REVIEW World of Warcraft: Shadowlands, Întoarcerea Regelui

Scris de | 11 februarie, 2021

World of Warcraft este unul dintre cele mai vechi jocuri MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game), fiind lansat încă din 2004. Acesta a rezistat testului timpului și a ajuns unul dintre cele mai populare titluri de gaming din istorie, fiind bazat pe universul Warcraft, univers la care compania producătoare Blizzard a lucrat încă din 1994. Acesta a dat naștere la convenții cu zeci de mii de fani, la benzi desenate, nenumărate jocuri și chiar unui film.

Încă de când am urmărit în direct anunțul lui WoW Shadowlands din 2019, am avut așteptări destul de mari de la acest joc. Fiind jucător de WoW încă din 2005 pot spune că am trecut prin majoritatea expansiunilor, și cele mai reușite și cele mai puțin reușite. Shadowlands a reprezentat o lansare pe care am așteptat-o destul de mult, și ma așteptam ca noul conținut să fie o schimbare în bine. Am avut dreptate.

După plictisitorul Battle for Azeroth era nevoie de o gură de aer proaspăt, un pas în direcția potrivită. Shadowlands este exact asta, iar regăsirea cu un vechi sentiment cumva inexplicabil, care m-a legat mereu de World of Warcraft, și-a făcut simțită prezența. Nu știu dacă asta se datorează decorului, a sistemului îmbunătățit de crescut în level sau a poveștii, care a luat o turnură interesantă mai ales pentru cei nostalgici, însă Shadowlands a reușit să mă țină iarăși lipit de ecranul calculatorului, după mulți ani.

Noutăți

La capitolul „noutăți”, Blizzard a reușit să implementeze un sistem care să reducă drastic mecanica cifrelor din joc, indiferent dacă vorbim de nivelul maxim sau de cantitatea de damage pe care o dai unui „boss” în regim de raiding. „Level Squish”-ul introdus ajută la toată experiența de „crescut”, per total, deoarece jucătorii nu mai trebuie să ajungă la 120, ci la 60, nu mai au nevoie de un nivel al echipamentului de peste 1000, ci doar de 200. Adăugăm aici și alegerea epxansiunii în care vrei să-ți petreci timpul între 10 și 50 și parcă totul devine mai entertaining.

Deși pare greu de înțeles pentru cineva care nu a jucat chiar de la începutul seriei, explicația e una simplă. Deoarece au existat foarte multe controverse de-a lungul timpului despre calitatea unora dintre expansiuni, Blizzard a ales să pună capăt acestor discuții și să lase la latitudinea gamerilor să aleagă care aventură este cea potrivită pentru ei. Desigur, cu mențiunea că nu poți ocoli cel mai recent expansion, și nici nu ar avea rost.

Printre alte noutăți adăugate la World of Warcraft se numără și apariția unui nou sistem end-game, prin introducerea instanței Torghast, una pe care poți să alegi să o faci solo sau cu un grup de alți jucători. Aceasta e bazată pe mai multe etaje la care ajungi progresiv, pe măsură ce elimini NPC-uri, iar dificultatea va crește pe măsură ce te apropii de vârf. Scopul acestei experiențe este strângerea de „Anima”, puncte folosite în schimbul itemelor legendare sau la upgrade-ul acestora, pe care Blizzard a ales să le țină în joc, doar că sub o altă formă.

Poveste

Aici lucrurile sunt destul de clare, ceva ce nu s-a întâmplat chiar de fiecare dată în trecut, vezi expansiunea Warlords of Draenor. Practic, Sylvanas devine cumva atât personaj principal, cât și personaj negativ, care își duce planul la îndeplinire prin intermediul lui „The Jailer”, despre care știm doar că e un fel de stăpân al The Maw, întruchiparea iadului în folclorul Warcraft.

Eroii din Azeroth au misiunea de a elibera cele patru zone din Shadowlands, prin care acum vei trece progresiv, clasic, nu în sistem de alegere, așa cum am văzut la ultimele expansion packs. Acestea sunt, în ordine: Bastion, în care iei primul contact cu Shadowlands, Maldraxxus, tărâmul morților vii care au rolul de a apăra integritatea „lumii de dincolo”, Ardenweald, o zonă care seamănă extrem de mult cu cele de start obișnuite ale night-elfilor și care este populată cu diverse creaturi ale pădurilor și Revendreth.

Ei bine, la această din urmă zonă, în care termini procesul de level și ajungi la 60, Blizzard s-a inspirat foarte mult din folclorul transilvănean, fiind prezente o mulțime de motive care au legătură cu vampiri, sânge sau strigoi. Chiar și numele NPC-urilor sunt inspirate din limba română și vei avea ocazia să „vorbești” în timpul quest-urilor cu personaje precum Mihaela, Vasilica sau Cristina. Trebuie adăugat aici și faptul că țuica are și ea o prezență onorabilă în joc, fiind un produs consumabil care îți va face imaginea să tremure în toate direcțiile.

Design & Stabilitate

Încep această secțiune prin a menționa că este prima lansare din istoria World of Warcraft, și am participat aproape la toate, în cadrul căreia m-am logat online fără probleme exact în momentul în care jocul a fost disponibil în Europa. Zero probleme. Nu a existat server downtime, nu a existat așteptare de câteva zeci de minute pentru a putea intra pe unul dintre realm-uri, totul a decurs exact așa cum ar trebui să decurgă. Iar asta a fost o raritate în 2020.

Se pare că Blizzard au înțeles într-un final că este nevoie să investească și mai mult în infrastructură pentru ca veșnicele situații din trecut să nu se mai repete. Le-a ieșit, iar eu unul am fost foarte impresionat de stabilitatea conexiunii și a jocului chiar din primele momente în care acesta a văzut lumina zilei. Sigur, am vorbit și aici de o amânare a unei date oficiale de lansare, însă a fost vorba doar de două săptămâni, iar produsul finit a fost într-adevăr un joc care nu lasă deloc senzația că a ieșit pe piață fără să fie terminat din punct de vedere al dezvoltării software. Wink, wink, Cyberpunk.

Din punct de vedere estetic, jocul arată mai bine ca niciodată, toate detaliile fiind optimizate și aduse la standardele lui 2021. Grafica este una într-adevăr de top, chiar dacă nu este la fel de complexă ca în cazul altor titluri, ea se remarcă printr-o experiență vizuală deosebită și o imersivitate care te va face să simți că ai ajuns cu adevărat în Azeroth.

Concluzia connect:

World of Warcraft: Shadowlands este cu adevărat o expansiune reușită care apelează la nostalgia jucătorilor vechi, dar are grijă să vină și cu mecanici noi, actualizate, pentru a le face pe plac și celor care au descoperit abia de curând jocul. Lansarea fără nici un fel de problemă, imersivitatea pe care o simți la fiecare pas, dar și povestea, care o continuă oarecum pe cea din Wrath of The Lich King, fac din Shadowlands un titlu care se situează sus de tot în topul fanilor universului Warcraft, cu siguranță.

Nota: 10