Instagram relansează aplicația Lite pe Android

Scris de | 10 martie, 2021
Instagram relansează aplicația Lite pe Android

Aplicația Lite a Instagram, care ocupă un spațiu semnificativ redus față de versiunea normală, a fost lansată în 2018, fiind însă scoasă din Play Store în primăvara anului trecut. Instagram Lite va fi acum relansată, cu noi funcții și cerințe puțin mai mari în ceea ce privește spațiul necesar – în timp ce aplicația inițială cerea doar 573kb de spațiu, cea nouă va avea nevoie de 2MB, o dimensiune în continuare foarte redusă comparativ cu cei 30MB pe care îi cere Instagram.

Instagram Lite va ajunge pe Android în aproximativ 170 de țări, și va putea fi descărcată din Play Store. Nu există o versiune pentru iOS pregătită momentan.

Dimensiunea mai mare a aplicației va oferi posibilitatea de a adăuga și funcții noi pentru aceasta, inclusiv posibilitatea de a trimite mesaje private (DMs) și de a posta videoclipuri. În aplicație este inclus și tabul Reels, fiind lăsat deoparte cel de Shopping.

Într-o prezentare, Nick Brown, product manager pentru Instagram Lite, a spus că echipa sa nu are „niciun plan” de a aduce funcția de Shopping pe Instagram Lite, însă Reels era o necesitate deoarece „are parte de foarte mult engagement” în India (lucru de înțeles, după ce TikTok a fost blocată în această țară). Utilizatorii nu vor putea să își filmeze propriile Reels din aplicație însă, și vor lipsi și filtrele de realitate augmentată.

Pentru moment, Instagram Lite nu va avea reclame, însă Brown spune că nu este un lucru definitiv, echipa sa dorind „să ofere întreaga suită de unelte de monetizare”.

Companiile din spatele aplicațiilor populare se folosesc deja de câțiva ani de versiuni mai mici ale acestora, care să păstreze experiența de utilizare și să poată converti utilizatori noi. Facebook a lansat o aplicație Lite în 2015, în timp ce TikTok are și ea o versiune „ușoară” a aplicație sale începând din 2019.

Konika Minolta - Mobotix 7

Etichete: , , , , ,

Sursa: Instagram will relaunch its Lite app in 170 countries with support for Reels