar acțiunea este setată înainte de cel de-Al Doilea Război Mondial.

Însă să trecem peste sentimentele puternice de film de aventură de anii 80 pe care mi le oferă acest joc, și ne dăm seama rapid că experiența vizuală este, poate, cea pe care se pune cel mai mult accent. Totul începe cu un tânăr Indiana Jones, aflat într-o aventură în plină junglă sud-americană. Fiind un joc în care contează foarte mult locațiile, setting-ul, e imperios necesar să dispui de un PC destul de capabil. Bine, de joc te poți bucura fără probleme și dacă rulezi pe setări mai joase, sau chiar și dacă alegi să-l joci pe consolă, pe un televizor care nu face neapărat parte dintr-o gamă superioară de preț.

Jocul te va plimba prin mai multe locuri extrem de celebre și de interesante, atât din punct de vedere istoric, dar și din punct de vedere vizual. Așa că, să revenim la „oile” noastre și să vedem de ce e importantă o placă video de la NVIDIA pentru așa ceva. Desigur, eu am rulat acest titlu pe NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER-ul meu din dotare, însă acest GPU se încadrează spre cerințele de sistem pentru joaca în 4K. Cum eu am un monitor de nu poate mai mult de 1440p, acest GPU este ideal pentru a rula jocul cu detaliile la maximum, inclusiv ray-tracing-ul nativ. Așa că zis și făcut, am tras de toate sliderele de setări grafice la maxim și am dat drumul la joacă.

Rezultatele obținute

Desigur, a fost aproape inevitabil să nu comit inițial și o greșeală de „noob”. Parcă nu am mai avut răbdare să dau și un restart la joc, ca totul să poată fi „lacrimă”, așa că am omis complet în primele 30-40 de minute de gameplay activarea DLSS. Ba chiar m-am dus atât de departe încât să mă întreb de ce, dezvoltatorul Bethesda nu și-a luat ceva mai mult timp din ultimii ani pentru procesul de optimizare pe platforma preferată a tuturor gamerilor împătimiți. Ei bine, de această dată vina a fost la mine, și, după o scurtă pauză de joc, am activat și DLSS-ul pe Auto, iar numărul de cadre pe secundă pe care l-am experimentat constant a crescut de la 60-70 fps, la peste 120. Adică aproape s-a dublat. Eu zic că nu e lucru puțin și vedem și cu această ocazie ce înseamnă această tehnologie NVIDIA care e atât de folositoare mai ales pentru cei care au sisteme ceva mai accesibile. Și asta nu e tot, tot în cadrul acestui titlu ne putem folosi de Frame Generation, Ray Reconstruction, VSR (Super Resolution) și chiar și Reflex.

Pe parcursul explorării mele la Vatican, jocul a alternat între scenarii vizuale foarte luminoase sau foarte întunecate, afară sau înăuntru. Diferența dintre numărul de cadre pe secundă s-a simțit, nu am să vă mint aici, lucru care reiese și din varietatea de screenshots pe care le-am postat în acest material. Însă cel mai important aici mi se pare faptul că nu a fost, efectiv, nici un scenariu în care fps-ul să scadă mai jos de 65-70. Profit de această ocazie să vă reamintesc că vorbim aici despre setările date pe Ultra, full Ray-Tracing și o rezoluție de 2560 x 1440. Nu e chiar rău, mai ales când am văzut, pe hârtie, ce cerințe tehnice are acest joc.

Desigur, în timpul cutscenes, numărul de cadre nu a trecut peste 60, însă asta face parte din programarea acestui titlu, iar limita nu e opțională. De multe ori, acest joc mi-a dat impresia că urmăresc un nou film cu Indiana Jones, iar povestea este și ea la fel de captivantă precum au fost cele cinci filme lansate până acum. Pentru cei pasionați de istorie, și mai ales de mistere și de puzzle-uri, acest joc reprezintă un categoric must-play. Este un soi de „Codul lui Da Vinci” mai bine pus în scenă, iar unele revelații îți vor ridica, la propriu, părul de pe mâini. Deși nu am testat acest joc și pe PC-uri mai slabe, sau chiar pe Xbox, din câte îmi pot da seama din variile review-uri pe care le citesc sau la care mă uit, titlul se bucură de o optimizare decentă.

În Indiana Jones and the Great Circle, tehnologiile de frame generation și ray reconstruction sunt mai mult decât prezente și joacă un rol foarte important în experiența vizuală captivantă de care vă tot povestesc eu aici. După cum am mai spus și în alte materiale despre aceste tehnologii, Frame Generation utilizează inteligența artificială pentru a crea cadre adiționale între cele generate nativ de motorul grafic al jocului. Această tehnologie îmbunătățește fluiditatea gameplay-ului, permițând o rată de cadre pe secundă mai mare, chiar și pe sisteme hardware mai puțin performante. Prin extrapolarea datelor de mișcare și a informațiilor despre lumină și texturi, jocul poate simula tranziții mai fluide între cadre.

De asemenea, menționam mai devreme și prezența VSR (NVIDIA Super Resolution), o tehnologie AI care îmbunătățește calitatea jocurilor prin creșterea rezoluției și eliminarea artefactelor de compresie, făcând upscale de la rezoluții mici (1080p) la rezoluții mari (4K). Ea funcționează pe GPU-uri NVIDIA moderne, între care se regăsește și GPU-ul folosit la acest test, iar pentru aceste rezultate se utilizează, în principal, de Tensor Cores. Pe scurt, VSR oferă imagini mai clare și detaliate în timp real.

Pe de altă parte, pentru că trebuie să vorbim și despre ray reconstruction, avem aici de-a face cu o tehnică avansată care îmbunătățește calitatea ray tracing-ului (în Indiana Jones and the Great Circle avem parte de full ray-tracing), un proces folosit pentru a reda lumini și umbre realiste. În loc să se bazeze exclusiv pe calcule brute pentru fiecare rază de lumină, ray reconstruction folosește algoritmi de învățare automată pentru a reconstrui detalii pierdute sau pentru a corecta artefactele vizuale din scenele ceva mai complexe. În Indiana Jones and the Great Circle, această tehnologie contribuie la crearea unor efecte destul de spectaculoase, precum reflexii mai precise pe suprafețele lucioase sau jocuri de lumină în templele antice, amplificând atmosfera care e și așa una extrem de reușită.

Optimizare excelentă cu driverul Game Ready

Deci, ca să recapitulăm. Experiența mea, per total, cu acest joc a fost una foarte bună, nu am avut parte de framedrops, toată situația a fost stabilă, iar asta se datorează în mare parte și driverului Game Ready lansat de NVIDIA odată cu apariția Indiana Jones and the Great Circle. Toate plăcile video ale „echipei verzi” sunt optimizate pentru cele mai noi titluri.

Indiana Jones and The Great Circle e un joc mai mult decât recomandabil pentru fanii genului action-adventure, care combină foarte bine elementele de explorare, rezolvare de puzzle-uri, stealth dar și combat experience, într-unul dintre cele mai așteptate „pachete” ale acestui an care urmează să se încheie. Faptul că cei care au în dotare un GPU NVIDIA din ultimele generații pot să se bucure chiar mai bine de tot ce are de oferit acest titlu nu poate fi considerat decât un bonus. 

Advert 61

Etichete: , , , , , , ,