REVIEW Hitman 3, ultima parte din trilogia asasinării

Scris de | 9 martie, 2021

Seria Hitman este una dintre cele mai de succes francize din istoria gaming-ului, una care și-a pus amprenta asupra multor generații de jucători amatori ai genului stealth shooters. De fapt, putem spune chiar că Hitman: Codename 47 a fost unul dintre pionierii acestui gen, iar faptul că de la un joc a plecat o întreagă serie care tocmai a intrat în al treilea deceniu al existenței sale vorbește de la sine.

Pe parcursul ultimelor săptămâni am avut ocazia să mă joc cel mai recent titlu din legendara serie, și anume Hitman 3. Știu, numerotarea jocurilor poate crea confuzie pentru unii cititori, însă IO Interactive a denumit cea mai recentă serie „A World of Assassination”, tocmai pentru a evita aceste probleme. Personajul principal este același, iar acțiunea este în ton cu primele două jocuri din trilogie.

La prima vedere, Hitman 3 este foarte similar din mai toate punctele de vedere cu Hitman și Hitman 2, însă se vede în mod cert upgrade-ul din punct de vedere al graficii, update ce se adaugă oricum unei experiențe vizuale foarte reușite, de care am avut parte în partea precedentă a seriei. Hitman 3 arată al naibii de bine și este foarte bine optimizat, astfel că nu ai nevoie chiar de cele mai noi și mai scumpe plăci video pentru a te bucura de experiența cu detaliile la maximum.

Povestea agentului 47 continuă în această parte și îl urmăm pe cele mai noi hărți desenate de cei de la IO Interactive, niveluri extrem de bine gândite și puse la punct așa cum trebuie. Mereu am fost de părere că cei care stau în spatele scenariilor de asasinare din seria Hitman sunt niște oameni extrem de creativi, cu o imaginație destul de bogată. Ei bine, nu au dezamăgit nici de această dată.

Unele din cele mai inventive moduri de asasinare din istoria jocurilor video, fiind de-a dreptul amuzante pe alocuri, au fost realizate pentru prima dată în jocurile Hitman, iar Hitman 3 nu face excepție de la aceasta regulă. Aceste procedee aduc un plus de amuzament unui joc care se ia în serios, dar știe să și lase garda jos și să te facă să râzi atunci când trebuie. Poate unii dintre voi vă amintiți de hint-ul „Three is a crowd” din Absolution și veți ști exact la ce mă refer.

Atmosferă demnă de seria Hitman

De altfel, câteva dintre cele șase misiuni ale Hitman 3 sunt inspirate din favorite ale fanilor din jocurile trecute, precum setting-ul de la podgoriile din Argentina, unul care amintește destul de mult de prima misiune din Hitman: Blood Money, cea în care aveai de explorat cramele unui producător de vin din sudul Italiei. Cumva, această atmosferă creată de cei care au produs jocul este exact în tema cu care fanii seriei s-au obișnuit.

Cine poate spune că nu își amintește acel sentiment pe care îl ai atunci când începi o misiune nouă și încerci deja să îți dai seama cam ce rută ar trebui să urmezi ca să ajungi cel mai ușor la ținte, nu s-a jucat Hitman așa cum trebuie. Hărțile din Hitman 3 te poartă printr-o multitudine de locații superbe și îți oferă senzația de imersivitate pe care o cauți și la care te aștepți de la un joc din această serie.

De la un club de noapte foarte aglomerat din Berlin, la un conac din Anglia rurală și chiar la escaladarea celei mai înalte clădiri din lume (chiar în debutul jocului), jocul îți oferă un feeling de autenticitate prezent la tot pasul și are câte ceva pentru fiecare, indiferent de atmosfera preferată. Nivelurile sunt forte bine clădite, atât din punct de vedere estetic, dar și din punct de vedere al mecanicii, care nu lasă deloc de dorit și are la bază toate punctele forte din celelalte două jocuri ale trilogiei.

România, locul unde se încheie povestea lui 47

Și dacă suntem la acest capitol, în finalul jocului acțiunea îl duce pe 47 chiar în România, țara sa de baștină dacă e să ne luăm după toate indicațiile poveștii care s-a desfășurat de-a lungul timpului. Nu voi da prea multe detalii despre acest nivel, însă acesta este unul ceva mai liniar decât restul, făcând parte mai activ din poveste. Poate fi comparat cu celebrul nivel „Epilogue – Requiem” din Hitman: Blood Money, deși este ceva mai complex.

Deși tema principală a jocului este rezolvarea cât mai discretă a complexelor puzzle-uri de asasinare, în Hitman 3 vedem și concluzia unei povești care s-a îmbinat perfect între cele trei jocuri care fac parte din „A World of Assassination”. O poveste destul de liniară, simplă, este exact ce trebuie pentru a nu complica prea mult un joc care se vrea a fi, în esență, un simulator de asasinări.

Hitman 3 este cu siguranță cel mai bun joc din trilogie și s-ar încadra fără probleme într-un Top 3 al întregii serii, poate după Hitman: Blood Money și Hitman 2: Silent Assassin, dacă este să fiu subiectiv și să-mi expun părerile proprii. Oricum, în orice ordine ai vrea să le clasezi este important de știut că acest joc nu are cum să te dezamăgească dacă ești un fan avid al seriei. De fapt, cred ca e destul de greu să dezamăgească pe oricine l-ar juca, indiferent de preferințe.

Nota connect: 9

Povestea care nu te încarcă prea tare, grafica „eye-candy” și mecanica din spatele misiunilor, misiuni ce se desfășoară în locații diverse, care vor satisface orice gusturi, sunt elemente care contribuie la un produs de gaming foarte reușit, care ar trebui să fie jucat de toată lumea. În plus, un alt bonus este faptul că IO Interactive a inclus toate cele trei jocuri în ofertă, deci asta înseamnă că nu trebuie să scoți și alți bani din buzunar dacă vrei să joci și primele două părți.

Hitman 3 este disponbil în România prin intermediul distribuitorilor eMAG, Altex și Media Galaxy.