Facebook explică procesul de selecţie a ştirilor din News Feed-ul utilizatorilor

⇣ Sari la articol

Will Cathcart, Product Manager în cadrul companiei Facebook, a explicat recent modul în care reţeaua de socializare selectează ştirile şi posturile companiilor din News Feed-ul utilizatorilor. Mai mult, acesta a discutat şi despre criticile aduse de Mark Cuban, patronul echipei de baschet Dallas Mavericks, în ceea ce priveşte opţiunea de „promoted post”.

Algoritmul site-ului de socializare, denumit EdgeRank, filtrează post-urile companiilor prezente pe Facebook în funcţie de feedback-ul din partea utilizatorului, reacţiile altor persoane din lista de prieteni şi tipul de mesaj. În ceea ce priveşte aplicaţia pentru dispozitivele mobile, EdgeRank ţine cont de modelul de telefon pe care îl deţine utilizatorul. Spre exemplu, dacă nu dispui de un smartphone, site-ul lui Mark Zuckerberg nu îţi va arăta multe post-uri ce includ poze şi alte materiale multimedia.

De asemenea, Will Cathcart a comentat şi reacţia ostilă din partea lui Mark Cuban, afaceristul american şi patronul echipei Dallas Mavericks, care a zis că se gândeşte serios să-şi mute echipa pe altă reţea de socializare după ce a văzut taxa de 3.000 de dolari pentru opţiunea „promoted post”. Reprezentantul Facebook a declarat că prin această modalitate, companiile mici beneficiază de o expunere la fel de bună ca cele mari, pentru o sumă standard.

Mark Cuban a postat pe Twitter o poză cu tariful pentru un „promoted post.”Dacă vrei ca mesajul postat de compania ta să ajungă la 1.33-2.47 milioane de utilizatori, va trebui să scoţi din buzunar 5.000 dolari. Un beneficiu mare al acestei opţiuni reprezintă posibilitatea ca mesajul să ajungă şi la utilizatori care nu au dat „Like” la pagina companiei.