Lenovo anunță un profit net în trimestrul trei de 300 de milioane de dolari

Produsele inovatoare, eficiența operațională și măsurile de realiniere au contribuit la performanța puternică înregistrată de Lenovo în T3, în pofida contextului economic și industrial ostil

Scris de | 4 februarie, 2016
Lenovo anunță un profit net în trimestrul trei de 300 de milioane de dolari

Grupul Lenovo a anunțat rezultatele obținute în al treilea trimestru fiscal încheiat la 31 decembrie 2015. Venitul trimestrial înregistrat a fost de 12,9 miliarde USD, în scădere cu 8 procente comparativ cu anul precedent, sau cu 2 procente față de același an raportat la o monedă invariabilă. Venitul înainte de impozitare înregistrat în al treilea trimestru, excluzând taxele contabile altele decât în numerar pentru fuziuni și achiziții în valoare de 77 milioane USD, a fost de 397 milioane USD, în vreme ce venitul înainte de impozitare raportat a urcat la 320 milioane USD, în creștere cu 17%, depășind estimările analiștilor. Venitul net a fost de 300 milioane USD, cu 19% mai mare, și acesta depășind previziunile. Expozitia Intel si Lenovo_2În continuare pe primul loc la vânzări PC

La nivelul Grupului PC, sau PCG, care include PC-uri și tablete Windows, vânzările trimestriale înregistrate de Lenovo au fost de 8 miliarde USD, în scădere cu 12%, cu un venit înainte de impozitare de 405 milioane USD, în scădere cu 18 procente comparativ cu anul precedent. Încetinirea mai puternică decât a fost estimată la nivelul pieței de PC-uri și fluctuațiile cursului de schimb au afectat rezultatele grupului în acest segment. Marja de venit înainte de impozitare de 5 procente a fost relativ stabilă, micșorându-se cu 0,4 puncte față de anul precedent, ceea ce demonstrează capacitățile operaționale ale Lenovo. Lenovo a rămas în continuare pe prima poziție pentru al 11-lea trimestru succesiv. Compania a obținut o cotă de piață record de 21,6 procente, distanțându-se de producătorul care ocupă locul 2.lenovoMotorola în creștere cu 25%

La nivelul Grupului de Business Mobile, sau MBG, care include produse realizate de Motorola, telefoane mobile cu marca Lenovo, tablete Android și televizoare smart, Lenovo și-a îndeplinit angajamentul de a atinge rentabilitatea pe durata a 4-6 trimestre după achiziționarea Motorola, aplicând o strategie de restructurare de succes și obținând o performanță puternică la nivelul Piețelor Emergente în afara Chinei. Vânzările trimestriale la nivelul acestui segment au fost de 3,2 miliarde USD, în scădere cu 4% comparativ cu T3 al anului fiscal 2014-15, care a inclus și rezultatele obținute de Motorola pe două luni. Motorola a contribuit cu 2 miliarde USD la veniturile Lenovo pe segmentul MBG. Pierderile totale înainte de impozitare înregistrate în segmentul MBG au fost de 30 de milioane USD, cu o marjă de pierdere înainte de impozitare de 0,9 procente, mai mare cu 7,2 puncte comparativ cu trimestru anterior.lenovoVolumul total de telefoane smart a scăzut cu 18,1% față de anul precedent, înregistrându-se vânzări de 20,2 milioane de unități. În afară Chinei, Lenovo a înregistrat o rată de creștere de 15 procente față de anul anterior, generată de Piețele Emergente din afara Chinei. De asemenea, Lenovo a înregistrat o creștere extraordinară în livrările de telefoane smart în India și Indonezia, care au crescut cu 206, respectiv 318 procente. În ultimul trimestru, 75% din volum a fost înregistrat în afara Chinei; în acest trimestru, acesta a crescut la 83%. De asemenea, livrările Motorola au crescut cu 25% de la un trimestru la celălalt, demonstrând o mai mare stabilizare. În China, restructurarea Lenovo a început să-și arate avantajele. Iar noua strategie solidă bazată pe două branduri – cu principalele branduri Lenovo Moto și Lenovo Vibe – va genera consecvență și eficiență la nivelul activității de telefoane smart.

La nivelul Grupului Business Enterprise, sau EBG, care include servere, stocare, software și servicii comercializate sub brandurile ThinkServer și System x, vânzările au atins o valoare de 1,3 miliarde USD, în creștere cu 8% față de anul precedent și cu 12 procente față de trimestrul anterior. System x a înregistrat vânzări de aproximativ 1 miliard USD.

Etichete:

Sursa: Lenovo Romania