Google scade sub 90% cotă de piață în domeniul căutărilor online. Bing crește puțin

Scris de | 15 ianuarie, 2025
Google scade sub 90% cotă de piață în domeniul căutărilor online. Bing crește puțin

Numele Google este sinonim cu domeniul căutărilor online, acest cuvânt fiind folosit și drept verb în limba engleză pentru a descrie această activitate. Se pare însă că în ultimele luni din 2024, cel mai mare motor de căutare a intrat pe un trend descendent în materie de cotă de piață, întrucât pentru prima dată în 10 ani, acesta a scăzut sub pragul de 90% din utilizatori. Marii „câștigători” par să fie Bing și Yandex, alternative în acest spațiu.

Modificările recente ale Google ar putea fi în spatele scăderii în popularitate

Motivele pentru care căutările pe Google sunt în scădere ar putea fi multe. Cea mai evidentă ar putea fi legată de schimbările pe care compania le-a făcut în ultima perioadă, transformând pagina de căutare într-un hibrid între un panou publicitar, un magazin online și răspunsuri cu inteligență artificială, care pot să fie sau nu corecte. Apoi, o parte dintre utilizatori par să își ia răspunsurile la diverse întrebări simple direct dintr-un serviciu de inteligență artificială, precum ChatGPT sau chiar Gemini, în cazul în care vrea doar un răspuns rapid, nu și să consulte obligatoriu sursa.

Pe de altă parte, nici Bing sau Yandex nu par să facă ceva special pentru a atrage utilizatorii către serviciile lor. Bing este cunoscut pentru faptul că nu reușește să găsească lucruri simple la fel de repede și de bine precum Google, în timp ce Yandex are o reputație nu tocmai bună în vest, fiind un serviciu de căutare de origine rusească. Creșterea Yandex în detrimentul Google ar putea să se datoreze unui flux mai mare de trafic din Rusia, întrucât serviciile Google și YouTube din această țară au fost limitate de către autorități. Google nu mai operează oficial în Rusia, iar autoritățile i-au aplicat o amendă record, care ar fi imposibil de plătit, întrucât a depășit deja valoarea tuturor banilor disponibili pe Pământ.

Totuși, cu 89% din totalul căutărilor online, Google este în continuare liderul incontestabil, iar alternative foarte apreciate în mediul online, în special pentru funcțiile de confidențialitate, precum DuckDuckGo, nu reușesc să crească nici măcar peste 1%. Bing, pe locul 2 abia are aproximativ 4% din total, Yandex 2.56% pe locul 3, iar Yahoo doar 1,29% pe locul 4. Baidu, motorul de căutare chinezesc are doar 0,81% din piața de căutări online, precum statcounter.

Etichete: , , , , , ,