Apple a anunțat extinderea programului Self Service Repair, permițând utilizatorilor să își repare iPad-urile folosind piese originale, manuale de reparație și instrumente specializate. Această inițiativă vine la trei ani după lansarea programului, care inițial era destinat doar iPhone-urilor și MacBook-urilor.
Începand de azi, 29 mai, clienții din Statele Unite vor putea comanda componente originale și unelte necesare pentru reparații acasă pentru modelele iPad Air (M2 și M3), iPad Pro (M4), iPad mini (cu cip A17 Pro) și iPad de generație nouă cu A16. Aceste kituri includ componente precum display-uri, baterii, camere și porturi de încărcare.
„La Apple, obiectivul nostru este să creăm cele mai bune produse din lume, care să reziste cât mai mult în timp. Odată cu anunțul de astăzi, ne bucurăm să extindem serviciile noastre de reparații către și mai mulți clienți, oferindu-le posibilitatea de a prelungi durata de viață a produselor lor — fără a compromite siguranța, securitatea sau confidențialitatea”, a declarat Brian Naumann, vicepreședinte AppleCare, într-un comunicat de presă.
În paralel, programul va deveni disponibil și în Canada, care va devei a 34-a țară care intră în rețeaua Self Service Repair. Totodată, Apple a anunțat un nou parteneriat cu MobileSentrix, care va deveni distribuitor oficial de piese originale în SUA, în cadrul inițiativei Genuine Parts Distributor. Acest pas va facilita totodată și accesul service-urilor independente la componente autentice Apple.
Pentru a efectua o reparație, utilizatorii trebuie să consulte manualul specific dispozitivului și să introducă un cod unic înainte de a comanda componentele necesare. Apple subliniază că acest program este destinat persoanelor cu experiență tehnică, recomandând în continuare serviciile profesionale pentru majoritatea utilizatorilor.
Lansat inițial în 2022 pentru modelele de iPhone, programul Self Service Repair oferă acces la manuale tehnice oficiale, componente originale, truse de scule, dar și la sistemul Apple Diagnostics, platforma utilizată de centrele de service autorizate.
Apple anunță că, acum, programul de reparații în regim propriu sprijină nu mai puțin de 65 de produse din portofoliul companiei, inclusiv modele lansate recent precum iPhone 16e, MacBook Air și Mac Studio.