Cupa Mondială 2010, vizionată pe un TV HD de 20% dintre români

⇣ Sari la articol

LG a dat publicităţii rezultatele studiului de tip omnibus realizat în scopul identificării obiceiurilor românilor de urmărire a meciurilor din Cupa Mondială 2010 şi a utilizării noilor tehnologii de vizionare şi informare.

Conform studiului, 33% dintre cei chestionaţi au urmărit meciurile de fotbal de la Cupa Mondială 2010, principalele surse de informare ale acestora fiind : televiziunea (98%), siteul oficial FIFA (9%) şi reţelele online de socializare (4%).

Internetul este folosit ca sursă de informare într-o măsură semnificativ mai ridicată de către respondenţii tineri (15 – 30 de ani). Comparativ cu ediţia precedentă din 2006, în 2010 s-a constatat aproape o dublare a utilizării internetului pentru informarea despre meciurile Cupei Mondiale, ponderea acestui mediu fiind doar de 5% la ediţia precedentă, comparativ cu 9% cât s-a înregistrat la această ediţie.

In ceea ce priveşte locurile în care au fost urmărite meciurile, acestea sunt : acasă cu familia (76%), acasă cu prietenii (31%), la rude sau prieteni (22%), în baruri (15%), telespectatorii renunţând la anumite activităţi precum : mersul la cumpărături sau petrecerea timpului cu familia.

În acest an, în premieră pentru România, Campionatul Mondial FIFA 2010 a fost recepţionat în format HD, astfel încât românii au experimentat o nouă dimensiune a vizionării în propriile locuinţe. Conform studiului comandat de LG, aproape un sfert dintre telespectatorii de fotbal au urmărit meciurile pe un televizor HD.

In ceea ce priveşte gradul de cunoaştere a tehnologiei HD, aproximativ jumătate dintre respondenţi asociază tehnologia HD cu o calitate mai bună a imaginii, în timp ce o treime dintre aceştia nu au auzit de termen sau nu au ştiut să răspundă la întrebarea din chestionar. Tehnologia HD este confundată de cele mai multe ori cu recepţia semnalului TV în mod digital (16% dintre respondenţi).

In ceea ce priveşte penetrarea conexiunii TV digitale, aceasta este de 43%, astfel: 23% este reprezentată de televiziunea digitală prin satelit, iar 20% prin cablu digital. 12% dintre telespectatorii chestionaţi, care folosesc conexiune analogică sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a trece pe digital.

Articole asemanatoare