Apple și Meta, amendate de Comisia Europeană pentru încălcarea DMA

Scris de | 24 aprilie, 2025
Apple și Meta, amendate de Comisia Europeană pentru încălcarea DMA

Apple și Meta au fost amendate pentru încălcări ale Digital Markets Act (DMA) al Uniunii Europene. Apple a primit o penalizare de 500 de milioane de euro din cauza magazinului de aplicații și a restricțiilor impuse dezvoltatorilor. Meta a fost amendat cu 200 de milioane de euro pentru gestionarea publicității. Companiile americane au 60 de zile pentru a se conforma cerințelor europene sau riscă mai multe amenzi.

Amenzi pentru Apple și Meta

Comisia Europeană a anunțat că Apple și Meta sunt primele companii care au fost amendate pentru încălcări ale Legii privind piețele digitale (DMA). Nu sunt la prima abatere, CE a acuzat Apple recent că a închis sistemul de operare iOS. Meta a fost amendată cu 800 de milioane de euro pentru funcția Facebook Marketplace.

Apple a fost acuzat pentru încălcarea regulilor DMA cu privire la restricțiile din App Store. Acestea îi împiedică pe dezvoltatori să promoveze prețuri sau canale de distribuție alternative în cadrul aplicațiilor lor. Sau să se conecteze liber la pagini web unde clienții pot plăti sau se pot abona la serviciile lor. În propriul său raport de conformitate, Apple spune că măsurile de conformitate pe care le-a luat pentru a-și deschide App Store supun utilizatorii și dezvoltatorii la un risc mai mare. Apple „va continua să îndemne Comisia Europeană să îi permită să ia alte măsuri pentru a-și proteja utilizatorii”.

Comisia spune că mărimea amenzii aplicate de Apple „ține cont de gravitatea și durata neconformității”. De asemenea, companiei i s-a ordonat să elimine restricțiile privind dezvoltatorii care se conectează și promovează alte servicii de plată.

Meta a fost acuzată pentru că i-a forțat pe utilizatorii Facebook și Instagram fie să plătească o taxă de abonament pentru a elimina reclamele. Altfel, ei trebuie să accepte ca datele lor personale să fie folosite pentru versiunile platformelor acceptate de reclame. Pentru a aborda încălcările conformității DMA, Meta a permis utilizatorilor Facebook și Instagram din UE, care nu plătesc să elimine reclamele, să vadă mai puține „reclame personalizate” care nu pot fi închise pe ecran complet. Meta a declarat într-un raport de conformitate publicat pe 6 martie că „a continuat să primească cereri suplimentare care depășesc ceea ce este scris în lege”, în ciuda eforturilor sale de a se conforma cerințelor DMA.

Investigațiile inițiale de conformitate cu Apple și Meta au fost anunțate în martie 2024, alături de planurile de a investiga compania-mamă a Google, Alphabet, cu privire la preocupările privind tratarea mai favorabilă a propriilor servicii în clasamentele de căutare, în comparație cu serviciile furnizate de rivali terți.

Sursa: The Verge