Infinity Blade II review: Un nou rege al jocurilor iOS

Scris de | 8 decembrie, 2011
Infinity Blade II review: Un nou rege al jocurilor iOS

Infinity Blade II este unul dintre cele mai aşteptate jocuri de mobil ale acestui an, jocul creat de către ChAIR fiind folosit şi de Apple pentru promovarea produselor sale. La scurt timp de la lansare am dat fuga în App Store, am achitat cei puţin peste 5 euro şi am instalat jocul pe un iPhone 4.

Grafică excelentă şi diversitate
După un loading destul de lung descoperi primele cadre care pun în evidenţă grafica oferită de engine-ul Unreal. Grafică incredibil de bună pentru un dispozitiv mobil, la fel ca şi designul artistic al jocului. Inamici variaţi, peisaje epice, de la grădini japoneze la turnuri în ruină şi armuri şi arme create cu o atenţie deosebită pentru detaliu dau greutate acestui joc.
Un alt mare plus al lui Infinity Blade 2 este faptul că acesta face tot posibilul pentru a nu deveni repetitiv.
Băieţii răi scoşi parcă de pe banda de clonare distrug majoritatea jocurilor de mobil, gamerul plictisindu-se să tot omoare acelaşi inamic, în nuanţe de roşu sau verde.

Din fericire aici nu este cazul. Pe lângă personajele complexe cu care trebuie să te lupţi la fiecare colţ, vei avea parte şi de o mulţime de boss fights, unde vei fi pus în faţa unor giganţi înarmaţi până în dinţi, fiecare cu propriul său stil de luptă.
Povestea este preluată din punctul în care a lăsat-o primul joc al seriei, însă nou veniţii vor reuşi să înţeleagă la un moment dat întregul story sau le va păsa prea puţin, puşi în faţa gameplay-ului şi a graficii atât de reuşite.
Cut scene-urile dese dintre lupte îţi permit să descoperi lumea din jurul tău precum şi scopul care alimentează dorinţa răzbunare a lui Siris, personajul principal. Voice acting-ul este puţin stângaci, însă şi acesta poate fi trecut la capitolul detalii neimportante. Ceea ce contează este sistemul de luptă.
Gameplay
Infinity Blade 2 utilizează un sistem de luptă axat pe trei clase de arme: Light, Dual şi Heavy, fiecare stil având avantajele şi dezavantajele sale.
Dacă preferi să foloseşti două arme, spre exemplu, în locul unei arme şi a unui scut, vei avea posibilitatea să realizezi combo-uri mult mai puternice, de peste trei lovituri, însă vei pierde avantajul de a bloca cu scutul. Cei care vor o armă Heavy, cum ar fi un topor, se vor bucura de rezultate mai devastatoare ale atacurilor, însă nu vor mai putea evita inamicul cu dodge.
Manevrabilitatea este excelentă, atacurile fiind realizate cu ajutorul unor gesturi de tip swype pe ecran. Acestea sunt precise, lucru esenţial mai ales atunci când trebuie să parezi atacul inamicului cu propria armă, trăgând o linie pe ecran în direcţia de atac a acestuia. Dacă eşti mai agil, poţi şi eviţi damage-ul sărind în ultima clipă din faţa sabiei, apăsând pe marginile display-ului. Nu lipseşte nici metoda clasică de protecţie, scutul.

Pe lângă atacurile cu arme, ce pot fi îmbunătăţite cu combo-uri, ai la dispoziţie şi atacuri speciale, care lasă inamicii inconştienţi pentru câteva clipe, sau atacuri magice, generate de inelele pe care le ai în acel moment. Pentru a declanşa un atac cu magie trebuie în primul rând să ai încărcată acea putere, iar mai apoi să imiţi pe ecran simbolul acelui atac. Pentru electricitate, spre exemplu, trebuie să trasezi rapid pe ecran un fulger.
Vei începe cu un set complet de arme, armura, scut şi obiecte magice (inel, pietre preţioase), însă pentru a face faţă inamicilor din ce în ce mai puternic va trebui să apelezi la magazin pentru a face un upgrade. Banii pot fi obţinuţi prin luptă, fiecare inamic răsplătindu-te cu experienţă şi o sumă modică, prin explorare, descoperind pungi de galbeni ascunse prin nivel, sau prin sistemul in-app buy, care îţi permite să cumperi bani virtuali cu ajutorul cardului de credit. Atenţie însă cum îţi gestionezi finanţele, deoarece jucătorii sunt oarecum încurajaţi să apeleze la acest sistem de achiziţionare de credite.

Spre exemplu dacă ai cumpărat o armă nouă şi vrei să o vinzi pe cea veche vei descoperi că este imposibil. Nu poţi vinde decât lucrurile pe care le ai duplicat, ceea ce se întâmplă foarte rar.
Elementele de RPG sunt destul de bine implementate. Atât personajul cât şi arsenalul acumulează experienţă după fiecare victorie. La fiecare nou nivel vei putea dezvolta anumite caracteristici a eroului, cum ar fi viaţa, atacul, scutul sau magia, iar armele care au ajuns la experienţă maximă vor avea damage mai mare.
Poţi de asemenea să inserezi pietre în arme şi scut pentru a le mări puterea, tehnică familiară celor care au jucat RPG-uri gen Diablo II.
Explorarea atentă a mediului din jur este şi ea răsplătită.

Poţi descoperi bani, poţiuni sau chei speciale, pe care le culegi apăsând pe ele. Nu te aştepta însă să te plimbi în voie prin nivele. Cei de la ChAIR nu sunt fanii joystick-ului virtual folosit de multe jocuri de mobil, preferând un sistem denumit touch point, care asigură o tranziţie oarecum ghidată prin nivele.
Jocul rulează decent pe iPhone 4 şi prima generaţie de iPad, însă există unele momente în care se observă scăderi în frame rate. În contrast, pe iPhone 4S şi iPad 2 Infinity Blade II va străluci cu adevărat.

Concluzie

Merită să plăteşti cei puţin peste 5 euro? Cu siguranţă, deoarece jocurile precum Infinity Blade II împing limitele gaming-ului mobil, oferind o grafică senzaţională şi un gameplay la cel mai înalt nivel.

Etichete: , , , ,