Huawei devine cel mai mare producător de smartwatch-uri din lume în T2. Depășește Apple pentru prima dată

Scris de | 1 septembrie, 2025
Huawei devine cel mai mare producător de smartwatch-uri din lume în T2. Depășește Apple pentru prima dată

Apple Watch a dominat piața de wearables încă de la lansarea de acum 10 ani din 2015, dar se pare că trend-urile pieței încep să se schimbe. Counterpoint a publicat un nou raport pentru vânzările pe piața de smartwatch-uri pentru trimestrul al doilea din 2025, care ne arată că Huawei este acum noul lider al acestei categorii, nu doar în China, ci la nivel mondial. Desigur, vânzările din China contribuie mult la succesul acestui brand.

Apple, Samsung și „alți producători”, în scădere în 2025 pe piața de ceasuri smart

Întreaga piață de smartwatch-uri a crescut cu 8% față de anul trecut în trimestrul al doilea din 2025. Cu toate acestea, Apple, Samsung, dar și brand-urile mai mici au înregistrat scăderi. Apple a scăzut cu 3% în numărul de unități vândute, dar a pierdut și cotă de piață, scăzând de la 19 la 17%. Samsung a înregistrat o scădere cu 3%, și a ajuns de la 7 la 6% cotă de piață, în timp ce „alte brand-uri” au scăzut cu 8%.

„Câștigătorii” acestei piețe în T2 2025 par să fie companiile chineze precum imoo, Xiaomi și, în special Huawei. Imoo a avut o creștere cu 21% față de anul trecut, dar pentru că piața a crescut cu totul, deține tot 7% din total. Xiaomi a avut, de asemenea, o creștere mare în 2025 față de aceeași perioadă din 2024, de 38%, ceea ce îi asigură o cotă de piață de 9% la nivel mondial pe categoria smartwatch.

foto: Counterpoint

Huawei are creștere de 52% de la un an la altul

Huawei este însă surpriza în acest raport. Compania chineză este acum liderul pieței de smartwatch-uri în T2 2025, cu o creștere de 52% față de T2 2024. Asta îi asigură acum o cotă de piață de 21% față de 15% anul trecut și plasează Huawei pentru prima dată peste Apple în această categorie de produse.

Acesta este cel de-al șaptelea trimestru consecutiv în care Apple este în scădere pe zona de smartwatch-uri și pentru prima dată când cedează locul întâi în clasament. Imoo continuă să atragă interes din partea părinților care cumpără ceasuri inteligente pentru copii, în timp ce Huawei se concentrează pe dezvoltarea de funcții avansate pentru activități sportive, construcție premium și autonomie foarte bună.

În contrast, ceasurile Apple nu au primit niciodată un upgrade de baterie în cei 10 ani pe piață. Apple promite 18 ore de autonomie pe toate modelele, în afară de Ultra care are un estimat de 36 de ore. Desigur, asta implică utilizare mixtă cu toți senzorii activi și cu ecranul setat pe Always-On. Utilizatorii au descoperit de-a lungul timpului metode pentru a prelungi autonomia ceasurilor Apple.

Huawei, în schimb promite pe seria GT, cea mai populară din portofoliul său, până la 2 săptămâni la o singură încărcare, iar ceasurile sale funcționează atât pe Android și HarmonyOS, cât și pe iOS, ceea ce poate fi o cauză pentru scăderea vânzărilor Apple, întrucât utilizatorii ar putea să se mute pe Huawei pentru autonomia îmbunătățită.

Etichete: , , , , , , ,

Sursa: Counterpoint