Evolio pregătește lansarea unui smartwatch. Interviu cu Liviu Nistoran, Director General al Televoice Group

⇣ Sari la articol

connect 122 - Liviu Nistoran, Director General Televoice GrupTelevoice Grup este pe punctul de a-și îndeplini obiectivele financiare propuse la începutul acestui an. Compania a mizat pe o gamă largă de dispozitive sub brand propriu Evolio, de la GPS-uri și produse multimedia, până la smartphone-uri și tablete. Care au fost modelele performante, ce puncte forte prezintă ele și mai ales ce surprize ne pregătește compania, am aflat de la Liviu Nistoran, Director General Televoice Grup.

connect: Ce rezultate financiare ați înregistrat până la acest moment și care categorii de produse au performat în 2014?

Liviu Nistoran: În primele nouă luni ale anu­lui, afacerile Televoice Grup au atins 5 milioane de euro, rezultat aproape de ţinta propusă, şi vor ajunge până la 7,5 milioane de euro până la finele acestui an, de la 5,5 milioane de euro în 2013

connect: Cum se vede piața de smartphone-uri și tablete sub brand românesc și cum vedeți evoluția acestor categorii de produse?

Liviu Nistoran: Cele două segmente au avut evoluții diferite în ultima perioadă. Piața, în general, a înregistrat creștere atât în ceea ce privește volumul, cât și valoarea, iar smartpho­ne-urile brand-urilor lansate de companiile românești, cum este și cazul Evolio, au câștigat din ce în ce mai mult teren. De exemplu, anul acesta rezultatele Evolio în piața de smartpho­ne-uri au urmărit aceeași direcție ca întreaga piață: numărul de modele din portofoliu a cres­cut. În plus ponderea acestora în cifra de afaceri a companiei a crescut, de la câteva procente la sfârșitul anului trecut, până la aproximativ 40% în prezent. Pe acest segment estimam că vom vinde circa 20.000 de unităţi, jumătate din obiectiv fiind deja atins. În următoarea perioa­dă vom vinde aproximativ 10.000 de unități. În viitor mă aștept ca piața smartphone-urilor sub branduri autohtone să câștige din ce în ce mai mult teren.

În ceea ce privește piața tabletelor, situația este mai complicată. Anul acesta am avut parte de o parte a numărului de unități, însă aceasta nu a fost corelată și cu valoarea înregistrată de vânzări. Brandurile autohtone dețin aici o cotă de peste 50% din piață.

Anul acesta ne-am confruntat cu un război al prețurilor, din care au avut de pierdut nu doar companiile locale, dar și consumatorii. Anumite tablete ale unor branduri locale au fost vândute la prețuri care ulterior nu au putut acoperi servi­ciile de service și after sales, ceea ce a influențat negativ atât valoarea pieței, cât și încrederea con­sumatorilor. Pe viitor mă aștept la o consolidare a pieței, jucătorii care vor mai rămâne în joc fiind cei care vor oferi servicii after sales de calitate, cum este cazul Evolio. Segmentul tabletelor re­prezenta după primele 9 luni ale anului aproxi­mativ 60% din business-ul companiei.

connect: La începutul anului ați lansat primul smartphone octa core din România, cu un ecran de 5,5 inchi. Cum a fost primit de consumatori? Aveți în pregătire lansarea unui nou model, mai perfor­mant și de ce nu LTE și cu un ecran de 6 inchi?

Liviu Nistoran: Primul smartphone cu proce­sor octa core lansat pe piața românească, Evo­lio X6, a fost bine primit de utilizatori, primul stoc de dispozitive puse în vânzare de companie epuizându-se din faza de pre-comandă. Printre modelele brandurilor autohtone, X6 este încă unul dintre cele mai bune, deși a fost lansat încă din primăvară.

Despre modelele pe care le vom lansa în viitor pot doar să vă spun că luăm în calcul în permanență nevoile utilizatorilor și că ne dorim să aducem pe piață produse cât mai inovative.

connect: Noul must have în materie de gadget-uri este dat de dispozitivele purtabile. Evolio a anunțat deja că dorește să lanseze un smartwatch, modelul X-watch, la începutul anului viitor. Ce atu­uri prezintă acesta și cum vedeți evoluția acestor dispozitive pe piața românească?

Liviu Nistoran: Atuurile X-watch sunt repre­zentate de funcțiile de control și localizare a smartphone-ului sau tabletei, design, funcțiile clasice de monitorizare a efortului fizic și, nu în ultimul rând, de prețul competitiv de 199 de lei.

Piața brățărilor și ceasurilor inteligente din România este de ordinul a 10.000 de unități anual, într-un stadiu incipient. O dată cu adă­ugarea de noi și noi funcții utile pe aceste dis­pozitive, precum cea de antifurt și localizare a smartphone-ului, piața va începe să crească. În 2015, piața locală a acestor dispozitive ar putea ajunge la 50.000 de unități.

connect: Ne apropriem de sezonul cadourilor. Ce surprize pregătiți pentru acest final de an?

Liviu Nistoran: Pentru finalul anului vom miza pe smartphone-uri, Onyx și cel mai nou model din gamă, NEOS, care au fost, de aseme­nea, foarte bine primite de utilizatori. Neos este smarphone-ul ultra-plat cu cel mai bun raport caracteristici-preț și cel mai bun raport autono­mie-dimensiuni. De asemenea, până la sfârșitul anului vom extinde portofoliul de tablete cu un model Windows și un smartphone 4G cu procesor performant, Qualcomm.

connect: Ce dispozitive inteligente (smartpho­ne, tabletă etc.) folosiți pentru a vă duce la bun sfârșit activitățile business?

Liviu Nistoran: Sunt pasionat de tehnologie, prin urmare folosesc în activitatea zilnică destul de multe dispozitive: smartphone, tabletă, sistem de navigație, laptop și orice altceva îmi atrage atenția. De asemenea, sunt și prima persoană care testează produsele Evolio. În momentul de față, produsul pe care îl utilizez intensiv este Phabletul Evolio X6! Îl recomand tuturor pentru că este un produs de înaltă performanță la un preț de sub 1.000 de lei.