Canalys: Samsung rămâne liderul pieței de telefoane mobile în România. Apple este pe 2, iar Huawei scade. Xiaomi este pe primul loc in CEE

Scris de | 10 februarie, 2021
Canalys: Samsung rămâne liderul pieței de telefoane mobile în România. Apple este pe 2, iar Huawei scade. Xiaomi este pe primul loc in CEE

Într-un comunicat emis de către Xiaomi,  compania a ajuns pe primul loc în topul celor mai mari producători de smartphone-uri în Europa Centrală și de Est în ultimul trimestru din 2020, potrivit unui raport publicat de Canalys. Compania este pe a treia poziție în Europa, iar în România s-a poziționat pe locul 4, cu o creștere în Q4 de 117%.

Conform comunicatului de presă transmis de către Xiaomi, care citează analiza Canalys, Xiaomi este pe locul 4 în topul producătorilor de smartphone-uri pe piața din România, iar primele poziții sunt ocupate de Samsung, Apple și Huawei. Topul 5 este completat de Oppo, care a atins în Q4 din 2020 6%.

Un amănunt interesant din raport este faptul că Samsung a suferit o scădere pe piața din România, 13% procente Q4, în timp ce Huawei a  scăzut 35 de procente. Apple și Xiaomi sunt cei care au beneficiat de scăderi, dar să nu uităm de nou-intratul pe piața din România la jumătatea anului 2020, Oppo, care a furat o cotă importantă.

De amintit faptul că raportul vizează smartphone-urile distribuite în piață (sell-in shipments), nu unitățile vândute (sell-out). Conform unor surse din piață, datele GFK sunt relativ dierite, dar vom reveni pe acest subiect.

La nivel global, conform raportului Canalys pe Q4, Apple este numărul 1, urmat de Samsung, Xiaomi, Oppo și vivo. Este un raport ușor diferit față de analiza IDC, se pare că în Q4 Huawei nu apare în top, chiar dacă rămâne în top 3 cei mai mari producători în raportul care vizează tot anul 2020. (sursa)

Am văzut o creștere constantă atât a telefoanelor inteligente accesibile, cât și a celor premium în piețele noastre din Europa Centrală și de Est, datorită comunității Mi, a consumatorilor și a partenerilor noștri, ceea ce demonstrează că strategia noastră de brand dual este de succes. Vom continua să ne bucurăm de avantajul competitiv pe care ni-l oferă experiența noastră de business în servicii de Internet și ne vom adapta în continuare la obiceiurile locale de achiziții din Europa Centrală și de Est, pentru a ne consolida canalele de vânzare online și offline. De asemenea, ne vom diversifica portofoliul de produse, astfel încât să satisfacă cererea tot mai mare de produse inovatoare Xiaomi, la prețuri accesibile”, a spus Andrew Wong, General Manager Xiaomi Europa Centrală și de Est.

Etichete: , , , , ,