HTC, rivalul principal al Meta în domeniul căștilor de realitate virtuală, anunță că intră pe o altă piață pe care gigantul social media începe să ia având: cea a ochelarilor inteligenți. HTC Vive Eagle este numele primei perechi de smart glasses a companiei taiwaneze, oferind un design și funcționalități nu foarte diferite de ceea ce vedem deja de ceva vreme pe Meta Ray-Ban și noii Oakley HSTN.
HTC oferă cam toate funcțiile Meta pe ochelarii săi Vive Eagle
Așa cum era de așteptat de la un concurent direct Vive Eagle sunt ochelari inteligenți echipați cu o cameră foto ultrawide, difuzoare pentru redare audio, microfoane pentru comenzi vocale și integrare cu asistenți AI și un design semi-transparent, care amintește de câteva dintre modelele de la Meta. Desigur, AI-ul poate fi folosit în paralel cu funcțiile de captură.
Sunt prezentate versiuni cu ramă albastră sau roșie, culori care ies mult în evidență, însă HTC probabil că dorește pentru început ca ochelarii săi să fie văzuți pentru a putea crește în popularitate. Ray-Ban Meta încearcă însă contrariul: să arate ca o pereche obișnuită de ochelari cu ramă Ray-Ban, care oferă și funcții smart.

HTC pare însă că s-a concentrat pe ceea ce contează: ochelarii sunt extrem de ușori, la 49 de grame, cu doar un gram peste Ray-Ban Meta. Camera foto/video are rezoluție de 12 megapixeli, la fel ca soluția concurentă, iar integrarea cu AI se face fie prin ChatGPT , fie prin Gemini, la alegerea utilizatorilor. În comparație, Meta oferă doar Meta AI pe ochelarii săi.
Funcțiile vocale pot permite realizarea de reminder-e, înregistrarea de notițe și diverse răspunsuri rapide de la AI, cât și traduceri în 13 limbi internaționale (arabă, chineză, engleză, franceză, germană, greacă, italiană, japonzeă, portugheză, spaniolă, coreeană, tailandeză și turcă).
Autonomia nu este cu mult diferită față de Meta: 4,5 ore de redare audio și 36 de ore de stand-by pe o baterie de 235 mAh. Nu e rău deloc. Încărcarea este rapidă, ajungând la 50% în doar 10 minute. Prețul s-ar putea să fie însă prima piedică în calea succesului: 15.600 dolari taiwanezi, echivalent cu 500 de euro. În comparație Ray-Ban Meta pornesc de la 300-350 de euro. Momentan, ochelarii se lansează în Taian și nu există vești despre o lansare internațională.