Spre diferență de Instagram care a primit rapid integrări cu Facebook după achiziție, WhatsApp a rămas în mare parte o experiență separată de restul de servicii Meta. Acest lucru se termină în curând, întrucât Meta va permite utilizatorilor să își lege contul de WhatsApp de restul serviciilor sale prin intermediul Accounts Center. Aceasta nu este prima dată când auzim despre o astfel de integrare, însă acesta este momentul în care integrarea începe. Din fericire pentru utilizatorii care sunt reticenți la schimbări, această interconectare este complet opțională și inactivă implicit.
Meta a adăugat WhatsApp în Accounts Center, platforma care integrează toate serviciile sale
În 2020, Meta (la vremea aceea opera încă sub numele Facebook) a lansat Accounts Center, o platformă care să permită conectarea simplă a tuturor conturilor și serviciilor companiei sub un singur cont principal. Astfel, ai acces rapid la multe funcționalități și poți permite publicarea de materiale de pe o platformă pe cealaltă mult mai faci. De asemenea, nu trebuie decât să reții o singură adresă de e-mail și parolă pentru toate conturile, funcția „Single Sign On” ușurând procesul.
Acum, la mai bine de patru ani de la lansare, Accounts Center aduce și integrare cu WhatsApp. Astfel, vei putea să conectezi contul de pe rețeaua de chat cu Facebook și/sau Instagram. Momentan nu există foarte multe avantaje care vin odată cu această integrare. De exemplu, poți publica conținutul de la „Status” de pe WhatsApp și pe Facebook Story sau Instagram Story, sau poți să îți gestionezi mai bine avatarele și sticker-ele cu AI.
Pe de altă parte, nu există nici multe dezavantaje. Mesajele și apelurile de pe WhatsApp rămân în continuare criptate în ambele sensuri. De altfel, WhatsApp nu va putea comunica cu Messenger sau DM-urile din Instagram. A existat un plan în acest sens în urmă cu câțiva ani, dar Meta pare că le-a abandonat între timp.
Momentan, integrarea WhatsApp prin Accounts Center începe să fie posibilă pentru câțiva utilizatori, iar disponibilitatea va fi extinsă către toți clienții platformei în următoarele câteva luni.