Vivo trece pentru prima dată pe primul loc pe piața de smartphone-uri în China

foto via @gizchina.it

Pentru prima dată, vivo a urcat pe primul loc în China, potrivit China Smartphone Weekly Tracker al Counterpoint. În săptămâna 11 (8-14 martie) din 2021, vivo și-a depășit cel mai apropiat competitor OPPO datorită unei game de produse mai atractivă.

Lupta pentru supremație pe piața smartphone-urilor din China se încinge, locul cel mai înalt schimbându-se rapid. Având în vedere performanța continuă puternică a noilor modele de buget lansat Y3 și S9, vivo a reușit să depășească OPPO în săptămâna 11 și din nou în săptămâna 13.

vivo a fost unul dintre primele mărci de pe piață care a lansat dispozitive 5G, cu Nex 3 5G și iQOO Pro 5G în august 2019 și, respectiv, în septembrie 2019. vivo și-a extins rapid portofoliul 5G pentru a reprezenta peste 76% din vânzările sale în februarie 2021, de la doar 0,5% în august 2019. În prezent, portofoliul vivo include seria NEX, X, S, Y și iQOO sub-marca.

Seriile NEX și X sunt seria emblematică a lui vivo, concentrată pe capacitățile camerei, în timp ce seriile S și U se concentrează pe un bun raport calitate-preț. Y se concentrează pe clienții cu buget, în timp ce iQOO se concentrează pe canalele online. În plus, vivo a depus mai multe eforturi în îmbunătățirea capacităților camerei sale printr-un parteneriat strategic cu expertul german în optică Carl Zeiss. 

foto via @counterpointresearch.com

OPPO a fost agresiv în ianuarie și februarie anul acesta și a devenit marca de smartphone-uri nr. 1 din China, odată cu succesul rebranding al seriei Reno și impulsul puternic al seriei A în segmentul mediu. De când Huawei a început să sufere din cauza restricțiilor SUA asupra companiei, alți producători chinezi de smartphone-uri au fost dornici să profite.

Comentând cu privire la dinamica pieței, analistul principal Yang Wang a spus: „vivo și OPPO adoptă strategii agresive de piață și de produs și ne așteptăm să vedem că cele două mărci vor continua să se întoarcă pe primul loc în 2021”.