REVIEW Xiaomi Mi Electric Scooter 3, unul dintre cele mai bune moduri de deplasare pe distanțe scurte și medii în București

REVIEW Xiaomi Mi Electric Scooter 3, unul dintre cele mai bune moduri de deplasare pe distanțe scurte și medii în București

Scris de | 13 decembrie, 2021

Deși a cam trecut vremea frumoasă de afară, recunosc că o trotinetă electrică rămâne metoda mea preferata de deplasare atunci când am de făcut drumuri relativ scurte, iar cel puțin până va începe să ningă voi apela cu încredere în continuare la Mi Electric Scooter 3. Xiaomi este deja bine stabilizat pe piața românească de trotinete electrice, una care se află în continuă creștere, mai ales atunci când ne gândim la orașele efectiv sufocate de trafic, precum Bucureștiul.

Din ce în ce mai multă lume apelează la astfel de mijloace de transport alternative, indiferent că vorbim aici de închirierea lor de pe servicii precum Lime, Spark sau Bolt, sau despre achiziționarea unui astfel de vehicul. Odată cu noile reglementări din România, cei care se deplasează pe trotinete electrice nu mai au voie să meargă pe trotuar, însă asta s-ar putea traduce și prin situații mai periculoase la care te poți expune. Cuvântul cheie este siguranța, atunci când alegi să te deplasezi printr-un mediu urban dominat de mașini.

Recunosc că nu sunt chiar adeptul deplasării prin traficul din București cu trotineta, apelând zilnic la autoturismul personal, însă pentru acele drumuri până la magazin atunci când ai nevoie urgentă de ceva în casă sau de hrană pentru vreun animal, Scooter 3 mi-a fost aliat fidel. Nu numai că vorbim aici despre o trotinetă cu o autonomie mai mult decât decentă, de aproximativ 30 de kilometri în modul „drive”, sau de aproximativ 23-25 de kilometri în modul „sport” dar trotineta este și ușoară și atinge cu ușurință viteza maximă permisă de lege pentru deplasarea în oraș, de 25 km/h.

Stabilă și robustă

În timpul rulării pe stradă sau pe teren mai „accidentat”, fiind vorba aici și de gropile atât de dese care se întâlnesc în orice cartier al Capitalei, trotineta este foarte stabilă și nu dă semne că s-ar împotmoli ușor din cauza diverselor obstacole. Față de trotinetele care sunt folosite de serviciile de ridesharing, scooterul electric de la Xiaomi dă senzația de o robustețe ceva mai mare. Pe scurt, am luat gropi din greșeală, ca orice om, și nu am simțit că urmează să zbor în primul pom, așa cum mi se întâmplă adesea pe un Lime sau Spark.

Să vorbim puțin și despre sistemul de frânare. E foarte interesant că majoritatea trotinetelor electrice au mai multe sisteme de frânare, așa cum ai putut citi aici pe connect.ro sau urmări pe canalul nostru de YouTube în review-urile colegilor mei de la modele produse de Ninebot sau E-TWOW. Ei bine, în acest caz există un singur sistem, precum avem și în cazul bicicletelor ceva mai pretențioase, unul pe disc. Feedback-ul de la frână este foarte bun, deși atunci când strângi prea tare de maneta de pe ghidon ai senzația că intri într-un mic derapaj.

Un alt lucru foarte interesant pe care l-am remarcat la Mi Scooter 3 are legătură cu aplicația de smartphone. Desigur, trotineta se integrează ușor și rapid cu interfața software Mi Home, însă și mai interesant este ce se întâmplă aici cu suita de opțiuni. Din aplicație poți alege numeroși parametri pe care trotineta sa îi ia în calcul atunci când este folosită. De exemplu, poți seta nivelul de recovery al energiei electrice pe care vrei să îl utilizezi, pentru că, da, trotineta are și un sistem de recuperare a energiei kinetice, un soi de KERS rudimentar pentru cei care au urmărit Formula 1 de-a lungul anilor.

Și mai interesant este faptul că tot din aplicație poți să și blochezi trotineta, atunci când intri în magazin, de exemplu. Ea nu va putea fi furată prin metoda clasică, deoarece roata din față va fi înfrânată, iar colac peste pupăză Scooter 3 deține și un impresionant sistem de alarmă. Practic, dacă se urcă cineva pe trotinetă atunci când e blocată și încearcă să plece cu ea, va avea parte de un concert al nereușitelor, ca să vorbim puțin metaforic.

Modul Sport

Revenind însă la experiența de plimbare, Xiaomi Mi Electric Scooter 3 îți permite să alegi trei moduri de viteză, alegere ce se realizează într-un mod destul de facil, atunci când înveți cam despre ce e vorba. Printr-o dublă apăsare a butonului principal vei comuta între modul de plimbare „manuală”, care transformă Mi Scooter 3 într-o trotinetă obișnuită cu ceva extra steps, modul „drive”, care limitează trotineta la 20 de km/h, și modul „sport”, care îți va permite să urci spre o viteză de 25 km/h, care este și limita legală în România.

Display-ul e destul de subtil, însă foarte luminos atunci când ai nevoie de el, iar farul din față, deși mic, luminează excelent în condiții reduse de vizibilitate. Iar mecanismul de pliere al trotinetei, unul foarte important pentru cei ca mine, care folosesc acest mijloc de transport în compensația autoturismului, ajută utilizatorul să plieze scooterul electric rapid și ușor. Nici dimensiunile nu sunt prea mari, iar trotineta va încăpea destul de ușor într-un portbagaj de dimensiuni medii.

În ceea ce privește designul, Xiaomi ne impresionează cu schema de culori aleasă pentru cel mai nou model al uneia dintre cele mai bine vândute serii de trotinete din România. Fiind un fan declarat al nuanței „space gray”, mărturisesc că mi se pare foarte sleek și futurist aspectul lui Mi Electric Scooter 3. Curios și faptul că se îmbină chiar foarte bine cu albastrul cablului de frânare, care coincide și cu cel de pe discul de pe roata spate. Per total, trotineta este foarte plăcută ochiului.

Concluzia connect

Xiaomi Mi Electric Scooter 3 este una dintre cele mai reliable și mai user friendly trotinete care există pe piață. Este modestă în dimensiuni, încape cu ușurință în portbagaj sau chiar și în spațiul de depozitare din casă, nu are multe briz-briz-uri, dar nici nu pare să aibă nevoie de ele. Nu va prinde o viteză fantastică, dar nici nu te va dezamăgi atunci când vrei să circuli ceva mai rapid, la limita superioară a legii.

Per total, este un produs excelent pentru cei care au nevoie să se deplaseze rapid pe distanțe scurte și nu prea ai ce să ceri mai mult de la acest mic vitezist. Nu aș îndrăzni să spun că e o variantă bună pentru o navetă zilnică la ceva distanță, însă, din nou, nu aș putea recomanda niciodată acest tip de mijloc de transport, oricare ar fi el și oricât de rapid ar „fugi”, spentru deplasări zilnice pe distanțe mai mari de 4-5 kilometri.

Etichete: , , , ,