Giganții din lumea tehnologiei – Meta, Google, TikTok, X – au promis organizațiilor europene că vor depune mai mult efort în înlăturarea mesajelor care instigă la ură pe platformele lor. Comisia Europeană a integrat un set revizuit de angajamente voluntare în DSA (Digital Services Act), cu scopul de a ajuta platformele să își ”demonstreze conformitatea” cu regulile stabilite de Act cu privire la moderarea conținutului ilegal.
Denumit ”Code of Conduct on Countering Illegal Hate Speech Online Plus”, noul act, care este un update la unul deja existent din 2016, a fost semnat de Facebook, Instagram, TikTok, Twitch, X, YouTube, Snapchat, LinkedIn, Dailymotion, Rakuten Viber, Jeuxvideo.com și serviciile pentru consumatori ale celor de la Microsoft. Revizia actului îi obligă pe semnatari să fie transparenți cu privire la felul în care detectează și reduc hate speech-ul, să permită unor monitori terți să evalueze felul în care notificările de instigare la ură sunt revizuite de platforme și să rezolve ”cel puțin două treimi din notificările de hate speech” în maximum 24 de ore.
”Ura și polarizarea sunt amenințări la adresa valorilor și drepturilor fundamentale ale Uniunii Europene și subminează stabilitatea democrațiilor noastre. Internetul amplifică efectele negative ale instigării la ură. Avem încredere că acest Cod de conduită+ își va face treaba în asigurarea unui răspuns prompt” a declarat Comisarul European Michael McGrath.
Codurile de conduită ale Uniunii Europene sunt promisiuni voluntare, iar companiile nu vor fi penalizate dacă se retrag dintr-un astfel de angajament. Anterior, Elon Musk a decis să retragă Twitter din Codul Practicilor cu privire la Dezinformare.