Am spart un Samsung Galaxy Note 20 Ultra. L-am reparat într-un service autorizat Samsung și am aflat de ce costă atât de mult o înlocuire de ecran

Scris de | 31 octombrie, 2020
Am spart un Samsung Galaxy Note 20 Ultra. L-am reparat într-un service autorizat Samsung și am aflat de ce costă atât de mult o înlocuire de ecran

Samsung Galaxy Note 20 Ultra este un telefon de dimensiuni mari, un phablet cum i-am spune noi pe vremuri. În perioada de acomodare în care aveam un astfel de model pe bancul de teste și într-un moment de neatenție am reușit performanța extraordinară să distrugem sticla de pe spate a unui smartphone de teste.

Pe repede înainte, la inițativa Samsung România, am fost invitați să vedem cum funcționează service-ul și să aflăm mai multe informații de la un reprezentant al service-ului autorizat Samsung Plaza, astfel a ieșit un interviu de toată frumusețea în care am stat de vorbă cu Alexandru Brăiculescu, Service Manager, care ne-a făcut un tur, ne-a arătat cum se repară smartphone-urile care ajung pe masa specialiștilor, dar și ce alte produse sunt reparate aici.

Nu ne-am limitat doar la discuții despre reparația în cauză, ci am trecut rapid printr-o serie de curiozități pe care le-am avut legate de costurile de reparație, care sunt cele mai comune probeme pe care le identifică oamenii la smartphone-urile lor, cum s-au adaptat pandemiei și cum stau lucrurile cu garanțai după ce ai spart ecranul.

Service-ul Samsung Plaza este amplasat pe Iuliu Maniu, nr 7, în București, iar dacă vii cu mașina personală parcarea este gratuită în incinta Apaca.

Care sunt principalele atuu-uri de care beneficiază utilizatorii când vin într-un service autorizat Samsung?

Alexandru Brăiculescu: Servicii premium de reparații, utilizarea exclusivă a pieselor originale, condiții moderne, consultanță de specialitate, atât colegii din recepție cât și Galaxy Consultantul vor putea oferi informații clientului mai presus de o simplă banală repararație, pot învața un client cum să utilizeze un telefon, îl pot ajuta cu anumite setări ce operatorul nu l-a putut ajuta și diverse astfel de informații.

Am reușit să sparg un telefon printr-un șoc mecanic. Care sunt pașii când l-am adus la service?

Alexandru Brăiculescu: Telefonul va fi recepționat în service, va fi analizată starea lui și dincolo de defectul reclamat de client vom testa și dacă sunt alte probleme. Dacă se confirmă că sunt și alte probleme avem obligația să anunțăm clientul și de acestea. Practic, noi putem rezolva un display spart, dar dacă sunt și alte probleme trebuie să anunțăm clientul de constatare și costul final. După constatarea generală vom anunța clientul care sunt componentele care necesită înlocuire și după acordul clientului pentru reparație noi vom executa reparația. Toate aceste lucruri se vor desfășura în intervalul a o oră de la predarea produsului în service.

Chiar asta urma să întreb. Am identificat în aplicația Samsunt Members programul Service într-o oră. Ne poți spune dacă funcționează pentru toate dispozitivele?

Alexandru Brăiculescu: În principiu, toate dispozitivele mobile cum ar fi telefoanele, tabletele, smartwatch-urile, se pot repara într-o oră cu condiția să avem componentele necesare în stoc. Pentru tot ce înseamnă telefon actual, model actual minus 2 ani, avem piese în toc, dar există și anumite cazuri mai deosebite în care reparația nu poate fi gata într-o oră din cauza lipsei pieselor din stoc. În acest caz va dura aproximativ 2-3 zile până sosește piesa, iar apoi dispozitivul va fi reparat. De ceva vreme, aproximativ 2 ani, oferim acest serviciu și pentru Digital TV, televizoarele în garanție beneficiază de reparație într-o oră.

Pentru produsele care nu pot fi reparate într-o oră se poate oferi un produs pe care clientul să îl folosească pe perioada cât telefonul stricat stă în service?

Alexandru Brăiculescu: Desigur, pentru situațiile nefericite în care produsul trebuie să rămâma  mai mult de o oră în service oferim clientului pe perioada reparației un telefon de împrumut.

A schimbat cu ceva pandemia modul de operare al service-ului Samsung Plaza? Aveți posibilitatea de a ridica un produs direct de acasă sau poate fi trimis prin curier?

Alexandru Brăiculescu: Desigur, odata cu această pandemie  am pus la punct și am investit destul de mult în procesul de pickup and return. În cazul în care ai un produs cu probleme, atât în garanție cât și în afara ei, pe site-ul nostru, https://www.esdservice.ro/programeaza-te-singur.php, poți face o solicitare de reparație. Efectiv completezi datele produsului, ce problemă are produsul și direct în site se va face o comandă la curier, curierul va ridica produsul și după reparație, în regim special va fi trimis înapoi dacă este posibil în aceași zi.

Care este costul pentru serviciu?

Alexandru Brăiculescu: Pentru produsele în garanție costul va fi zero, clientul nu plătește nimic, totul este suportat de noi și producător. Iar pentru produsele în afara garanției se va adăuga costul transportului.

Cât costă reparația unui ecran pentru Samsung Galaxy Note 20 Ultra, cel mai scump flagship Samsung de astăzi?

Alexandru Brăiculescu: Prețul pentru înlocuirea completă a unui modul display pentru un smartphone Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G este de 1472.91 lei. Înlocuirea unui modul display se realizează și cu înlocuirea altor componente pe care, evident, clientul nu trebuie să le plătească, cum ar fi de exemplu bateria. În momentul în care dezasamblăm acest Note 20 Ultra 5G, bateria este lipită cu dublu adeziv cauciucat și care se dă jos forțat cu alcool izopropilic, iar acea baterie este scoasă în siguranță, numai că este destul de riscant să o refolosim la asamblarea telefonului, este posibil ca anumite celule să fie deteriorate și nu ne dorim să afectăm în vreun fel produsul din cauza reparației, astfel că producătorul suportă costul bateriei. Astfel, dacă ți-ai spart display-ul beneficiezi și de o baterie nouă fără niciun fel de cost suplimentar. Acum, odată cu înlocuirea display-ului la acest model, practic, ansamblul display este șasiul telefonului, bracket-ul de bază, iar pe acest ansamlu vin și restul de piese, deci nu avem doar partea care afișează layout-ul, ci va fi și rama produsului care este suport pentru restul de componente, placa de bază, baterie, camere, conectori și capac.

Dacă trebuie să schimb doar bateria, se va schimba și display-ul?

Alexandru Brăiculescu: Nu, daca trebuie să înlocuim doar bateria o vom înlocui doar pe aceasta. Dacă display-ul nu are niciun fel de problemă nu are sens să recomandă înlocuirea display-ului.

Dacă am spart ansamblul display se pierde garanția dispozitivului?

Alexandru Brăiculescu: În cazul în care se sparge display-ul și se schimbă într-un service autorizat, garanția funcționează în continuare, nu se pierde deloc. Termenul de garanție este de 24 de luni din momentul achiziției.

Pentru telefoanele ieșite în afara termenului de garanție de 24 de luni pentru care Samsung Plaza înlocuiește piese se oferă garanție?

Alexandru Brăiculescu: Pentru modelele ieșite din garanție pentru care noi efectuăm o schimbare de componentă oferim 6 luni garanție, pentru orice fel de componentă.

Există posibilitatea să cumperi o asigurare pentru dispozitivele Samsung? Să plătesc lunar o asigurare și în cazul unei defecțiuni să beneficiez de reparație sau înlocuire gratuită?

Alexandru Brăiculescu: Da, există o asigurare. La achiziționarea unui produs Samsung de la orice magazin mare se poate face o asigurare care se numește Samsung Care și vei beneficia de eventuale reparații care nu fac obiectul garanției fără costuri suplimentare, dar se achită totuși o sumă modică, asemeni unei francize. Există acest serviciu, doar pentru produsele achiziționate de mai puțin de o lună, practic tot informațiile le găsiți pe site-ul Samsung.

În afară de problemele mecanice se pot rezolva și problemele software în service-ul Samsung? Ma referi la lag, viruși, aplicații nedorite, reinstalări de software din surse neoficiale și așa mai departe.

Alexandru Brăiculescu: Desigur, în cazul în care avem ceva probleme de natură software reclamate, viruși, lag, bug-uri, hack-uri etc, se poate resofta produsul la ultima versiune oficial disponibilă. Acest procedeu se poate face atât în garanție, cât și post garanție, o reinstalare software în afara garanției costă cât o manoperă, în jurul sumei de 100 de lei.

Sunt anumite situații când clienții sosesc cu produse rootate, software neoficiale etc și de cele mai multe ori evităm să resoftăm un telefon după această situație de introducere a unui soft neoficial pentru că este posibil să rămână brickuit, chiar și după instalarea unui soft oficial acel telefon să nu mai pornească, evident pentru că a fost vătămat anterior. Un soft din surse neoficiale practic poate forța partea hardware a telefonului, face overclock telefonului, chipset-ului grafic și în momentul în care instalăm software-ul oficial să avem ceva probleme. Într-o astfel de situație recomandăm clienților înlocuirea plăcii de bază.

Care sunt cele mai comune accidente cu care clienții vin la service?

Alexandru Brăiculescu: Pe primul loc este display-ul spart. Tocmai din acest motiv ne-am gândit să venim în ajutorul clienților și ne-am gândit să le facem situația puțin mai dulce, astfel câ în fiecare zi de vineri beneficiezi de reparație cu manopera gratuită și se plătește doar piesa.

Se strică mai des telefoanele de azi față de cele de acum 5-7 ani? Sunt telefoanele mai puțin rezistente?

Alexandru Brăiculescu: N-aș putea spune că există un tipar în acest sens. Suntem întrebați des care sunt telefoanele care ajung cel mai frecvent în service, care sunt mai bune și care ma puțin bune. Eu spun că totul se rezumă la numărul de unități vândute, de exemplu un Galaxy A50 este vândut în 2 milioane de exemplare și un S10 este vândut în 500.000 de exemplare și este evident că probabilitatea ca un A50 este mai mare să ajungă la reparat. Nu există un tipar. Majoritatea problemelor pe care clienții le reclamă este că telefonul răspunde greu comenzilor sau mai vin cu ele sparte cum spuneam anterior, ori o autonomie mai redusă a bateriei, care apropo după 1-2 ani este normală, bateria este o consumabilă și pentru un randament maxim este nevoie de o înlocuire ocazională când aceasta începe să dezvolte o autonomie mai redusă. În garanție, bateriile pot fi înlocuite fără costuri dacă se reclamă o autonomie slabă și dacă constatăm acest lucru în service.

Recomandați oamenilor să-și fack un backup înainte de predarea unui produs în service? Îi ajutați dacă nu se descurcă sau dacă

Alexandru Brăiculescu: Sigur, este recomandat ca un produs atât în garanție cât și în afara garanției să fie predat cu backup efectuat și date șterse, astfe încât să nu existe vreun dubiu că acele informații ar putea ajunge în locuri nedorite. Evităm stocarea datelor pe calculatoarele din service, dar dacă un utilizator vine cu o unitate de stocare de tipul unui card de memorie microSD cu un spațiu suficient de mare încât să încapă datele din telefon este super simplu cu ajutorul aplicației Smart Switch și poți face chiar tu un backup de informații, îndrumat de un consultant de la noi, astfel că vei putea avea toate informațiile importante din nou pe telefon imediat ce a fost reparat și mă refer la galerie media, contacte, log de apeluri, mesaje, aplicații etc.

Mit sau adevăr, spune-mi cum funcționează bateriile de azi vs cele din trecut pe care trebuia să le formatezi la primele utilizări și se cunoște că erau mai sensibile.

Alexandru Brăiculescu: Vorbim de baterii tradiționale vs de baterii cu lithium, adică de vreo 25 de ani în urmă. De când dispozitivele mobile funcționează pe baterii cu lithium nu mai este necesară formatarea bateriei de 3 ori, ea vine preformată din fabrică și este gata de utilizare, practic poți încărca de câte ori vrei pe zi dispozitivul. Ar fi recomandat să încarci telefonul până la 100%, dar nu este obligatoriu. Nu se întâmplă nimic nici dacă încarci telefonul peste noapte, telefonul nu se poate încărca mai mult de 100%, telefonul are un power managament și dincolo de 100% nu mai poate încărca, este un sistem care protejează bateria să nu se distrugă în timpul încărcării. Este și va rămâne un mit acest lucru.

Există situații în care bateriile pe lithium pot fi afectate de doi factori. Primul factor este descărcarea completă, dacă de exemplu lași un telefon 6 luni într-un sertar pornirea va fi mai greoaie și vor fi distruse câteva celule ale bateriei, va dezvolta astfel o autonomie mai slabă. Un alt factor care influențează bateria este temperatura scăzută, în astfel de condiții este posibil ca produsul să dezvolte o autonomie mai mică.

Câte telefoane se repară pe zi în service-ul Samsung Plaza? Dar pe lună?

Alexandru Brăiculescu: Aș putea spune că avem o medie estimativă de 150 de produse pe zi, practic undeva la 3000 de produse pe lună, exclusiv  produsele recepționate de la clienți  în Samsung Plaza, dar avem și alte produse care ajung prin sistemul de curierat sau care se repară în alte locații.

Ce alte produse se pot repara în service-ul autorizat Samsung?

Alexandru Brăiculescu: În afară de produsele mobile, telefoane, tablete, smartwatch-uri, putem repara și o mare partea de produse home appliances, audio video,  cum ar fi digital TV, sisteme de sunet home cinema, electrocasnice de mici dimensiuni de genul cuptoare cu microunde, dar mai sunt și frigidere, aere condiționate, care se repară direct la domiciliu. Practic, reparăm aproape tot ce vinde Samsung.