În lipsa unei versiuni remasterizate oficiale, comunitatea din jurul jocurilor GTA aduc noi modificări pentru GTA 4, pentru a îmbunătăți experiența de joc, dar și pentru a aduce grafica la un nivel mai apropiat de cel din 2025. Un nou mod experimental dezvoltat de modder-ul xoxor4d implementează path tracing complet în Grand Theft Auto IV, transformând radical aspectul clasicului titlu din 2008.
Proiectul este realizat folosind uneltele RTX Remix și este în prezent în stadiu de testare privată pe profilul de Patreon al modder-ului. Utilizatorul gabdeg de pe forumul ResetEra a testat build-ul și a publicat primele capturi de ecran, care arată cum iluminarea globală bazată pe path tracing schimbă complet atmosfera din Liberty City: reflexii realiste pe clădiri, umbre dinamice și o redare fidelă a materialelor, fără a modifica texturile originale.






RTX Remix este o tehnologie dezvoltată de NVIDIA, care permite implementarea ray tracing-ului și path tracing-ului complet în jocuri mai vechi, prin injectarea de efecte vizuale moderne direct în engine-ul original. RTX Remix permite și înlocuirea modelelor 3D din jocuri, cât și modificarea texturilor, pentru o modernizare „completă”. Printre cele mai populare proiecte RTX Remix se numără Portal RTX și viitorul Half-Life 2 RTX.
Build-ul necesită ediția completă 1.2.0.59 a jocului GTA 4 (Steam sau Rockstar Games Launcher) și este compatibil cu mod-ul Fusion Fix (despre care am scris anterior), care adaugă reglaje moderne precum FOV slider, control asupra efectelor de motion blur și un FPS limiter. xoxor4d a mai realizat anterior versiuni RTX Remix pentru jocuri precum Call of Duty 4: Modern Warfare, Portal 2 și Left 4 Dead 2, ultimul fiind transformat complet în proiectul Left 4 Dead 2 RTX NTD, cu iluminare globală și materiale PBR.
Potrivit dezvoltatorului, versiunea publică a modului pentru GTA 4 va fi lansată la sfârșitul lunii octombrie, după optimizări suplimentare și integrarea unui build dedicat Fusion Fix.