Dune: Awakening a fost parțial dezvoltat în România, la Funcom București
Ionuț Codreanu, Head of Studio Funcom București

Dune: Awakening a fost parțial dezvoltat în România, la Funcom București

Scris de | 18 iunie, 2025

Jocul Dune: Awakening s-a lansat oficial în urmă cu o săptămână, iar o parte din dezvoltarea lui a avut loc și în România. Funcom, compania din spatele acestui proiect ne-a invitat ieri, 17 iunie, la sediul său din București pentru a sărbători această lansare, pentru a discuta puțin despre joc și pentru a ne face un tur al studioului. Am primit scurte prezentări ale studioului local și al proiectului Dune: Awakening din partea lui Ionuț Codreanu, Head of Studio, Oana Tenescu, Lead Environment Artist și Răzvan Safta, Head of  QA în cadrul Funcom România.

Funcom a sărbătorit lansarea de succes a noului joc Dune

Dune: Awakening este rezultatul a peste patru ani de lucru din partea unei echipe internaționale, cu studiouri în mai multe țări. Vorbim despre un joc survival într-un mediu complet online, deci primele câteva zile de după lansare au fost cruciale pentru Funcom. Astfel, în loc să sărbătorească lansarea, angajații studioului au fost pe „baricade” în așa-numitul „war room”, pentru a depista și repara rapid problemele pe care jucătorii le-au întâmpinat în primele zile de după lansare. Astfel, au fost necesare vreo două săptămâni pentru a putea respira ușurați și pentru a putea să discute acum în mod public despre joc.

„După patru ani în care am investit foarte multă muncă și pasiune, suntem mândri să fim românii de pe Arakis care au construit lumea Dune: Awekening, alături de colegii din Oslo, Lisabona,  North Carolina si Stockholm. Contribuția echipei din București stă la baza experienței autentice, vaste și pline de viață pe care o vor trăi jucătorii: de la elementele grafice, la gameplay și performanța jocului. Odată cu lansarea oficială a celui mai ambițios titlu al nostru de până acum, ne dorim să transmitem mai departe către jucători pasiunea echipei locale care a contribuit semnificativ la un joc remarcabil, care este deja un success global” a declarat Ionuț Codreanu, Head of Studio Funcom România.

Se pare că Dune: Awakening este considerat un succes în preajma lansării. Este cel mai mare joc Funcom de până acum, raportat la primele două săptămâni de la lansare, acesta lăudându-se cu peste 100.000 de jucători simultani în fiecare zi, cu un vârf de aproape 200.000 în prima zi. Este unul dintre cele mai jucate jocuri de pe Steam în acest moment, iar asta nu poate decât să îi bucure pe cei de la Funcom.

Anterior, compania a lucrat la alte jocuri online de succes precum Anarchy Online și Conan Exiles, titluri care încă rulează și sunt susținute și actualizate de către companie. Astfel, noul Dune: Awakening devine un nou pilon în portofoliul companiei, unul care are potențialul de a deveni cel mai important.

Studioul Funcom din București a fost deja premiat în urmă cu două săptămâni la Romanian Game Awards, gală organizată încadrul evenimentului Dev.Play 2025, cu titlul de „Game Development Company Of The Year”.

Testarea, o mare parte din contribuția studioului local

Pe de-o parte, este bazat pe una dintre cele mai influente și de succes licențe science fiction din lume, pe de altă parte, are avantajul că se lansează în preajma filmelor Dune recente. De altfel, studioul de film Legendary, care deține licența, a lucrat îndeaproape cu Funcom pentru a oferi aprobări pe design-uri, concepte și alte elemente care pot apărea în joc, pentru a se asigura că sunt în ton cu universul creat de Frank Herbert.

Răzvan Safta, Head of QA Funcom București

Funcom are studiouri în Oslo, Stockholm, Lisabona, Carolina de Nord în SUA și, din 2021 și în București. Studioul din București este responsabil pentru o mare parte din testarea noului Dune: Awakening. Echipa locală Funcom numără peste 100 de angajați în București, iar mulți dintre aceștia se ocupă de testarea Dune, dar și a celorlalte jocuri pe care compania le dezvoltă. Au fost testate aici și proiecte precum Aloft sau Metal Hellsinger, jocuri mai degrabă diferite de experiențele exclusiv online pe care Funcom le lansează de obicei.

Deși testarea este o mare parte din activitatea Funcom locală, există și în România partea de dezvoltare și creație. Avem o divizie artistică, unde sunt realizate concepte sau chiar modele 3D, texturi și alte elemente vizuale care apar în joc, cât și o parte importantă de analiză de date și automatizare, dar și de programatori care pot contribui la rezlovarea bug-urilor tehnice sau la îmbunătățirea performanței. Analiza de date este importantă în special pentru identificarea rapidă a unor comportamente ale jucătorilor, în timp ce automatizarea ajută în testare. Pot fi programați agenți automați care să joace jocul pentru a testa diverse scenarii. Fie o „aglomerație pe server”, fie diverse tranziții între zonele din joc, sau pur și simplu testarea unor funcții de bază, sau popularea lumii pentru a simula un server real în timpul testării standard.

Planul pentru viitor este ca Dune: Awakening să continue să evolueze cu actualizări care vor adăuga conținut nou, vor extinde lumea jocului și vor aduce îmbunătățiri în cadrul sistemelor de explorare și construire.

Etichete: , , ,