Studioul german Crytek, faimos pentru dezvoltarea primului joc FarCry și seriei de shootere Crysis, anunță că a întâmpinat dificultăți financiare în ultima perioadă. Pentru a putea continua să ofere suport pentru jocul său live service pe care îl susține de câțiva ani deja, Hunt: Showdown, proiect care aduce încasări constante, studioul trebuie să renunțe la 15% din forța de muncă și să oprească dezvoltarea continuării seriei Crysis, anunțată în urmă cu câțiva ani.
Crytek renunță momentan la Crysis 4 în favoarea Hunt: Showdown 1896
Anunțul a fost făcut pe conturile de socializare oficiale ale Crytek. Se pare că decizia de a opri dezvoltarea Crysis 4 a avut loc încă de la finalul anului trecut, moment în care echipa care lucra la el s-a mutat pe suportul Hunt: Showdown. Pe lângă eforturile de dezvoltare de jocuri video, Crytek lucrează și menține CryEngine, motorul grafic pe care îl licențiază și către alte studiouri.
Cel mai recent joc bazat pe CryEngine este chiar Kingdom Come Deliverance II, care este lăudat în industrie pentru faptul că poate rula cu un nivel ridicat de detalii chiar și pe sisteme mai slabe. CryEngine a fost folosit și în alte jocuri precum cele din seria Sniper: Ghost Warrior, Lichddom: BattleMage, și MechWarrior Online. Amazon folosește o versiune modificată a CryEngine, numită Lumberyard pentru MMORPG-ul New World.
Vestea bună pentru fanii Hunt: Showdown 1896 este că jocul va continua. Compania lucrează la conținut nou pentru acesta, urmând ca acesta să rămână singurul proiect în derulare în cadrul echipei Crytek.
Iată declarația integrală publicată de Crytek:
„Ca mulți dintre colegii noștri din industrie, nu suntem imuni la dinamica complexă și nefavorabilă a pieței care ne-a afectat industria în ultimii ani. Ne doare să anunțăm astăzi că trebuie să concediem aproximativ 15% dintre cei aproximativ 400 de angajați ai noștri. Aceste concedieri afectează echipele de dezvoltare și serviciile comune. Aceasta nu a fost o decizie ușoară, deoarece apreciem profund munca echipelor noastre talentate. După ce am pus în așteptare dezvoltarea următorului joc Crysis în T3 2024, am încercat să mutăm dezvoltatorii către Hunt: Showdown 1896.
Deși Hunt: Showdown 1896 este încă în creștere, Crytek nu poate continua ca înainte și să rămână financiar sustenabil. Chiar și după eforturi continue de reducere a costurilor și a cheltuielilor operaționale, am stabilit că aceste concedieri sunt inevitabile pentru a merge mai departe. Crytek va oferi angajaților afectați pachete compensatorii și servicii de asistență pentru carieră.
Credem cu tărie în viitorul Crytek. Cu Hunt: Showdown 1896, avem un serviciu de gaming foarte solid și rămânem pe deplin dedicați operării acestuia. Vom continua să extindem și să evoluăm Hunt: Showdown 1896 cu conținut de calitate și să ne ghidăm strategia pentru motorul nostru CRYENGINE.”