Sustenabilitatea, pe plan secund pentru companii în 2020. Cum arată previziunile post-COVID

Scris de | 16 martie, 2021
Sustenabilitatea, pe plan secund pentru companii în 2020. Cum arată previziunile post-COVID

Așteptările liderilor de companii și ale angajaților referitoare la sustenabilitate și implicare socială sunt în schimbare, conform unui nou raport lansat de Epson. Acest raport urmărește să identifice nu numai acțiunile companiilor, ci și oportunitățile și provocările care pot reieși din dorințele și nevoile clienților și ale angajaților acestor organizaţii.

Raportul include rezultatele generate de un studiu realizat în vara anului 2020, pe parcursul lunilor marcate de pandemia Covid-19, pe 4.000 de respondenți din Europa și Orientul Mijlociu, cu privire la acțiunile și așteptările lor referitoare la durabilitatea și sustenabilitatea echipamentelor IT. Studiul a fost urmat de o serie de dezbateri, organizate în ultimul trimestru al anului 2020, ce au avut ca subiect rezultatele studiului.

Cele mai importante rezultate:

  • În timpul crizei Covid, mai puțin de un sfert din companiile din Europa și Orientul Mijlociu au luat în calcul aspecte precum sustenabilitatea și dificultățile sociale ca fiind prioritare pentru business.
  • Rezultatul vine în contradicție cu așteptările populației, problemele sociale și de mediu fiind considerate importante de către 71% din respondenții studiului (clienți și angajați)
  • Aproximativ 83% dintre respondenți au considerat că implicarea companiilor în campanii sociale și de mediu este importantă
  • Angajații consideră că factorii de mediu trebuie să joace un rol-cheie în produsele pe care le folosesc (70% susțin că echipamentele IT pe care le folosesc la domiciliu trebuie să fie fiabile, eficiente din punct de vedere energetic și low-waste)
  • Peste 80% dintre angajați spun că este important pentru ei ca angajatorul lor să se implice în rezolvarea problemelor sociale și de mediu
  • Responsabilii cu deciziile IT au cel mai important cuvânt de spus în angajamentele companiilor referitoare la un mediu mai bun. Aceștia vor sprijini companiile care pun accent pe rezolvarea problemelor post-Covid și care vor să vină în întâmpinarea așteptărilor clienților și angajaților.
  • Diferențele la nivel geografic și de generație sunt evidente, dar majoritatea respondenților sunt de acord că există avantaje de business atunci când companiile iau măsuri pentru un mediu mai prietenos și când se implică în rezolvarea dificultăților sociale.

Sustenabilitatea și problemele sociale au fost puse pe un plan secundar, cu 76% dintre respondenți confirmând că acestea nu s-au încadrat într-un top trei al celor mai importante aspecte pentru companie. Cu toate acestea, 65% dintre respondenții studiului se așteaptă ca aceste aspecte să redevină importante pentru companii odată ce criza se va termina.

Sustenabilitatea și eficiența costurilor nu se exclud atunci când vine vorba de tehnologiile folosite în birouri. Dar aceste soluții sunt adesea trecute cu vederea, din cauza percepției că tehnologia sustenabilă ar fi inaccesibilă și costisitoare.

„Ne-am dorit să aflăm cu certitudine metodele prin care ne putem implica și felul în care ne putem adapta tehnologia, alături de partenerii și consumatorii noștri, pentru a susține și a încuraja un viitor mai sustenabil și viabil din punct de vedere economic. Acest raport conține informații despre activitățile în desfășurare și despre planurile viitoare, precum și așteptările tuturor liderilor care pot avea un impact asupra succesului business-urilor” spune Darren Phelps, vicepreședinte al Epson Europe.

Etichete: , , , ,